annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Standby-verbruik KD-48A9

OPGELOST
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Standby-verbruik KD-48A9

Ik heb sinds een paar weken de Sony KD-48A9. Ik ben heel tevreden over de tv, behalve over het standby-verbruik. Als ik de tv uitzet, blijft deze eigenlijk continu rond de 28 W verbruiken. Dit is nogal wat meer dan de specificaties waarin een standby-verbruik van 0,5 W (+ 2 W voor WiFi) wordt vermeld. 

 

Ik heb de instellingen uit de oplossing van dit topic nagelopen en deze allemaal uitgezet. Dit heeft helaas niets geholpen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit verhelpen?  

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Vanochtend heb ik AirPlay en HomeKit geconfigureerd. Het viel me op dat bij het instellen van HomeKit de vraag wordt gesteld: "Mobiele apparaten toestaan om deze TV in te schakelen? Hiermee neemt het stroomverbruik in de stand-by-modus toe." 

 

En ja hoor, nadat ik de TV in stand-by zette is deze niet meer teruggegaan naar laag energieverbruik, maar het verbruik in stand-by bleef hangen op 28 W. 

Vervolgens heb ik AirPlay uitgezet en de configuratie van HomeKit ongedaan gemaakt. Hierna ging de TV in stand-by wel gewoon naar <0,5 W. 

 

@pa3fws , heb jij AirPlay / HomeKit geconfigureerd? Of heb je de TV inmiddels teruggestuurd? 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Cyco_Nico,

 

Welkom op het Sony forum! 

 

Wellicht heeft één van onze online experts een tip voor je. Zo niet, dan zal ik het tevens intern voor je navragen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Noa

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoe is het verbruik van 28W gemeten?

UTP verbinding in gebruik?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

Het verbruik meet ik met een Voltcraft Energy Check 3000. Deze zou vanaf 1,5 W nauwkeurig moeten meten. 

 

Ik heb niks op de UTP verbinding aangesloten, ik gebruik alleen WiFi.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In standby is de A9 met vanalles bezig naar Sony en Google, eventueel de Guide bijwerken ook wordt het thuisnetwerk regelmatig afgezocht. Er is dus veel netwerk verkeer in standby.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
cyco_nico
Lid

In zo'n geval zou ik sporadisch een wat hoger verbruik verwachten, maar voorzover ik kan bepalen komt de TV eigenlijk nooit onder een verbruik van ongeveer 28 W standby. Dit lijkt mij toch buitensporig veel. 

profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Ik heb sinds een week dezelfde tv, echter met de nieuwe naam KE-48A9 conform de nieuwe energie labels.

Mbt het energie gebruik, daar gaat duidelijk iets goed mis.

Vanaf dag 1 is de tv nog nimmer in standby stand gekomen, continue 26-28W met energie meter tussen stopcontact en tv. Gigantisch verschil met de beoogde 0,5W.

Ik heb het halve internet afgestruind en legio topics gelezen over mensen met hetzelfde issue, maar ben inmiddels ten einde raad. Ik heb zo’n beetje alles geprobeerd inmiddels, maar zie geen verbetering.
Het gekke is dat hij dat 26-28W vermogen continue dissipeerd als de tv “uit” staat, geen enkele terugval, wat ik ook doe (kabels eruit, apps afsluiten, allerlei settings) zoals vanaf 2017 mensen met hetzelfde probleem al proberen.

Ik sta op het punt de tv te retourneren en dat zou echt jammer zijn want het beeld is geweldig.

is er iemand die dit issue daadwerkelijk heeft kunnen oplossen?

Gr,

Rob

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

En wat zegt Sony daar zelf over als je contact met ze opneemt?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3fws
Lid

Die mogelijkheid heb ik nog niet gebruikt tot nu toe, maar kan nog steeds natuurlijk al heb ik mij twijfels over de afloop daarvan.

Dit is mijn 1e Android TV en om eerlijk te zijn had ik me beter moeten inlezen voor de aankoop.
Nu ik de afgelopen week zoveel gelezen heb over mensen die een soortgelijk stand-by power probleem met Android TV icm Sony hebben, al vanaf 2017, kan dit Sony en support niet zijn ontgaan. Deze problemen staan vaak zelfs op de eigen Sony communities wereldwijd, maar er is in al die gevallen nog steeds geen echte oplossing aangedragen vanuit Sony (support). Zoek maar eens in Google, dit is niet sporadisch, m

Het kan ook zijn dat veel mensen deze hoge power consumptie in stand-by niet eens in de gaten hebben, maar met de huidige slimme meters en sensoren is er veel beter inzicht in stroom gebruik.

Misschien zie ik (en vele anderen) iets over het hoofd en is er wel degelijk een oplossing, maar uit de doos gaat dit niet zomaar de opgegeven waarde van 0,5W halen, of misschien af en toe.

Hoe dan wel? Dat is dus de vraag.

Gr,

Rob

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@pa3fws Ik heb hier voor een Samsung gehad die een nog hoger continue verbruik had en dat hoor ik nu ook van collega’s met de huidige duurdere modellen van LG, dus of het nu aan Android TV ligt betwijfel ik.

Overigens is hier het standby verbruik van de AG9 en de A89 een stuk lager en stond de meter die ik ertussen had vaak op 0.

Maar hier gaat de stekker gewoon uit het stopcontact als we een paar dagen of langer weg zijn, maar dat doen we met alle apparaten, uitgezonderd koelkast, vriezer e.d.

Je wil niet weten wat veel andere apparaten in standby of zelfs gewoon uit nog verbruiken.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________