annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony select blijft zich her activeren na herstart tv sinds oreo, hebben hier meer mensen last van?

OPGELOST
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

sony select blijft zich her activeren na herstart tv sinds oreo, hebben hier meer mensen last van?

ik heb een vraag over sony select onder oreo, sind ik oreo heb blijft de sony select banner zich her activeren als je hem heb afgesloten ik had gehoopt dat sony hier wat aan gedaan had met deze nieuwe update. nu heb ik hier wel een trucje voor om het via adb fastboot om te verwijderen maar waarom doet sony hier niks aan dit is best hinderlijk. ik hoop dat Sony hier is wat aan gaat doen !!!

21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat een ingeving toch op de zaterdagmorgen.

Graag de volgende keer als je de vraag stelt hier of in de UK de juiste benaming gebruiken om ons van de juiste info te verstrekken.

 

Helaas komt het probleem dat de infobalk/informatiebalk als er een HDMI-verbinding met een mediabox wordt gebruikt regelmatig bij verschillende gebruikers terug. Het is niet alleen een Sony probleem, andere merken hebben dit probleem trouwens ook met de mediaboxen. Jij denk dat het een update van Oreo de oorzaak is, maar het is ook mogelijk dat de oorzaak een update van de mediabox is.

 

Wat ben ik blij met m'n CI+ module op het Digitale netwerk van Ziggo.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia het zou natuurlijk kunnen wat jij zegt dat het door mijn media box next komt van ziggo. ik heb het nu in ieder geval op kunnen lossen via de optische kabel op tv zelf. ik zal inderdaad volgende keer proberen wat duidelijker uit te leggen maar dat vind ik vaak erg lastig op een forum. ik ben hier namelijk ook mee bezig geweest op het Ziggo forum zelf. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is gewoon je bekende HDMI probleem vanuit een mediabox of vanuit de Sonos of andere apparatuur die aangesloten is op de HDMI poorten en de XG8196.

 

Info over Sony Select: dit is een regel in het Home scherm waar diverse applicatie's worden aanbevolen.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia bedankt voor de reactie maar nu heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord gehad waarom ik die Sony select niet normaal kan afsluiten dat dit terug komt na bijvoorbeeld een herstart van de tv dit moet toch te kunnen oplossen zijn vanuit Sony ik blijf het raar vinden dat je verplicht bent die banner te laten staan. ik denk dat dit wel gewoon een bug is in oreo dat je dit niet kan afsluiten ? ik hoor graag van je een oplossing.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dat je nog steeds geen duidelijk antwoord heb gehad is naar aanleiding van het volgende:

 

Waar heb je het nu eigenlijk over?

 - Over de Sony Select (in het groen) regel in het Home scherm( zie het CoolBlue Youtube filmpje)?

 - Over de info balk bovenin (dezelfde als je io I+ drukt)?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia ik heb hier even een voorbeeld ik bedoelde de aanbevelingen van Sony Select en die is sinds de update naar oreo niet meer uit te schaken die komt dus steeds na elke reboot van tv terug ik heb er even een pijl bij gezet dan snap je misschien waar ik het over heb en op dat filmpje is geen android 8 dat is android 7.Inked1539166909_963_everything-you-need-to-know-about-android-tv-8-oreo-with-tips-and-tips_LI.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dus toch Sony select.

 

Uit getest op 3 verschillende firmware versie's, met de knop aanpassen kan de Sony select regel verwijderd worden. Daarna een powerreset uitgevoerd, de Sony select regel blijft weg. Wat wel vreemd is dat ik op alle drie de TV's onder het groene pictogram Sony select heb staan, terwijl bij jouw er naast aanbevolen staat.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia bedankt voor je reactie. die power reset helpt bij mij dus niet. die regel blijft terug komen ook na een herstart van tv of het in en uitschakelen van tv dan blijft die dus ook gewoon terug komen ik denk echt dit een bug is in Oreo firmwire. hier zou Sony naar moeten kijken en fixen in volgende update als dat mogelijk is?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarom moet dit een bug zijn?

Nogmaals met de huidige firmware's versie's van ATV1, ATV2, ATV3 doet hier het uitschakel probleem van de Sony select regel op het Home scherm niet voor.

 

Zet je toestel eens terug naar fabrieksinstelling met alle verbindingen losgekoppeld als het niet teveel werk voor je is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@pa3eia die fabrieks instellingen heb ik uiteraard ook al geprobeerd. ook daarna als ik hem via dat menu uitschakel blijft hij terug komen ik heb dit ook gelezen op een sony uk forum meer mensen last van hebben dus daarom denk ik echt een bug is. mijn vermoeden hoor