annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Oled A1 Bravia storing met ziggo CL module

OPGELOST
profile.country.NL.title
zuimic
Ontdekker

Sony Oled A1 Bravia storing met ziggo CL module

Sinds enkele weken ondervinden wij storing op Sony tv A1 met card module ziggo. 

Helaas krijgen wij steeds een melding ; zender is gecodeerd, controleer CL module en smartcard invoer juist zijn.

Na in en uitdoen gaat hij weer lopen. Met een andere module Card gebeurde hetzelfde. Deze waren beide op andere tv prima. Ziggo geeft nu aan dat dit aan Sony Tv ligt (tunerprobleem). En monteur van de zaak die tv verkocht heeft gaf aan dat ik de “on demand” functie van Ziggo moest uitzetten. Dit zou het mogelijk veroorzaken. 

Ondertussen zit ik dus met een peperdure Oled tv en 1 partij die naar de ander wijst. Mijn Sony beeld is overigens prachtig wanneer de module zijn werk doet. 

Kan iemand mij helpen met dit euvel?

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
zuimic
Ontdekker

Heb via ziggo een nieuwe CL module gekregen en nieuwe bijhorend Card ... deze zijn op elkaar afgestemd en probleem lijkt verholpen. Af en toe wat blokjes maar geen vastlopen meer gehad sinds paar weken nu

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Ik heb ook al een tijd dit probleem met een Smit module v1.3 met een HEEL oude smartcard.

Werkt goed, alleen als ik Netflix gekeken heb en daarna weer terug naar TV wil dan duurt het authenticaten eeuwig (2 minuten of zo), gewoon kwestie van wachten... hij komt vanzelf op na dezelfde storing als die jij meldde.

 

Heb je iets moeten betalen voor die nieuwe module/smartcard?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welk type CI+ module is het?

Wordt de CI+ module ook dan niet meer gezien?

Eigen CI+ module of een gehuurde van Ziggo?

Is interactive TV nu uitgeschakeld?


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
zuimic
Ontdekker

Het is een module van Smit. En de on demand was door tv monteur uitgeschakeld maar stond de volgende dag weer aan. Waarbij de tv wederom de kanalen kwijt was. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Regelmatig zijn er problemen met de zelf gekochten modules. Er is de afgelopen jaren verschillende updates voor de modules geweest, is de gebruikte module nu up-to-date? De beste ervaringen is toch de module van Ziggo zelf.

De kanalen zullen wel niet kwijt zijn, worden alleen niet gedecodeerd. Als de module de kanalen niet decodeerd zal de module ook niet te zien zijn in het menu.

 

Deze workaround al gezien?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
zuimic
Ontdekker

Beste,

Dank voor je reactie. Ik heb zojuist de workaround toegepast.
Wat vreemd is is het feit dat ik eerder on demand uit had staan maar deze
toch steeds
weer aangaat. Ook terwijl ik de stand uitzet. Ga nu kijken of je tip heeft
geholpen. Wat zou de volgende stap kunnen
Zijn?
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Beide actie's uitgevoerd van de workaround uitgevoerd?

 Ben benieuwd naar het resultaat.

 

Is de Smit module up-to-date?

In de Ziggo Community kunnen ze je waarschijnlijk daarmee sneller verder helpen.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
zuimic
Ontdekker

Heb via ziggo een nieuwe CL module gekregen en nieuwe bijhorend Card ... deze zijn op elkaar afgestemd en probleem lijkt verholpen. Af en toe wat blokjes maar geen vastlopen meer gehad sinds paar weken nu

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het met de Ziggo module is opgelost. De blokjes duiden dat de signaalsterkte niet optimaal nog is, heeft de module niks mee te maken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hansm2013
Lid

Ik heb ook al een tijd dit probleem met een Smit module v1.3 met een HEEL oude smartcard.

Werkt goed, alleen als ik Netflix gekeken heb en daarna weer terug naar TV wil dan duurt het authenticaten eeuwig (2 minuten of zo), gewoon kwestie van wachten... hij komt vanzelf op na dezelfde storing als die jij meldde.

 

Heb je iets moeten betalen voor die nieuwe module/smartcard?