annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD55XF8096BAEP loopt regelmatig vast

profile.country.NL.title
Ronnielwd
Nieuw

Sony KD55XF8096BAEP loopt regelmatig vast

Mijn Sony Smart tv (KD55XF8096BAEP) loopt regelmatig vast.

 

Dit gebeurd na bijvoorbeeld het casten of gebruiken van spotify, disney+ of netflix.

Het toestel reageert eerst heel traag, waarna deze helemaal vastloopt.

 

Alleen de netstroom eraf halen en het toestel opnieuw opstarten helpt.

Automatische updates vinden altijd plaats en er staan niet veel app op het toestel.

 

Deze is net een jaar oud, dus het lijkt me dat deze wel gewoon moet kunnen functioneren.

Is er een oplossing die ik zelf kan implementeren, of moet ik het toestel laten checken door een reparateur?

 

 

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt erop dat er teveel applicatie's op de achtergrond nog draaien. In het app menu kan je deze "Gedwongen stoppen" om daarna de XF8096 de "Powerreset" laten uitvoeren.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Ronnielwd
Nieuw

Bedankt voor het meedenken!

 

Doordat ik al een tijdje tegen deze issues aanloop, sluit ik alle programma's zodra ik hier klaar mee ben.

Effectief lopen er dus eigenlijk max 2 apps tegelijk. Dit lijkt me geen probleem te moeten zijn voor een relatief nieuw toestel.

 

Zouden er nog andere issues/oplossingen kunnen zijn?

profile.country.NL.title
Heini123
Ontdekker

Ik haak even aan bij dit bericht.

Heb precies hetzelfde probleem. 

Draaien eigenlijk geen andere apps op de achtergrond dan bijvoorbeeld Spotify, en na ongeveer een 30-60 min begint de muziek te haperen en bevriest de gehele tv.

Alleen stekker er uit werkt dan nog.

Erg vervelend!

Wie o wie weet de oplossing?

(Heb de laatste software, automatiache updates staan aan)

Tv model: KD-55ag8

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik ervaar niet hier op de 3 verschillende Android Bravia lines geen enkele vastloper.

 

 - Geregeld (meerdere keren per week) wordt de "power reset" uitgevoerd.

 - Gelukkig geen mediabox aan de HDMI poort gekoppeld, gebruik de Ziggo CI+ module.

 - Alle applicatie's die niet gebruikt zijn (al de zooi van Google, Japaans toetsbord, printers enz.) zijn gedwongen gestopt.

 - Gebruik de sideload ZiggoGO/HorizonGO en ook de Buitenlandse HorizonTV.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mwinands
Ontdekker

hoi,

 

hier iets soortgelijks - na gebruik van netflix en dan tv in standby zetten reageert de tv niet meer op afstandsbediening of aan knop aan de zijkant van het toestel. 

Alleen een harde reset (stekker eruit) helpt dan nog en dan mag ik ook weer de CI module opnieuw instellen.

Model: KD-55AG8, automatische updates staan aan

 

iemand een idee?

 

dank

profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Ik heb de KD-49XE8099 en deze loopt uitstekend op Oreo v6.6545.

Voor mij werkt de powerreset nog altijd altijd het beste als android wat trager wordt..

Toestel uitschakelen en 5 a 10 min loskoppelen van de stroom en na 10 min TV weer aanzetten.

MbG Hans

 

profile.country.NL.title
Redkire
Ontdekker

Wij hebben een soortgelijk probleem. Tijdens gebruik van een app of bij het schakelen van een app naar tv loopt hij regelmatig vast. Dan moet de stekker eruit om het toestel weer aan de praat te krijgen. 

TV is een kd-55A8 van 3 maanden oud.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat is er allemaal angesloten op de HDMI-poorten van de A8?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Ik wil hier ook even op inhaken.

Heb een Sony KD-55AG9 en heb minstens 2-3x in de week dat de tv blijft hangen.

Er zitten niet te apps op en als ik het geheugen kijk dan heb ik ruim een derde nog over.

Ik heb ok de HDMI poorten te ontlasten een goede HDMI-switch in gebruik en het grote voordeel hiervan is dat ik bij een film en geluid tv en geluid soundbar tegelijk kan afspelen zonder tijdsverschil,doe dit via de hdmi.

Dus het probleem opgelost dacht ik,dus niet.

Als we soms ,s morgens de tv willen aandoen doet hij het als tv ontvanger niet,wel bij bv netflix.

Maar de andere keer geen geluid bij nlziet,netflex,disney+ , wel beeld,

Ook dan weer de tv resetten en dan is het goed.

Omdat het een android TV is en het geluid beregoed is via het beeldscherm mag hij blijven staan maar koop beslist geen sony weer.

TV is ook weggeweest en men kon in de log gegevens zien dat de tv niets deed of was gereset maar een oorzaak niet.