annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Goede afstemming KD-65A89 en STR-DN1080

profile.country.NL.title
DMA-777
Ontdekker

Goede afstemming KD-65A89 en STR-DN1080

Kan Sony aangeven wat de instellingen zijn om het geluid tussen KD-65A89 en STR-DN1080 het meest optimaal te laten werken?

Ik wil de receiver als home entertainment set in surround 5.1 opstelling laten werken als geluid voor de tv. Op tv staat reeds aangevinkt dat het geluid over een audio systeem dient te gaan.

 

Ik merk en zie dat er zoveel (teveel) mogelijkheden zijn om het geluid in te stellen zowel op tv als receiver.

 

De receiver is ook niet altijd volgend. Als je AFD geluidsveld kiest wordt het geluid ook niet aangepast naar het signaal wat hij binnen krijgt van de tv. Op je 5.1 surround sound hoor je de tv in stereo mode waarbij de subwoofer uit blijft staan. Zet je de receiver op Dolby surround geluidsveld komt je subwoofer tot leven en hoor je de bass. Dit is toch vreemd?. De AFD geluidsveld dient toch automatisch de goede geluidsformat van de tv over te nemen?

 

Daarnaast is nog steeds de 'glitch' aanwezig dat het geluid na 3-4 minuten wegvalt bij kijken naar Netflix, Prime Video en Disney+. Eerder al een rubriek aan gewaagd maar dit probleem is nog steeds niet opgelost.

 

Mijn ergste frustratie is dat je 2 apparaten van Sony bezit waarbij je verwacht dat dit volledig automatisch op elkaar afgestemd/gesynchroniseerd is vanuit fabriek en dus plug&play. Maar dit is blijkbaar niet zo.

 

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @DMA-777

 

Ik heb denk ik je vraag in een ander topic al beantwoord. Is geen ideale oplossing, maar het werkt wel beter. 

Probeer zo veel mogelijk via een externe bron te kijken. Geluid wordt dan beter doorgegeven. Ik merk ook dat EARC niet optimaal is met een signaal vanuit de TV zelf.