Deel jouw ervaring!
Hallo,
Mijn ingebouwde chromecast heeft het eerder gedaan maar doet het sinds laatst niet meer. Als ik op de chromecast logo druk via youtube bijvoorbeeld gaat het via de telefoon erin voor minder dan een seconde en weer eruit. Op de TV gebeurd niks. Weet iemand hier een oplossing voor? De tv restarten door de uitknop in te houden heb ik al geprobeerd.
Alvast bedankt
Is het niet gemakelijker om eerst te kijken ofdat de X8307c verbinding (LAN/WLAN) heeft met het thuisnetwerk?
73's
Ik dacht dat het met de kabel vastzat maar het het verbind gewoon met WIFI
Hoezo kunnen de huidige Sony bravia TV's het niet aan boven kanaal 11. Ik heb de KD-49XE8099 al meer dan een jaar probleemloos werken op kanaal 13.
Een ander verhaal is als er te veel wifi netwerken in je omgeving op hetzelfde kanaal zitten.
Kijk eens naar de instellingen in je router. Deze anders eens een keer opnieuw opstarten.
Je kan je TV eens stroomloos zetten. Anders je TV volledig resetten naar fabrieksinstelling. (soms moet je dit 2 keer doen)
MvG Hans
Bedankt voor je reactie, nee er zitten niet veel wifinetwerken op hetzelfde kanaal. De rest heb ik ook gedaan. Ik ga het proberen te zetten naar fabrieksinstellingen. Kijken of dat werkt
Wat we nog steeds niet weten:
Wat is de uitslag van de Netwerk Diagnose met de LAN of de WLAN.
suc6 ermee,
73's
Wat bedoel je met netwerk diagnose? Kan dat via de tv ofzo?
Ga via "Home" naar Instellingen
Netwerk en toebehoren.
Dan naar Netwerk, Advanced instellingen, Netwerkstatus.
Druk op "verbindingscontrole" en Ja.
Bekijk het resultaat.
Kabelvebinding: oke
Lokale toegang: oke
Internettoegang:oke
Als alle 3 oke, dan heb je een goede verbinding.
Gr, Arie
Bedankt voor je bericht.
Er staat,
Draadloos apparaat op tv: gevond.
Lokale toegang: ipv4:ok ipv6: mislukt
Internettoegang: ipv4:oke ipv6: mislukt
Het lijkt erop dat je TV gebruik maakt van WiFi om verbinding te maken.
Dat ipv6 mislukt is geen probleem. Als ipv4maar oke is. Wil je gebruik maken van de bedrade verbinding zul je WiFi moeten uitschakelen via:
Instellingen, Netwerk, Advanced instellingen, Ingebouwde WiFi uitschakelen.
En dan opnieuw de Netwerkstatus opnieuw uitvoeren.
Gr, Arie
Nu zijn kabelverbinding, lokale toegang en internettoegang op “OK”