annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-43X8307C chromecast werkt niet

profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Sony KD-43X8307C chromecast werkt niet

Hallo,

 

Mijn ingebouwde chromecast heeft het eerder gedaan maar doet het sinds laatst niet meer. Als ik op de chromecast logo druk via youtube bijvoorbeeld gaat het via de telefoon erin voor minder dan een seconde en weer eruit. Op de TV gebeurd niks. Weet iemand hier een oplossing voor? De tv restarten door de uitknop in te houden heb ik al geprobeerd.

 

Alvast bedankt

Tags (1)
21 ANTWOORDEN 21
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is het niet gemakelijker om eerst te kijken ofdat de X8307c verbinding (LAN/WLAN) heeft met het thuisnetwerk?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Ik dacht dat het met de kabel vastzat maar het het verbind gewoon met WIFI

profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Hoezo kunnen de huidige Sony bravia TV's het niet aan boven kanaal 11. Ik heb de KD-49XE8099 al meer dan een jaar probleemloos werken op kanaal 13.

Een ander verhaal is als er te veel wifi netwerken in je omgeving op hetzelfde kanaal zitten.

Kijk eens naar de instellingen in je router. Deze anders eens een keer opnieuw opstarten.

Je kan je TV eens stroomloos zetten. Anders je TV volledig resetten naar fabrieksinstelling. (soms moet je dit 2 keer doen)

MvG Hans

profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Bedankt voor je reactie, nee er zitten niet veel wifinetwerken op hetzelfde kanaal. De rest heb ik ook gedaan. Ik ga het proberen te zetten naar fabrieksinstellingen. Kijken of dat werkt

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat we nog steeds niet weten:

 

Wat is de uitslag van de Netwerk Diagnose met de LAN of de WLAN.

 


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Wat bedoel je met netwerk diagnose? Kan dat via de tv ofzo?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Dutch1989

Ga via "Home" naar Instellingen

Netwerk en toebehoren. 

Dan naar Netwerk, Advanced instellingen, Netwerkstatus.

Druk op "verbindingscontrole" en Ja.

Bekijk het resultaat. 

Kabelvebinding: oke

Lokale toegang: oke

Internettoegang:oke

Als alle 3 oke, dan heb je een goede verbinding.

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Bedankt voor je bericht.

 

Er staat,

 

Draadloos apparaat op tv: gevond.

Lokale toegang: ipv4:ok ipv6: mislukt

Internettoegang: ipv4:oke ipv6: mislukt

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Dutch1989

Het lijkt erop dat je TV gebruik maakt van WiFi om verbinding te maken.

Dat ipv6 mislukt is geen probleem. Als ipv4maar oke is. Wil je gebruik maken van de bedrade verbinding zul je WiFi moeten uitschakelen via:

Instellingen, Netwerk, Advanced instellingen, Ingebouwde WiFi uitschakelen. 

En dan opnieuw de Netwerkstatus opnieuw uitvoeren. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
Dutch1989
Ontdekker

Nu zijn kabelverbinding, lokale toegang en internettoegang op “OK”