annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia blijf herstarten

profile.country.NL.title
Bomma8907
Ontdekker

Sony Bravia blijf herstarten

Goedenavond,

 

Sinds gisteren hebben wij een tv die hapert. Betreft KD-49x8305c.

 

Ik heb diverse opties met opnieuw laten opstarten etc geprobeerd Echter lijkt er niets te helpen?

Het lijkt erop dat de tv in een soort loop blijft hangen. Op de site van sony staat dat er ook een update via USB kan worden uitgevoerd dit heb ik ook geprobeerd maar werkt ook helaas niet.

 

Iemand een idee?

Zie filmpje:

https://drive.google.com/drive/folders/16iRXjJR8fzorsWC3MQs2Xh57KRd2muj9

 

Mvg,

Joost

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ook al geprobeerd om alle kabels (230V, HDMI, LAN, USB) te ontkoppelen aan de X8305c, enkele minuten wachten en alleen de 230V terugplaatsen?

 

Als het bovenste niet werkt zit er niks ander op om contact op te nemen .

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Bomma8907
Ontdekker

Bedankt voor de reactie.

 

Ja inderdaad alles losgekoppeld behalve 230v.

Wat me wel opvalt het lukt me nu wel om het groene lampje te krijgen met vol - en aan/uit knop. 

Helaas is dat van korte duur want als deze 5 sec brandt gaat de tv weer uit. Ik kan zien als ik de tv normaal aanzet na de android letters een scherm krijg met: zoeken naar systeem updates. verder gaat deze na 10 sec weer uit.

 

Ik heb gisteren Media Markt een mail gestuurd met de vraag wat te doen aangezien de tv nog geen 5 jaar oud is.

In een andere blog heb ik gelezen dat hier misschien nog iets gehaald kan worden. Als ik antwoord heb zal ik dat posten hier.

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De laatste tijd lees ik regelmatig over dit probleem met de Bravia's uit 2015 in de Sony Community's.

Heb helaas nog niet de juiste oplossing tegengekomen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DeJokke
Ontdekker

Ik heb een KD 55x8505c een Sony Bravia met Android enz. Steeds heel tevreden geweest van deze tv. Echter is de tv net voorbij de 2 jaar net uit fabrieksgarantie. Ik heb deze tv 1475 euro betaald en Altijd tevreden geweest over deze tv. Sind kort na firmware update is de tv over gegaan in een opstartloop. Mediamarkt waar ik deze tv heb aangekocht geeft me gegevens van Sony en bij Sony slechtste klantenservice ooit. Ze bieden me aan de tv te komen halen en na te kijken. Dit alleen al zou me 160 euro kosten. Moest nadien blijken dat er iets vervangen moet worden gaat deze som alleen maar oplopen. Onze tv staat hier gemiddeld 2 u per dag aan. Dit gedurende 2 jaar verder is hij geleverd en geïnstalleerd en steeds op dezelfde plaats blijven staan.  Vind het echt geen geen service de klanten te laten betalen voor een reparatie aan onze tv als Sony zelf aan de oorzaak ligt van de problemen. Voor de firmware update nooit problemen gehad. Voor mij nooit geen Sony meer. Ga hieromtrent ook nog een yt filmpje maken met wat er reeds gebeurd is voor het probleem te trachten op te lossen, de manier waarop Sony zijn klanten geen support levert tenzij je ervoor betaald hun problemen op te lossen.

profile.country.BE.title
DeJokke
Ontdekker

Reeds geprobeerd help niets

profile.country.BE.title
DeJokke
Ontdekker

Mijn Bravia is van 09/2016 en heb het ook zonder ondersteuning van Sony terwijl het probleem bij of de software of de hardware ligt. Maw slechte producten net voorbij de fabrieksgarantie. Geen alleenstaande gevallen maar vele mensen met dezelfde problemen op dezelfde modellen. Geen rekening van Sony, geen tegemoetkoming of gratis reparatie. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Misschien is dit de oplossing .

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
DeJokke
Ontdekker

Ik steek als hobby pc’s met waterkoeling ineen, ben dus niet onbekend met wat troubleshooten, de stappen die u mij laat zien heb ik al zeker 20x gezien,
Stekker uittrekken powerknop en volume down ingeduwd houden en terug insteken, ingedrukt houden tod de led onder de tv groen word, al 100x geprobeerd, alleen, met twee, steeds dezelfde uitkomst, tv hervalt weer in zen restartloop, ook heb ik een stick gebrand in formaat FAT32 speciaal voor die tv samen met de laatste software/firmware update van 27november2019 zelfde als degene waar men tv op is gecrashed. Geen resultaat tv staat niet lang genoeg op om de stick uit te lezen en kan men menu’s ook niet betreden om deze te selecteren.

Heb een IT specialist laten komen on met usbkabel (male to male) te kijken of de tv nog aangesproken kon worden in zijn eigen systeem maar ook dit gaf geen enkel resultaat. Tv staat niet lang genoeg op om tot een verbinding te kunnen komen met zowel laptop, als usb stick.

Moest het probleem nu gewoon liggen aan de levensduur van de tv, of aan schade toegebracht door mezelf of omgevingsfactoren, dan zou ik ook geen verhaal bij jullie komen halen.

Maar wanneer ik hieromtrent verder onderzoek uitvoer en blijkt dat dit geen alleen staand geval is maar vele van jullie televisies hetzelfde voor hebben gekregen en dit steeds na een firmware update,

Bij contact met sony telefonisch werd mij alleen verteld dat ze bereid waren de tv bij mij thuis te komen halen zodat ze verder onderzoek konden uitvoeren. Om mogelijk de oorzaak te achterhalen en waarschijnlijk stukken te vervangen, werd mij ook gelijk verteld dat ik meteen 160 euro vooruit moest betalen voor het komen halen en troubleshooten, nadien zouden ze me weer contacteren voor een offerte van de herstellingswerken,

U moet begrijpen dat ik 2 a 3 jaar verder na aankoop van deze televisie geen 350 tot 400 herstellinghskosten meer op mij ga nemen van een televisie die zo’n korte levensduur heeft. Ook kan je vandaag de dag voor een 900 euro een 75 inch 4k tv kan kopen. En u zou mij dan een gemiddelde van 380 euro aanrekenen voor een nazicht en vervangen van bv een mainboard. Ik ken genoeg van elektronica om het mainboard zelf te vervangen en dan zou me dit maar 150 euro kosten.

Vind het gewoon veralgemeend geen service wat sony de mensen bied.
Zeker niet de mensen laten betalen voor iets wat door sony’s updates werd veroorzaakt

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
profile.country.NL.title
Bomma8907
Ontdekker

Het is even geleden maar er is inmiddels iets van vooruitgang geboekt.

 

Ik heb contact gehad met Media Markt en een melding gemaakt dat de tv kapot is gegaan. Er is mij gevraagd voor een reparatie aan huis waar ik voor moest betalen natuurlijk of ik kon de tv langs brengen op de vestiging waar ik hem destijds heb gekocht. Dit laatste heb ik gedaan aangezien de winkel redelijk in de buurt ligt. Er is een rapport met foto's gemaakt en opgestuurd naar de reparateur.

 

Inmiddels zijn we een paar weken later en kreeg ik vandaag een mail van de MM dat het service center (onafhankelijk van MM) de tv heeft nagelopen en concludeert dat de tv niet meer te herstellen is!

 

Reden: Onderdelen zijn niet leverbaar meer voor dit toestel.

 

Ik kan nu kiezen om de tv terug te nemen zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dus kosten controle zijn voor de MM wat redelijk netjes is.

Of ze kopen de tv van mij over (ontbinding van het koopcontract) voor +- 350,-.

 

Zelf zit ik nog te twijfelen want lijkt mij raar dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn na 3 jaar.

 

Zijn er mensen die weten of er een verplichte reparatie/onderdelen geleverd moeten worden na zoveel jaar? Lees veel verschillende dingen dus kom er niet echt uit.