Deel jouw ervaring!
Goedenavond,
Sinds gisteren hebben wij een tv die hapert. Betreft KD-49x8305c.
Ik heb diverse opties met opnieuw laten opstarten etc geprobeerd Echter lijkt er niets te helpen?
Het lijkt erop dat de tv in een soort loop blijft hangen. Op de site van sony staat dat er ook een update via USB kan worden uitgevoerd dit heb ik ook geprobeerd maar werkt ook helaas niet.
Iemand een idee?
Zie filmpje:
https://drive.google.com/drive/folders/16iRXjJR8fzorsWC3MQs2Xh57KRd2muj9
Mvg,
Joost
Ook al geprobeerd om alle kabels (230V, HDMI, LAN, USB) te ontkoppelen aan de X8305c, enkele minuten wachten en alleen de 230V terugplaatsen?
Als het bovenste niet werkt zit er niks ander op om contact op te nemen .
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor de reactie.
Ja inderdaad alles losgekoppeld behalve 230v.
Wat me wel opvalt het lukt me nu wel om het groene lampje te krijgen met vol - en aan/uit knop.
Helaas is dat van korte duur want als deze 5 sec brandt gaat de tv weer uit. Ik kan zien als ik de tv normaal aanzet na de android letters een scherm krijg met: zoeken naar systeem updates. verder gaat deze na 10 sec weer uit.
Ik heb gisteren Media Markt een mail gestuurd met de vraag wat te doen aangezien de tv nog geen 5 jaar oud is.
In een andere blog heb ik gelezen dat hier misschien nog iets gehaald kan worden. Als ik antwoord heb zal ik dat posten hier.
De laatste tijd lees ik regelmatig over dit probleem met de Bravia's uit 2015 in de Sony Community's.
Heb helaas nog niet de juiste oplossing tegengekomen.
suc6 ermee,
73's
Ik heb een KD 55x8505c een Sony Bravia met Android enz. Steeds heel tevreden geweest van deze tv. Echter is de tv net voorbij de 2 jaar net uit fabrieksgarantie. Ik heb deze tv 1475 euro betaald en Altijd tevreden geweest over deze tv. Sind kort na firmware update is de tv over gegaan in een opstartloop. Mediamarkt waar ik deze tv heb aangekocht geeft me gegevens van Sony en bij Sony slechtste klantenservice ooit. Ze bieden me aan de tv te komen halen en na te kijken. Dit alleen al zou me 160 euro kosten. Moest nadien blijken dat er iets vervangen moet worden gaat deze som alleen maar oplopen. Onze tv staat hier gemiddeld 2 u per dag aan. Dit gedurende 2 jaar verder is hij geleverd en geïnstalleerd en steeds op dezelfde plaats blijven staan. Vind het echt geen geen service de klanten te laten betalen voor een reparatie aan onze tv als Sony zelf aan de oorzaak ligt van de problemen. Voor de firmware update nooit problemen gehad. Voor mij nooit geen Sony meer. Ga hieromtrent ook nog een yt filmpje maken met wat er reeds gebeurd is voor het probleem te trachten op te lossen, de manier waarop Sony zijn klanten geen support levert tenzij je ervoor betaald hun problemen op te lossen.
Reeds geprobeerd help niets
Mijn Bravia is van 09/2016 en heb het ook zonder ondersteuning van Sony terwijl het probleem bij of de software of de hardware ligt. Maw slechte producten net voorbij de fabrieksgarantie. Geen alleenstaande gevallen maar vele mensen met dezelfde problemen op dezelfde modellen. Geen rekening van Sony, geen tegemoetkoming of gratis reparatie.
Misschien is dit de oplossing .
suc6 ermee,
73's
Het is even geleden maar er is inmiddels iets van vooruitgang geboekt.
Ik heb contact gehad met Media Markt en een melding gemaakt dat de tv kapot is gegaan. Er is mij gevraagd voor een reparatie aan huis waar ik voor moest betalen natuurlijk of ik kon de tv langs brengen op de vestiging waar ik hem destijds heb gekocht. Dit laatste heb ik gedaan aangezien de winkel redelijk in de buurt ligt. Er is een rapport met foto's gemaakt en opgestuurd naar de reparateur.
Inmiddels zijn we een paar weken later en kreeg ik vandaag een mail van de MM dat het service center (onafhankelijk van MM) de tv heeft nagelopen en concludeert dat de tv niet meer te herstellen is!
Reden: Onderdelen zijn niet leverbaar meer voor dit toestel.
Ik kan nu kiezen om de tv terug te nemen zonder dat er kosten aan verbonden zijn. Dus kosten controle zijn voor de MM wat redelijk netjes is.
Of ze kopen de tv van mij over (ontbinding van het koopcontract) voor +- 350,-.
Zelf zit ik nog te twijfelen want lijkt mij raar dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn na 3 jaar.
Zijn er mensen die weten of er een verplichte reparatie/onderdelen geleverd moeten worden na zoveel jaar? Lees veel verschillende dingen dus kom er niet echt uit.