Deel jouw ervaring!
Wij hebben sinds een half jaar een nieuwe Sony KD 55 oled. Sinds 1 maand krijgen we steeds een melding dat de procedure van schermvernieuwing gestart moet worden, om inbranden te voorkomen. Bij het aanklikken van de melding gaat de tv uit en begint de led aan de voorkant van de tv 6 keer rood te flikkeren. Bij het aanzetten komt er een melding dat het proces van schermvernieuwing niet gestart of afgerond is. Hoe is dit op te lossen? De service-afdeling geeft aan drie keer de stekker eruit en vervolgens handmatig via het menu zelf opstarten maar dit werkt ook niet. De melding komt steeds weer terug.
Geen probleem. Leuke hobby overigens. Mvg, Boudewijn
De monteur is geweest en heeft de mainboard vervangen en de nieuwste software geïnstalleerd. De melding is weg, maar de cyclus van schermvernieuwing wordt nog steeds niet afgerond. Het resultaat is nu dat als ik de tv uitzet, de volgende dag de foutmelding van het 6 keer rood flikkeren weer wordt gegeven door de led verlichting. Ik ga weer contact leggen met Sony want in de hardware kan het probleem niet aanwezig zijn. Immers wat wil je nog meer vervangen in de tv.
afwachten hoe Sony reageert
gaat de schermvernieuwing na de laatste software update bij jou wel goed?
Het lijkt alsof het vervangen van het moederbord niet veel heeft uitgemaakt.
Eerlijk gezegd heb ik het nog niet aangedurft om het schermvernieuwings programma uit te proberen.
Maar ik zal het nu eens doen.
Update volgt !
Welnu de test uitgevoerd en ik ben weer terug bij af.
Net zover als jij.
Heb de TV daarna weer opgestart , even laten spelen en weer uitgezet.
Daarna de TV weer aangezet.
Er kwam weer een melding dat het programma niet is afgewerkt.
Jammer dat de schermvernieuwing dan niet werkt maar voor de rest doet alles het normaal.
Uiteraard ben ik wel zeer benieuwd wat er bij jou verder gaat gebeuren om het probleem op te lossen.
Hou ons op de hoogte !