annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Schermverniewing wordt niet afgerond bij kd 55 AG8

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

Schermverniewing wordt niet afgerond bij kd 55 AG8

Wij hebben sinds een half jaar een nieuwe Sony KD 55  oled. Sinds 1 maand krijgen we steeds een melding dat de procedure van schermvernieuwing gestart moet worden, om inbranden te voorkomen. Bij het aanklikken van de melding gaat de tv uit en begint de led aan de voorkant van de tv 6 keer rood te flikkeren. Bij het aanzetten komt er een melding dat het proces van schermvernieuwing niet gestart of afgerond is. Hoe is dit op te lossen? De service-afdeling geeft aan drie keer de stekker eruit en vervolgens handmatig via het menu zelf opstarten maar dit werkt ook niet. De melding komt steeds weer terug.

24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nu al de update OTA, deze is pas sinds woensdag online via de ondersteunings pagina's ?

 

Ben benieuwd ofdat het probleem nu is opgelost?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Ik had van de week nog gekeken voor een update maar toen stond hij nog niet vermeld op de ondersteunings pagina.

Gisteren toen ik ging kijken wel.

Alles werkt weer normaal nu zonder foutcodes of andere meldingen.

Moet ik er wel bij schrijven dat ik niet meer heb geprobeerd om de schermvernieuwing handmatig te starten.

Zou ik eigenlijk wel een keer moeten doen om te kijken of het probleem daarmee helemaal weg is.

 

Ben je zendamateur toevallig?

Prettig weekend !

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

De update is bij mij nog niet beschikbaar ota. Volgende week vrijdag komt de service monteur van Sony. Kan nu dus niet bepalen of de update het probleem oplost. Ik laat de afspraak met de service monteur wel doorgaan. Kan hij of zij gelijk testen of de schermvernieuwing werkt.
wordt vervolgd.

 

In antwoord op je vraag, nee ik ben geen zendamateur. 

 

fijn weekend ook toegewenst.

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Die vraag over de zendamateur was eigenlijk gericht aan de andere schrijver  pa3eia die onder aan zijn bericht

73's schreef wat normaal gesproken door zendamateurs gebruikt wordt 🙂

Bij nader inzien merk ik dat zijn gebruikersnaam ook zijn callsign is. Dus ik mag aannemen dat het om een 

zendamateur gaat (blijkbaar ook nog in de buurt van mij).

Maar goed dit was even offtopic 🙂

 

Wel raar dat bij jou die update nog niet beschikbaar is.

Je kan hem van onderstaande pagina downloaden. Op deze pagina staat ook hoe je het moet doen.

Lees het vooral eerst even door !

https://www.sony.nl/electronics/support/oled-tvs-android-a8g_ag8-series/kd-55ag8/downloads/00016668

Mocht je de update uitvoeren dan ben ik benieuwd of het heeft geholpen.

En anders ben ik erg benieuwd naar je ervaringen met de reparatie.

Na het weekend ga ik eens uitproberen of de schermvernieuwing werkt....voorlopig werkt alles gewoon.

Dus het weekend kom ik wel door.

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

<offtopic>

Klopt, alleen inactieve status. Wel alle apparatuur incl. uitschuif mast nog steeds aanwezig in JO21JT.

 

Dat de update nog niet bij iedereen via OTA al geinstalleerd is is niet zo raar.

De updates worden in stappen in 2 a 3 weken over de toestellen in Europa uitgerold.

Het is eigelijk raar dat jij de update via OTA in Nederland al ontvangen heb, normaal duurt dit 2 a 3 weken nadat de update op de ondersteuning pagina beschikbaar is om te downloaden.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

"nog even offtopic":

Ik was heel vroeger actief op de 27Mc waar radio amateurs niet veel mee op hadden denk. Alhoewel er natuurlijk wel een aantal met 27Mc is begonnen. Ik had een Royce 639 (SSB) en heb daar heel veel plezier aan beleeft.

Toch verbazingwekkend wat een afstanden ja daar mee kan halen. Van in het noorden een experimenteel station boven Rusland en in het zuiden tot Australie (maar één maal gelukt). Ik en een vriend werden aangestoken door zijn broer die marconist bij de marine was en uiteraard wel zendamateur was. Hij had een mooie Yaesu FT-101 (of iets wat daar op lijkt). Ik heb nog een schoenendoos vol met QSL kaarten liggen.

Een mooie hobby is het zeker.

Pas geleden een Yeasu FRG-7700 ontvanger 2dehands aangeschaft. Alleen jammer dat ik hier geen goede antenne kan plaatsen.

 

"En weer ontopic":

Ik heb werkelijk geen idee waarom ik zo vlot een update heb gehad. Ik neem aan dat het niets te maken kan hebben met mijn contact met Sony?

Het lijkt me dat het uitrollen per land gaat en dan zou de topic starter  hem ook automatisch gehad moeten hebben.

Maar met de link die ik gaf kan hij het in ieder geval uitproberen.

Mvg,

Arno

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

<<<Ook nog even offtopic dan maar>>>

 

Eerste contact met 27mc in 1972, in 1983 het 1e certificaat (pd0) examen behaald en door gegroeit tot aan het morse telegrafie pa3. Met de hoog freguent nooit iets gedaan vanwege het mogelijk veroorzaken van storingen in de buurt. De favorieten band is/was 2 mtr met 2x 16 elements gestekte beam bovenop de 10 hoog flat waar ik toen woonachtig wasi.c.m. een Dressler versterker. De mooiste ontvangst was een amerikaan die de maan als spiegel gebruikte in morse telegrafie. Tijdens de sporadische E conditie's nagenoeg contact gehad met geheel Europa.

Er staat nu nog een 18 (3x6mtr) mtr uitschuif mast met richtantennes voor 50cm, 70cm en 2mtr en de rondstralers om de Kenwoods en Yeasu's erop te kunnen aan te sluiten.

 

De updates worden over het algemeen op serie nummer en land uitgerold.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

<<Offtopic>>

Ik had de Royce in 1978 aangeschaft net voordat ik de dienstplicht ging vervullen. Geweldig leuke tijd mee gehad. Ook nog een HAM International Concorde II gehad.

Overigens door al dit CB gepraat begint er weer iets te kriebelen 🙂

Voor dat we deze hele thread overnemen zal ik hierbij mijn email adres geven zodat we eventueel via reguliere mail verder kunnen. Mocht je dat wat lijken dan zie ik wel een bericht tegemoet.

Mijn emailadres: 

 

Mocht je willen reageren dan zal ik daarna alle offtopic  gedeeltes verwijderen zodat deze thread clean blijft.

 

<<Ontopic>>

Als het uitrollen ook met het serienummer te maken heeft dan zou dat nog een oorzaak kunnen zijn.

Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van de reparateur bij de topic starter.

Gr,

Arno

 

profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi @Loggie12  ik heb je e-mail-adres moeten verwijderen aangezien het vermelden van persoonlijke gegevens niet is toegestaan in de Community. Ik raad je aan een privébericht aan @pa3eia te sturen.

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Oops.....sorry Boudewijn ik had niet in de gaten dat dat niet mocht.

Maar wel makkelijk dat je een PM kan versturen 🙂