Deel jouw ervaring!
Hallo,
zijn er meer mensen die een netwerkprobleem
ondervinden na de laatste firmware update?
Het probleem ontstaat als je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald van de tv of wanneer er door een probleem de zekering/aardlekschakelaar wordt uitgeschakeld in de groepenkast.
De volgende problemen ontstaan bij mij na onderbreking van de spanning:
* datum/tijd verkeerd. Niet in te stellen.
* wel de melding dat de tv is aangesloten op
internet, krijg een ip adres, maar kan geen apps openen. Krijg dan de melding dat er geen internetaansluiting is.....(youtube, spotify etc geven allemaal dezelfde melding)
Vandaag contact gehad met Sony Helpdesk. Allerlei stappen ondernomen, maar zonder enig resultaat. Enige wat dan helpt is de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt de tv weer 100%.
Omdat de medewerker aangaf dat dit probleem ook kan voortkomen uit het feit dat de apps via Belgische servers worden aangestuurd, weer de stekker eruit getrokken, om te kijken of dezelfde fout terugkwam, en jawel daar was die weer.
Vervolgens de tv op Belgie gezet etc. Alles werkte daarna ook 100%.
Om te kijken or dit het probleem op zou lossen als de tv spanningsloos zou worden, weer de stekker eruit gehaald. Tv aangezet en weer hetzelfde probleem. Dus welk land je ook kiest, nadat de tv spanningsloos is geweest dan heb ik dit probleem. Heb nog wat landen geprobeerd en bij elk land hetzelfde probleem. Dit is een software/firmware probleem. Kan niet zo zijn dat er gegevens van je tv verdwijnen als je spanning wegvalt.
Ik ben beZig met zonnepanelen voor te bereiden en moest mijn groepenkast vervangen, zodoende ben ik achter dit probleem gekomen.
Zijn er nog meer mensen die tegen dit probleem, dat ontstaan is na de update, zijn aangelopen?
Denk dat de meeste mensen de stekker niet uit het stopcontact gehaald hebben en dus niet dezelfde ervaring hebben.
Is het mogelijk dat iemand de stekker eruit wilt trekken om te kijken of hij/zij dit probleem ook dan heeft?
Hai,
Dit is de huidige firmware voor mijn tv: Pkg6.6555.0257eua
Dit werkt dus niet.
Verassend. Wordt vervolgd.
Geachte heer
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.
Het spijt ons te horen dat u problemen ondervindt met uw Sony-tv.
We hebben uw zaak geëscaleerd naar ons technische afdeling die met de grootste spoed een grondig onderzoek uitvoeren. Omdat dit onderzoek nog loopt, kunnen we op dit moment helaas geen verdere informatie geven. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.
Uiteraard nemen wij, zodra wij verdere updates ontvangen, contact met u op.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Ehab
SONY SUPPORT TEAM
Ehab? Het lijken wel artiestennamen daar...ik had Ihab die mij dit stuurde:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony.
Om uw probleem goed te kunnen behandelen hebben wij wat extra informatie van u nodig. Graag willen we u verzoeken om de onderstaande vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden.
Wat is het probleem in zo groot mogelijk detail (Foutmeldingscodes, eventuele foto's, etc)?
Wanneer heeft het probleem zich voor het eerst voorgedaan?
Van de volgende vier vragen vindt u het antwoord terug op uw televisie onder home - help - Systeem informatie.
Wat is het model van het toestel
Wat is het ID van apparaat?
Wat is de huidig geinstalleerde firmware versie?
Wat is het serienummer van de televisie?
Wat is het MAC adres van het toestel? Dit vindt u hier: Home - Help - Bekijk netwerk status
Wat is het IP adres van intern apparaat? Dit vindt u hier: Home - Help - Symptomen internetconnectiviteit
Gebruikt u draadloos of bekabeld internet op uw televisie?
Indien draadloos, heeft u reeds het probleem geprobeerd met een bekabelde connectie te testen geprobeerd en andersom?
Met welke internet applicaties doet het probleem zich allemaal voor?
Werkte de internet applicaties eerder wel zonder problemen of komt het vanaf dag 1 voor?
Welke troubleshooting stappen heeft u reeds geprobeerd?
Daarnaast zouden we nog graag wat informatie ontvangen over uw internetverbinding.
Wat is uw postcode?
Wat is het public IP adres (bezoek www.whatismyip.com)?
Welke provider gebruikt u?
Wat is de verbindingssnelheid (bezoek www.speedtest.com)?
Wat is de netwerkomgeving ? (bv FTTH, breedband)
Gebruikt u VPN / Proxy / Anonymizer / TOR service bij gebruik van het internet?
Welk merk en model router gebruikt u?
Wilt u nog meer kwijt over deze zaak wat u hierboven nog niet genoemd heeft?
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten nformatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur
Met vriendelijke groeten,
Ihab
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl
Sony Benelux, a branch of Sony Europe
Taurusavenue 16 - 2131 Hoofddorp - The Netherlands
______________________________________________________________________________________________
Na mijn vorige post waar ik dus vrijdag zou teruggebeld worden werd dit reeds donderdagmiddag gedaan!
Hierin werd mij verteld dat bovenstaande mail aan mij zou worden gestuurd en dat Ihab mij dan vrijdag alsnog om 12:00 uur zou bellen.
Beetje raar om mij te bellen dat er een mail gestuurd zou worden en al helemaal wat daar in staat en wat er vervolgens allemaal in wordt gevraagd. Ik had hem toch de kern van het verhaal duidelijk gemaakt?
Ook heeft hij de community bekeken met dit probleem, staat notabene bovenaan!
Maar nu de huiskamer vraag.......denken jullie dat ik vandaag rond 12:00u ben teruggebeld???
Ik ga na dit warme weekend er nog 1 keer voor zitten en zal die mail beantwoorden met een zo helder mogelijk beeld te schetsen waar wij tegenaan lopen.
Hopelijk werken er daar ook mensen die zich kunnen en willen verplaatsen in serieuze problemen met sony apparatuur en ook de nederlandse taal machtig zijn.
Nog wat technische details:
Pkg6.6555.0257eua is idd de laatste firmware update.
Als tip naar de "SONY EXPERTS" mochten ze dit uberhaubt lezen:
Denk eens na over een roll-back mogelijkheid of dat je een backup bestandje van je settings kan wegschrijven naar USB.
Dat zijn pas klantvriendelijke work-arounds!
Ik ook al dagen bezig geweest met KPN en allemaal nieuwe equipment gekregen blijkt het bij Sony te liggen,
En hoop nu op een snelle oplossing.
Die firmware heb ik ook er nu op staan, dat is de meest recente dus...
Nu werkt alles weer na het terugzetten vand de fabrieksinstellingen, hoop dat het zo blijft
Dit weekend al 2 keer op de fabrieksinstellingen teruggezet, het was 4 dagen goed gegaan.
Wederom Sony gemaild dat dit zo niet meer langer kan.