annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NFS en SMB shares

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

NFS en SMB shares

Waarom kan ik in Kodi mijn netwerklocaties niet gebruiken? Bij SMB krijg ik 'Fout 2 Locatie niet beschikbaar' en bij NFS ziet de tv wel de mappen maar als ik op bibliotheek bijwerken klik.gebeurt er niks.

Op mijn Shield werkt alles met dezelfde instellingen wel perfect.

 

Als het niet mag van Sony, waarom staat Kodi dan wel in de Playstore?

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Wellicht heb je hier iets aan. Zo niet, dan zal ik het ook nog even intern voor je navragen!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat een rare aanname, dat het niet van Sony mag.

Sony heeft niks te maken met de Playstore en de applicatie van Kodi, daar moet je bij de ontwikkelaar voor zijn en niet bij Sony.

 

Zou het verschil niet zijn dat het 2 verschillende Kodi's zijn?

De Shield draait namelijk op het Android platform en de TV op het Android TV platform.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Nee, Bibi, daar heb ik niets aan omdat Kodi op zich foed werkt, ern alle andere apps die internet toegang nodig hebben, werken ook gewoon goed.

Er staat mij iets bij dat Sont dit gewoonweg niet wil toestaan.

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Als dat al zo zijn, moet het toch gewoon werken?

profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Om de een of andere reden werkt het niet zoals bij andere versies van Kodi, zoals op de Shield.
Ik heb de SMB wel aan de praat gekregen door zelf de gegevens in te vullen bij 'netwerk locatie toevoegen'

 

Nfs blijft ie weigeren.

 

Maar een tweede vraag: ik heb de 55XE9305 via optische kabel aangesloten op mijn AVR, maar TrueHD en DTS HD worden niet doorgevoerd, kan de TV dat niet of staat er een instelling verkeerd?

Bij Kodi staat ie op 5.1.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Om Dolby TrueHD en DTS-HD Master audio weer te geven moet de bron (de speler) middels een (goede) HDMI kabel verbonden zijn met de AVR.

 

Met een optische kabel ben je gelimiteerd tot Dolby Digital en DTS, wat oudere formaten die met lossy compressie werken.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Bedankt voor je antwoord.

Begrijp ik hieruit dat wanneer ik de tv, 55xe9305, via een hdmi kavel aan mijn AVR hang, het geluid dan wel THD en DTSHDMA wordt doorgevoerd?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Afhankelijk van gebruikte AVR (receiver) zou ik alle randapparatuur zoals BD speler aansluiten via HDMI op de AVR. 

 

Bijvoorbeeld zoals hieronder beschreven

x800m2                              

Apple TV 4k     --HDMI-->   AVR  --HDMI--->   TV

Switch        

 

Randapparatuur op de AVR via HDMI. En TV op de HDMI out van de AVR. Gebruik zelf HDMI kabels van AudioQuest Forest. (e)ARC staat hier op  alle apparaten uit. Gezien ik de Smart TV functionaliteit van de TV niet gebruik en ook nooit zal gebruiken 😉                    

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Ik heb de Shield via de Denon op de tv aangesloten, werkt perfect. Maar omdat ik nu Kodi op de tv heb gezet vroeg ik me dus af of de tv wel dts-hd en zo kan doorvoeren.

 

Dus of de tv wanneer deze rechtstreeks op de AVR is aangesloten wel de diverse audio streams door kan sturen.

Maar er zal , denk ik, geen hdmi audio out op de tv zitten.