annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom heb ik geen vrije toegang tot google play en usb-stick en problemen met teletekst.

profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Waarom heb ik geen vrije toegang tot google play en usb-stick en problemen met teletekst.

Goedenavond.

Ik heb sinds 21 februari de Sony KD-55AG9.

Ben blij met deze android tv maar er zijn toch wat dingen die er voor zorgen dat ik op dit moment baal.

Ik wilde gewoon kijken in google play store om wat apps te kunnen downloaden maar die vlieger gaat niet.

Het is net of Sony niet wil dat ik zelf lekker kan kijken op google play.

Is hier een redenen voor of doe ik iets verkeerd dat ik wel volledig op google play kan komen .

Verder had ik op een usb-stick wat addons staan voor Kodi maar ik kan niet in en bij de usb-stick komen.

Is ook dit weer een actie van Sony of doe ik ook nu iets verkeerd.

Verder laat op NPO1,2 en 3 regelmatig teletekst het afweten,is er iemand die weet hoet dit kan.

Alvast bedankt voor een reactie.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om Sony nu de schuld te geven dat je bepaalde applicatie niet in de Google Playstore kan vinden om te downloaden gaat wel heel ver. Het is namelijk zo dat er verschillende platforms bestaan op de Google Playstore. Voor de TV's van o.a. Sony is er een aparte Android TV Playstore waar steeds meer applicatie's door Google worden toegestaan t.o.v. van de Android Playstore die voor Phones of Tablet toegankeklijk is.

 

Zelf gebruik ik niet de Kodi applicatie. Dat je niet via de Kodi applicatie niet bij de USB-stick kan komen moet je hier bij Kodi zelf zijn, die zijn verantwoordelijk voor het bouwen van de applicatie en weer niet Sony.

 

Dat teletekst het regelmatig laat afweten, is meestal te wijten aan de signaalsterkte van het signaal van de NPO1,2 en 3  wat binnenkomt op de AG9.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Expert voor je snelle reactie.
 
 
 
 
 
 
 Ik heb de google play van sony even vergeleken met die van Nvidia Shield. Het zijn allebeide android TV toestellen en volgens mij heeft de Nvidia Shield meer mogelijkheden in google play als Sony.Daarom vond ik die van Sony wat karig.Wat betreft de usb-stick , dit gaat niet alleen om een paar addons voor Kodi. Ik kan namelijk gewoon niet in Sony met de door hun geaccepteerde apps met usb-stick vinden en dan denk ik dat Sony alleen usb-sticks toestaat met muziek en video.Wat teletekst aangaat , wij zijn nog steeds liefhebber van teletekst en zolang het kan willen wij daar gebruik van maken en het is vreemd dat onze samsung TV van goed 7 jaar oud wel goed teletekst weergeeft en een gloednieuwe oled-tv van Sony dat niet doet.We zijn misschien wat te oud om dat te begrijpen maar vreemd vind ik het wel.Het is een topper van een tv met beeld en geluid,absoluut geen spijt maar dat waren nu net dingetjes waar ik over viel en ik zou balen als sony mij belemmert in mijn vrijheid om zelf addons op een stickje te zetten voor kodi of onwillekeurig anders programma.
 
 
 
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Nogmaals,

Sony heeft niks te maken met de applicatie in de Google Playstore.

De Nvidia Shield haalt dus dan naar je eigen onderzoek de applicatie's uit de Android Playstore en de AG9 uit de AndroidTV Playstore, daar zit dus het grote verschil in in de aangeboden applicatie's.

 

 

Misschien een ideetje:

vergelijk de versie nummers van de Kodi applicatie's eens met elkaar.

 

Als het niet te moeilijk voor je is, kan je de Kodi applicatie uit de Nvidia Shield "Sideloaden" naar de AG9.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

pa3eia Expert,

Bedankt voor je antwoorden.

Mijn usb-stick was NTFS geformatteerd en schijnbaar was dat ook het probleem met toen de usb-stick Fat32 was geformatteerd pakte de tv hem wel.

Ik kom addons voor kodi installeren en nog wat programma,s

Alleen dan kom je er achter dat 6 Gb opslag in de Sony wel erg weinig is dus maandag er meteen op uit om een usb-stick te kopen met usb-3 en 32 of 64 Gb en hopelijk kan ik hier dan de interne opslag verhogen en zonder problemen kodi verder uitbouwen enz.

Heb wat harder geschreeuwd als dat ik werd geslagen en dat met 71 jaar.

De teletext laat ik voor wat het is maar heb nog wel een ander probleem maar daar open ik een nieuwe.

Krijg alleen maar positieve reacties op deze tv met zijn beeld en geluid kwaliteit.GEWELDIG