annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD A1 actief in standby...???!!

OPGELOST
profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

KD A1 actief in standby...???!!

Hi, I wonder, I find that the A1 is still active even though I have powered it off. What setting do I need to enable to have no background activities by the TV?

How did I notice this? I have the TV as display for my Home Theatre PC. While playing a music playlist I power off the TV (no display needed). Then after 10 minutes the music stream is interrupted as it did on my previous SONY TV when that was powered on/off with plugNplay activity of the Windows HTPC as result (= music stream interrupted). Next interrupt is after 5 minutes and then each 5 minutes and several times in a row. Due to fact that the HTPC seems to respond to plugNplay device detected I suspect the Android TV of some sort of background activity. Another proof of this is that if I unplug the power cable of the TV (thus the TV is really off, no standby possible) the music stream is not interrupted.

Please, any suggestions?

My current work around is to switch the TV display off. However I think this consumes more power and adds to the TV's active hours.

 

(dacht dat het misschien handiger is de probleemstelling in het Engels te doen voor eventuele internationale ondersteuning)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Firmware update 6.5629 05-09-2018 inmiddels geinstalleerd. Die lijkt het probleem grotendeels te verhelpen. Tot nu toe lijkt alleen de eerste interrupt na 10 minuten er nog te zijn en daarna niet meer. Fijn.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste fjvange,

Bedankt voor je bericht.

Aangezien dit een Nederlandstalig forum is, is het waarschijnlijk makkelijker om je vraag in het Nederlands te stellen.

Hopelijk pakt iemand je vraag dan snel op en kunnen ze je verder helpen met je probleem.

Met vriendelijke groet,

 

Amal_S
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Misschien help onderstaand je enigzins.

Ik had een identiek probleem met mijn aangesloten Audiosysteem op een vd. HDMI poorten.

 

 

Re: Energieverbruik.
Ik wilde vandaag eens meten of en wanneer mijn Sony Bravia KD-55XD8599 uit de standby stand ontwaakte i.v.m. bovengenoemd probleem.

Wat blijkt. In plaats van de opgegeven standby energieverbruik van 0,5 Watt opgegeven in de manual, blijkt deze in standby een continu verbruik te hebben van 20 Watt. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Waar is deze TV mee bezig als ik hem niet gebruik. Dit is vast niet volgens energie klasse A zoals opgegeven.

Update 29-08-2017

Inmiddels heb ik mijn TV zover gekregen dat deze ook werkelijk in deze 'deep-standby' status terechtkomt.

Ik heb dit bereikt door:

1e. (Zenderinstallatie) Geen EPG update meer in standby.

2e. (Netwerk & toebehoren) Google Cast, geen gebruiksgegevens en crashreporten meer naar Google.

3e. (Persoonlijke instelling) geen gebruiks en diagnostic gegevens meer naar Sony/Google.

4e. (Help) Privacy, probleem oplossing & systeeminformatie, instelling aangepast waardoor er geen gegevens meer naar Sony/Google worden gestuurd. Nadeel: Geen automatische updates meer.

Mijn TV, met deze instellingen, bereikt nu na 5-10 minuten in standby gestaan te hebben de zgn 'deep-standby' modus.

 

Ps. Omdat mijn audiosysteem niet zgn. Braviasync compatibel is, heb ik tevens een zgn. CEC blocker geplaats op de bewuste HDMI poort

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Arie, dank voor je suggestie. Ik ben bang dat die de lijst niet alles is wat mijn A1 TV in leven houdt. Ik heb ook alle Google App syncs uitgezet. Helaas, mocht ook niet helpen. Mbt CEC blokker, mijn AV is bravia compatable (Marantz nr1606), en als het goed is heb ik alle automatische aan/uit via arc/cec uit staan. (ben alle opties langsgegaan. Maar kan wat obscure/onduidelijke settings gemist hebben.)

 

Sony support wellicht nog suggesties?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Ik moet zeggen dat ik ook niet direct resultaat heb ervaren. Ik kwam er pas na enige tijd achter dat deze wijzigingen mij hielpen. Later heb ik item 1 & 4 weer kunnen inschakelen.

Misschien moet je eerst de TV, na wijzigen van instellingen, opnieuw resetten (groene knop enige tijd ingedrukt houden totdat de TV opnieuw opstart) Mogelijk worden de wijzigingen dan pas echt actief.

PS. Ik heb een Marantz NR 1601 aangesloten op mijn Bravia TV. Tot op heden geen last meer gehad van haperingen in mijn audiosysteem met de TV in Standby.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

super dat resetten met de groene knop. Ik was nog in het stadium van de stekker er uit trekken....

Maar verder helaas. Ik heb gereset en daarna een half uur de frequente geluids-interrupts getrotseeerd, maar ze bleven komen. Vrees dat dit voor de A1 tv niet gewerkt heeft. Of, wat wellicht waarschijnlijker is, zijn er een paar settings bijgekomen die uitgezet moeten worden. Maar welke...

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Ik heb in mijn situatie dan nog de CEC blocker tussen mijn (ARC) HDMI aansluiting aangebracht. Een bijkomend probleem bij mij was dat zodra ik mijn TV inschakelde, Ik gelijktijdig niet meer naar mijn Radio kon luisteren. Het versterker gedeelte van mijn audiosysteem (Marantz NR 1601) schakelde dan automatisch om naar de input vanuit mijn TV. Hier was niet aan te ontkomen. Dit wilde ik niet. De CEC blocker heeft dit voor mij opgelost en misschien ook de interrups van mijn audiosysteem. Ik heb destijds veel geprobeerd en uiteindelijk met resultaat. In dit forum wordt elders dit probleem ook besproken. Even zoeken en je vindt het wel.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

 

Ik heb in mijn situatie dan nog de CEC blocker tussen mijn (ARC) HDMI aansluiting aangebracht. Een bijkomend probleem bij mij was dat zodra ik mijn TV inschakelde, Ik gelijktijdig niet meer naar mijn Radio kon luisteren. Het versterker gedeelte van mijn audiosysteem (Marantz NR 1601) schakelde dan automatisch om naar de input vanuit mijn TV. Hier was niet aan te ontkomen. Dit wilde ik niet. De CEC blocker heeft dit voor mij opgelost en misschien ook de interrups van mijn audiosysteem. Ik heb destijds veel geprobeerd en uiteindelijk met resultaat. In dit forum wordt elders dit probleem ook besproken. Even zoeken en je vindt het wel.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

juist! ik ga op zoek, want op basis van je opmerking over de cec blokker heb ik de hdmi kabel losgetrokken waarop het probleem verholpen was. Dus alle sync en rapportage instellingen staan er los van zou je denken. Kortom, ik ga op zoek naar verdachte arc/cec instellingen 😉

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Toch staat dit niet los van elkaar.

Als je TV niet in de zgn. Deep-Sleep mode (max 1 Watt verbruik) komt, blijft deze dingen doen waar wij geen zicht op hebben. Zo ook het mogelijk scannen van de HDMI poorten met die interrups op je audiosysteem als gevolg. Mogelijk blijft Sony, Google, of de TV zelf continu proberen of ze informatie van je kunnen verzamelen. Mogelijk stopt dit als men in de gaten krijgt dat dit niet meer lukt. Je zult zien dat niemand van Sony zelf (moderator, of andere Sony medewerkers) reageert op dit fenomeen. Op zich vreemd of niet.

 

Gr, Arie