annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD A1 actief in standby...???!!

OPGELOST
profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

KD A1 actief in standby...???!!

Hi, I wonder, I find that the A1 is still active even though I have powered it off. What setting do I need to enable to have no background activities by the TV?

How did I notice this? I have the TV as display for my Home Theatre PC. While playing a music playlist I power off the TV (no display needed). Then after 10 minutes the music stream is interrupted as it did on my previous SONY TV when that was powered on/off with plugNplay activity of the Windows HTPC as result (= music stream interrupted). Next interrupt is after 5 minutes and then each 5 minutes and several times in a row. Due to fact that the HTPC seems to respond to plugNplay device detected I suspect the Android TV of some sort of background activity. Another proof of this is that if I unplug the power cable of the TV (thus the TV is really off, no standby possible) the music stream is not interrupted.

Please, any suggestions?

My current work around is to switch the TV display off. However I think this consumes more power and adds to the TV's active hours.

 

(dacht dat het misschien handiger is de probleemstelling in het Engels te doen voor eventuele internationale ondersteuning)

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Hmmm, je zou zomaar gelijk kunnen hebben....

Inmiddels een hoop instellingen voor HDMI ARC geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.

 

Sony, pls...?

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hallo fjvange, 

 

Bedankt voor je bericht! 

 

Sony streeft ernaar om de kwaliteit van elke televisie optimaal te houden. Een OLED televisie heeft af en toe onderhoud nodig om de kwaliteit hiervan optimaal te houden (de beeldkwaliteit te beschermen).

Dit onderhoud is een standaard operatie voor een OLED televisie. Om hier zo min mogelijk hinder van te ondervinden zal dit onderhoud plaatsvinden na enkele uren standby.

 

Ik hoop jullie zo voldoende geinformeerd te hebben. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Hallo Roos,

Dank voor je reactie. Goed te zien dat Sony toch betrokken is.

Als ik je goed begrijp dan zijn die geluidsonderbrekingen op de versterker een gevolg van de herstelwerkzaamheden van de TV in standby. Die achtergrondactieviteiten veroorzaken dan signalen op de HDMI poorten waarop de versterker dan weer reageert? Kan ik het zo zien?

(Overigens, jij hebt het over 'na enkele uren'. De interrupts beginnen al na 10 minuten en als ik andere posts op het forum goed interpreteer niet alleen op OLED TVs.)

Maar waar het mij echt om gaat is wat ik er aan kan doen. Als het de HDMI signalen zijn, klinkt een CEC blokker aan de versterkerkant van de kabel als een goede optie of?

 

Dank zover.


 

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Het installeren van CEC killer is een optie. Ik moet er wel bij vermelden dat dan ARC (Audio Return Channel) functie hierbij verloren gaat. Wil je toch je Audiosignaal naar je audiosysteen voeren, adviseer ik je hiervoor een optische kabel te gebruiken. De HDMI killer blokkeerd pin 13 van het HDMI signaal. Ik heb hem in ieder geval aan de zijde van mijn Audiosysteem geinstalleerd.

De CEC killer is verkrijgbaar bij o.a. allekabels.nl Na het installeren aan een der zijden van de HDMI kabel moet je aan beide zijden HDMI control (Bravia sync op de TV) uitschakelen. Na plaatsing van de HDMI killer kun je Bravia Sync weer inschakelen voor de rest van je aangesloten apparatuur. (bv. Sony playstation of Blue Ray speler) Anders ben je je HDMI  control hierop ook kwijt. Afhankelijk je resterende instellingen,waarvoor je HDMI control nodig hebt, kun je  op je Marantz NR1606 dan ook HDMI control weer inschakelen.

Allen het tussen plaatsen van de CEC killer had bij mij ook niet direct resultaat. Blijkbaar moet er eerst wat gebeuren in zowel de TV als de Audioversterker op de HDMI control functie compleet ongedaan te maken. Als je Audiosysteem is geprogrammeerd om te "luisteren" naar je HDMI ingang, is dit blijkbaar niet zomaar ongedaan gemaakt.

Veel sucses

Gr, Arie

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Voor de volledigheid.

Heb je deze topic al doorgelezen.

https://community.sony.nl/t5/televisies/sony-kd-49x8307c-hdmi-haperend-geluid-verstoring-bij-standby...

Jou identieke probleem loopt hierin al sinds 2015.

Inmiddels zijn we al diverse Updates verder, schijnbaar zonder een oplossing aangeboden door Sony.

Gr, Arie

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Hdmi board van de sony tv blijft info versturen naar een receiver, ook in de stand by stand van de tv. Naar alle waarschijnlijkheid doet hij dit niet als hij aan staat. Heeft met EDID te maken, verzenden van info tussen de apparaten onderling wat ze aankunnen. Je kan dit voorkomen door tv aan te laten, als je bijv muziek streamt,  en dan met de de knop action menu het beeld uitschakelen zodat je geen branduren hebt. De tv denkt dat hij dan nog aanstaat en verstuurt geen EDID info meer naar je receiver. 

profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Firmware update 6.5629 05-09-2018 inmiddels geinstalleerd. Die lijkt het probleem grotendeels te verhelpen. Tot nu toe lijkt alleen de eerste interrupt na 10 minuten er nog te zijn en daarna niet meer. Fijn.

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@fjvange

Grandioos. Ik moet zeggen dat de laatste firmware update van mijn Televisie ook de nodige problemen heeft opgelost zoals het regelmatig crashen van deTV. Dit gebeurt bij mij nog heel zelden.

Ik hoop dat je nu veel plezier hebt van je TV. Ik ben in ieder geval nu heel tevreden.

 

Gr, Arie