annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65XG9505 (eind 2019) hapering / bevriezen beeld ( 1 seconde) bij apps NLZiet en Netflix

profile.country.NL.title
LexV1968
Ontdekker

KD-65XG9505 (eind 2019) hapering / bevriezen beeld ( 1 seconde) bij apps NLZiet en Netflix

Hallo,

 

Ik heb vorig jaar een KD-65XG9505 aangeschaft. .

Sinds we Netflix en NL gebruiken valt op dat het beeld bij beide apps regelmatig ongeveer 1 seconde blijft hangen. Dit gebeurt vrij regelmatig (om de 15-20 minuten),

De Tv is vast bekabeld en heeft een goede verbinding (volgens analyse tv) Zowel de tv als apps zijn up to date.

Als ik dezelfde apps gebruik via Chromecast op mijn 10 jaar oude plasma tv speelt dit probleem niet.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is. Dit verwacht je niet van een moderne nieuwe smart tv.

Bij voorbaat dank.

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@LexV1968

Hierbij een afdruk van de bewuste diagnostic pagina.

 

DSC_0269.JPG

Groet, Arie

profile.country.NL.title
LexV1968
Ontdekker

Hallo Arie,

 

2 plaatje via kabel.

IMG_20200827_000246.jpgIMG_20200827_000521.jpg

 

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@LexV1968

Ik zie alleen de plaatjes via de kabel. Zien er goed uit. Eerste plaatje is 4k met verbinding van 43Mb en 23 sec buffering.

Tweede plaatje is HD met verbinding van 42 Mb en buffering van 53 sec.

VVraag is of je elk moment van de dag deze haperingen ervaar of op een bepaalde tijd van de dag. Ziggo heeft nog wel eens last van overbelasting op de kabel. 

profile.country.NL.title
LexV1968
Ontdekker

Hallo Arie,

 

Ik ervaar dit op willekeurige momenten en telkens via de app op de Sony en nooit als ik Netflix kijk via Chromecast op mijn oude plasma TV.

 

Het is ook telkens hetzelfde probleem. Korte stilstand en dan doorspringen. Het is nooit iets langer of een stuk langer, zoals je wel ziet bij een buffer probleem.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@LexV1968

Ik denk dat jou TV beschikt over een ingebouwde chromecast. Tenminste als het een Android tv is. Heb je die al eens geprobeerd.

Dan kun je ook nog proberen de Netflix app te de-installeren en opnieuw te installeren. Via je instellingen onder apps kun je ook nog proberen om de cache geheugens van deze app te flushen. Je zult je daarna waarschijnlijk opnieuw moeten aanmelden bij Netflix.

Allemaal dingen die je nog kan proberen. Succes en gr, Arie

profile.country.NL.title
LexV1968
Ontdekker

Hallo Arie,

 

Wat jij voorstel, herik al gedaan.

Ik heb een instructie ontvangen van Sony.

Softreset van 10 seconden.

Alles kabels en voeding losmaken.

RFS.

Alles op nieuw installeren.

Heb net 2 afleveringen Blacks Sails gekeken op Netflix en het probleem lijkt verholpen.

Al dacht ik 1x een licht vertraging te bespeuren, maar dat valt in het niet bij hoe het was.

 

Dus het lijkt erop dat het goed is.

We gaan het de komende tijd in de gaten houden.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groet,

 

Lex

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@LexV1968

Hallo Lex. Dat zou fijn zijn. Heel veel kijkplezier toegewenst.

Gr, Arie