Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb vorig jaar een KD-65XG9505 aangeschaft. .
Sinds we Netflix en NL gebruiken valt op dat het beeld bij beide apps regelmatig ongeveer 1 seconde blijft hangen. Dit gebeurt vrij regelmatig (om de 15-20 minuten),
De Tv is vast bekabeld en heeft een goede verbinding (volgens analyse tv) Zowel de tv als apps zijn up to date.
Als ik dezelfde apps gebruik via Chromecast op mijn 10 jaar oude plasma tv speelt dit probleem niet.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is. Dit verwacht je niet van een moderne nieuwe smart tv.
Bij voorbaat dank.
Goedemiddag,
Welkom op het Sony forum! Wellicht kunnen de experts op dit platform je wat handige tips geven. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan zal ik het tevens intern even voor je navragen!
Met vriendelijke groet, Eva
Voordat je een van de bovengenoemde app's gaat gebruiken, geef de XG9505 eerst eens een "powerreset".
suc6 ermee,
73's
Dank voor de tip.
Bedoel je een power-reset:
1 - als ik de apps voor het eerst installeer, of;
2 - als ik de app voor gebruik selecteer met mijn afstandbediening? (Dus wanneer ik wissel tussen apps)
(even ter zijde: ik heb vandaag gevinkt. Het gebeurt vaker dan 1 x per 15 minuten en ook heel onregelmatig. Soms wel 2 x binnen een paar minuten)
Hallo Eva,
Ik weet niet precies hoe een forum werkt.
Ik hoop dat er niet alleen klanten op actief zijn die ervaringen uitwisselen.
Ik vind dit een behoorlijk storend probleem voor een apparaat van 1500,- euro.
En ik maak mij dan ook zorgen over dit toestel.
Een duidelijke instructie van Sony zou ik erg waarderen.
Er staat toch : gaat gebruiken en niet als je de app's geaat installeren.
Met de powerreset (power-reset) wordt bedoeld, de groene toets enkele seconds ingedrukt houden, dan wordt de XG9505 opnieuw opgestart en alles staat weer goed. Hier wordt de powerreset regelmatig meerdere keren per week uitgevoerd.
suc6 ermee,
73's
Excuus, ik ben nog al een digibeet.
De power-reset is mij bekend. Youtube wil wel eens vastlopen en dan gebruik ik hem ook.
Ik heb ook al eens de apps verwijderd en een power-reset gedaan en de apps weer geïnstalleerd.
Maar dat helpt niet.
Bedoel je dat ik telkens als ik wil wisselen naar de NLZiet of Netflix app, ik een power-reset moet doen?
1e. Gebruik je Netflix via de Netflix App van je TV of bv. via Ziggo.
2e. Heb je dit probleem ook met Youtube.
Bij Youtube kun je zien hoe je Internet verbinding zich gedraagt en controleren of het bufferen van het signaal goed verloopt. Gr, Arie
Hallo Broekhua,
Ik gebruik de Netflix en NLziet apps van GoogleTV op de Sony.
We kijken ook gewoon Ziggo via de TV knop. (geen problemen)
Youtube heeft dit verschijnsel niet en ook geen bufferproblemen.
Ik heb het net ook nog geprobeerd via WIFI. (normaal kabel)
Ook hier speelt het probleem bij Netflex en NLziet.
Youtube werkt goed, zonder bufferprobleem.
Het verschijnsel is ook anders dan een bufferstop.
Het beeld bevriest even (< 1 sec.) en springt dan verder.
Groet,
Lex
Het zou toch zo maar aan je verbinding kunnen liggen.
Ik adviseer je dan toch eens naar de diagnostic pagina van Youtube te gaan.
Dit gaat als volgt:
Start een willekeurige video op.
Druk op de Oke knop van je afstandbediening (Sony)
Ga met je cursur naar links in het scherm en druk op de 3 puntjes (meer)
In het nieuwe scherm ga geheel naar rechts en druk oo statistieken voor Nerds. Dan verschijnt er een pop-up met informatie over je verbinding.
Op regel 6 zie je de snelhejd van je verbinding op dit moment. Op regel 8 zie je de zgn. buffer health met aan het einde van de balk je buffer capaciteit voor het betreffende nummer.
Deze pop-up is weer weg te krijgen door nogmaals op de button Statistieken voor Nerds te drukken.