annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen Wi-Fi gevonden op Android TV (KDL-55W809C)

OPGELOST
NielsHouten
Ontdekker

Geen Wi-Fi gevonden op Android TV (KDL-55W809C)

Hi,

 

Net maar even aangemeld om mijn vraag hier te kunnen stellen.

We hebben nu een tijdje een Sony Bravia Android TV (KDL-55W809C).

Wi-Fi op deze TV werkte vanaf het begin af aan goed. Tot ergens vorige week.

De Youtube app gaf aan geen internet te kunnen vinden, ik dacht dit zal wel aan het Wi-Fi netwerk zelf liggen. Gisteravond geprobeerd om de Wi-Fi weer in te stellen op de TV maar deze vind het netwerk niet, terwijl de router (Experia Box V8) in dezelfde kamer staat. Met scannen wordt niks gevonden en handmatige invoer pakt de TV ook niet. Ook door middel van de WPS knop wordt er niks gevonden.

 

Nu las ik dat door de firmware update op 17 februari het mogelijk is dat de TV niet naar behoren werkt. Kan dit hier mee te maken hebben of staat er ergens in de instellingen van de TV een Wi-Fi netwerk geblokkeerd? Ik heb geen idee, iemand die mij kan helpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Die update heeft niks te maken met WiFi. 

 

Probeer een volledige fabrieksherstel. Kijken of het dan wel werkt. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Die update heeft niks te maken met WiFi. 

 

Probeer een volledige fabrieksherstel. Kijken of het dan wel werkt. 

NielsHouten
Ontdekker

Bedankt voor de snelle reactie!

 

Ik zal eind van de middag zodra ik thuis ben de TV in fabrieksinstellingen zetten, benieuwd of het werkt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Is de router niet opnieuw opgestart en heeft toen een te hoog vrij kanalen uitgekozen?

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
NielsHouten
Ontdekker

Bedankt voor het reageren!

 

Inmiddels heb ik de TV in fabrieksinstellingen gezet en de eerste vraag was om een verbinding te maken met het Wi-Fi netwerk. Alles werkt weer!

 

Toch blijft het raar dat dit probleem uit het niets kwam, opeens geen enkel Wi-Fi signaal meer oppakken. 

 

Bedankt!

tl_buis
Ontdekker

Hier hetzelfde verhaal. Wifi (g) kanalen boven de 11 kan hij niet vinden. Wifi N vindt hij ook moeilijk te vinden.

@Sony oplossing?

profile.country.NL.title
owentje82
Lid

issues met kanalen boven de 11 (dus 12 t/m 14) kunnen komen doordat er in de omgeving een buitenlandse WiFi Accesspoint aanwezig is. De WiFi standaard zorgt ervoor dat een WiFi client (in dit geval je tv) overschakeld naar de WiFi kanalen van een regio waarop een basestation staat ingesteld. Nu is het zo dat het niet jouw basestation hoeft te zien, maar gewoon een willekeurige die jouw tv als eerste ziet. Als bijv je buurman een Amerikaans basestation heeft, dan kan het zo zijn dat je tv in US mode staat, en dus kanaal 12 t/m 14 niet kan gebruiken, omdat deze in de VS niet zijn toegestaan. Hier kan je helemaal niets aan doen, behalve je basestation een kanaal te geven die ook binnen US (of ander land) specs vallen.

tl_buis
Ontdekker

Bedankt voor je bericht. Je verhaal klinkt logisch. Echter neemt dat niet weg dat de tv gewoon op europese netwerken moet kunnen werken. De firmware is tenslotte ook bedoeld voor EU toestellen. Volgens mij is het niet eens toegestaan Amerikaanse frequenties (kanalen) te gebruiken in de EU. Het lijkt me dan ook dat Sony dient aan te passen dat een tv, in Nederland, gewoon werkt op kanaal 13 (ongeacht of mijn buurman stiekem op kanaal 14 zit :wink: )

profile.country.NL.title
owentje82
Lid

Hahaha helemaal mee eens hoor. Maar dit is zo gedefineerd in de 802.11 standaard, dit truukje heet weer 802.11d. 

Ik ben er mee eens dat dit niet mag, maar feit is gewoon dat er mensen zijn die of hun basestation uit het buitenland halen of verkeerd configureren. Voorbeeld is de 'Heerlen City Wifi', lekker gratis internet in het centrum van Heerlen... Echter stonden/staan de accesspoint geprogrammeerd als US (waardoor ze ook landcode US uitzenden). Met als gevolg dat veel mensen geen contact kunnen krijgen met hun basestation op kanaal 12-13-14.

tl_buis
Ontdekker

Haha, ik durf niets meer te zeggen nu 😕