annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49X8307C loopt vast

Carpebios
Ontdekker

KD-49X8307C loopt vast

Beste allemaal,

 

sinds een paar weken heb ik de KD-49X8307C TV. Natuurlijk na installatie gelijk geupdate naar de laatste firmware. Wat mij opvalt is dat meestal na een dag, (dus de dag na een reboot), de tv vast loopt en niet meer reageert op de afstandsbediening (of zo traag, dat je geen zender met twee cijfers meer kan kiezen). Ook als ik naar guide ga, loopt hij helemaal vast, op het beeld en geluid na, dat blijft op de achtergrond doorgaan. 

 

Zijn er meer mensen met dit probleem, en nog belangrijker met een oplossing?

10 ANTWOORDEN 10
Paulo83
Nieuw

Bedankt voor de reactie.

HDMI handshake problemen komen vaak voor. Echter niet als de TV aan staat, alleen als hij in Standby staat.
Aan/uit zetten heeft uiteraard hetzelfde effect. Het lijkt erop dat er een proces in de TV regelmatig om een of andere reden een handshake uitvoert.
Waarom is onduidelijk en misschien helpt een switch. Ik heb er een besteld.
De vorige 3 jaar oude Samsung (ook met ARC aangesloten) heeft dit probleem niet gehad.

Ik denk dat je Teletekst (>20 jaar oud) en Interactieve TV door elkaar haalt. Interactieve TV met de CI+ kaart is idd een onstabiel product.
Ik heb nog nooit van enige TV gebruiker gehoord dat dit probleem bestaat, het feit dat je eerst een andere handeling op de TV moet doen is niet uniek.
Als je eerst een HDMI kiest, daarna via de TV knop een TV signaal komt het regelmatig voor dat de Info knop op de AB niet werkt, ook hier is de blauwe knop de oplossing.

Hopelijk luistert Sony mee.

Gr Bert
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wordt er gebruik gemaakt van een CI+ module?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Carpebios
Ontdekker

Ja, voor Delta tv, een grimson volgens mij.

bervanba
Lid

Volgens Sony heeft de laatste versie firmware van de X series alle problemen opgelost.

Echter, dat is zeer zeker niet waar. Misschien wel, maar dan zijn er vele nieuwe problemen erbij gekomen.

 

Wij hebben hetzelfde probleem. Op diverse momenten loopt de TV vast.

Wij hebben een 55X9005C gekocht 2 weken geleden. Eerste klas miskoop, probeer hem te kunnen omruilen. Monteur langs geweest, kan niet gemaakt worden: software problemen. Nu maar afwachten wat de verkopende partij gaat doen.

 

Een TV waar je meerdere keren per week voor in de kast moet kruipen om de stekker eruit te halen en weer in te doen om er mee verder te gaan, is wat mij betreft een product wat niet in de handel gebracht had mogen worden.

Sony dient zich te schamen om dit soort kwaliteit software in productie te nemen.

 

Sterkte er mee.

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat is aan te raden, is een fabrieks herstel. De issues die je noemt, horen niet voor te komen met de laatste software versie. 

bervanba
Lid

Vanmiddag uitgevoerd. We gaan zien wat er de eerst volgende dagen gebeurd.

Wat wel is gebleven is de Teletekst fout (eerst blauwe knop of kanaal wissel voordat hij het doet).

 

Ook, erg irritant (!) is dat ik nog steeds de HDMI kabel van mijn Surround set moet lostrekken, zeer regelmatig zet de TV daar zeer kort een signaal op, waardoor de set het geluid kort onderdrukt.

 

Enig idee wanneer er zicht is op verbeteringen??

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aan het teletekst probleem kan Sony niks aan doen, bijna ieder toestel van de meeste merken hebben hier last van i.c.m. ITV. Het is wachten tot dat ITV in de loop van het jaar wordt uitgezet en de HbbTV applicatie actief wordt.

 

Het probleem met de surround set heeft te maken met een HDMI conflict, misschien dat een HDMI splitter dit oplost.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Carpebios
Ontdekker

Ik ga dit zeker uitproberen! Bedankt, ik laat weten of het gewerkt heeft.

Carpebios
Ontdekker

Gisteren ook een nieuwe update binnen gehad waardoor opnemen mogelijk wordt! Eindelijk! Tot nu toe ook nog geen vastloper gehad. We kijken het nog een aantal dagen aan.