annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen cromecast meer na update

OPGELOST
profile.country.NL.title
Kimey85
Ontdekker

Geen cromecast meer na update

Hoi,

Ik heb een sony braviaKD-55XF8596 en ik heb een update gehad van mijn tv gister. 

Daarna heb ik gister nog gewoon met de ziggo go app kunnen streamen.

Vandaag doet hij het echter niet meer.

Hij geeft wel het crome cast icoontje weer, hij zegt zelfs verbinding te hebben met de tv alleen het beeld springt niet over. Ik heb de tv al 2 keer opnieuw opgestart (tussen door de updates van crome cast verwijdert en opnieuw geïnstalleerd), en de samsung tablet 1x. 

Maar dat heeft niet geholpen.

 

Heeft iemand een idee?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Tijdelijk Work-around

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is de XF8596 wel verbonden met het thuisnetwerk (hoe)?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Kimey85
Ontdekker

Ik ben verbonden via wifi met al mijn apparaten op het zelfde netwerk

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met de XF8596 is er nog wel een verbinding met het thuisnetwerk (te hoog (>11) wifi kanaal)?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Kimey85
Ontdekker

Ik snap niet wat je bedoeld met te hoog wifi kanaal.

Hoe zie ik dat?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit het mogelijk om de vraag die al 2x is gesteld te beantwoorden, voordat we met het te hoge WiFi kanaal als oorzaak gaan zien.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
umut.bayrak
Lid

Ik heb ook precies hetzelfde probleem, na de update doet wifi en chromecast het niet. De verbinding is er zogenaamd, maar zodra je bepaalde apps opent laat het geen verbinding zien. Chromecast werkt niet en wifi dus ook niet.
profile.country.NL.title
Kimey85
Ontdekker

ik snap echt niet wat je bedoeld, sorry

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een mogelijke oplossing:

@HansSchouten  schreef:

Gisteren is mijn TV 55XF9005 ge-update naar Versie 6.6.520. Daarna werkte Chromecast niet meer. Dit is in twee stappen op te lossen. Als eerste moet er een update worden uitgevoerd van de interne Chromecast plugin. Dit doe je door te gaan naar het home menu, Apps, My Apps, Playstore. Daar staan een aantal apps die moeten worden ge-update. Update ze allemaal.

Het echte probleem met Chromecast is een tijd probleem. Als de TV opstart is de tijd niet goed. Bij mij staat de tijd bv op 05:30.  De tijd wordt gesynchroniseerd met het kabel signaal. Je moet dus eerst je TV een keer op een kabelkanaal zetten, b.v. nederland1. (En dan bedoel ik via een CI+ kaart aangesloten tv.Heb je b.v. alleen een op HDMI aangesloten Ziggo Horizon of Next Box dan werkt dat niet en blijft de tijd van de TV verkeerd staan.) Daarna staat de tijd goed. Je zal zien dat Chromecast het dan ook doet. De tijd instelling in deze Firmware is niet goed. Je kan alleen de tijd in 12 of 24 uurs mode zetten. Het is niet mogelijk om andere bronnen te kiezen voor de tijd synchronistatie, b.v. het netwerk. @Sony, doe hier iets aan! Er zijn op verschillende fora meldingen over dit probleem. Het niet werken van Chromecast en b.v. de PLEX app hebben hier mee te maken.

Bij gebruik van een Ziggo mediabox kan je de coax uit de mediabox in de TV doen om de tijd te synchronseren op NPO1


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Kimey85
Ontdekker

Ik heb inmiddels de tv ook weer op fabrieksinstellingen terug gezet.

Had al een keer van de crome cast de updates verwijdert en opnieuw geïnstalleerd afgelopen donderdag de 18e juli toen ik probleem zich voordeed. Toen waren er nog geen updates die klaar stonden.

 

Nu zie ik wel een update staan heb hem nu geüpdate. Maar hij werkt nog steeds niet. 

 

De tijd instellen via de kabel kan ik ook niet want ik heb hier geen kabel, vandaar dat ik met de ziggo app tv kijk, of keek :s