annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware-update v6.5830 Oreo 31-01-2019 tijdelijk opgeschort 14-02-2019

OPGELOST
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Firmware-update v6.5830 Oreo 31-01-2019 tijdelijk opgeschort 14-02-2019

Over deze download

Voordelen en verbeteringen m.b.t. deze update

  • De volgende functies/problemen worden toegevoegd, verbeterd of opgelost na het bijwerken naar Android™ 8.0 Oreo™:
    • Een nieuw menu op het beginscherm
      • Verplaatst 'Timer Aan'-pictogram (rechtsboven) in het menu op het beginscherm
    • Google Tours (zelfstudie)
    • Een vernieuwd menu bij Eerste configuratie
    • Een vernieuwde inhoudsbalk of tv-menubalk
    • Een lijst met firmwarevoordelen (voorbeeldvenster)
    • Een snelkoppeling Toegankelijkheid (aan-uitschakelaar):
      • Houd de MUTING-knop op de afstandsbediening drie seconden ingedrukt om toegankelijkheidsfuncties zoals Screen reader of Tekst vergroten in of uit te schakelen.
    • Een nieuwe toetsenbordindeling, nieuwe functionaliteit en nieuwe talen (inclusief Hebreeuws)
    • Verbeterde Google Assistant-zoekfunctie voor uitgezonden inhoud
    • Verbeterde land- en regio-instellingen
      • Aan sommige talen zijn beschrijvingen toegevoegd in het menu Language settings (Taalinstellingen)
    • Verbeterde gebruikerservaring voor de Video-, Muziek- en Foto-apps
    • Verbeterde Settopbox-toetsondersteuning (toets voor Gids/Titellijst)
    • Oplossing voor beeldruis in Netflix Dolby Vision-inhoud (donkere solarisatie)
    • Verbetert het gedrag van externe apparaten als tv op stand-by staat
  • De volgende functies worden verwijderd na het bijwerken naar deze software:
    • PlayMemories Online
    • De instelling voor IPV6 instellen (Aan/Uit)
    • Stand-bymodus Wi-Fi Direct
    • De functie Live Football Mode
    • Video (thuisnetwerk) in de inhoudsbalk
    • De 500PX-toepassing / PMO in DUX
    • De PlayStation Video-app is niet langer vooraf geïnstalleerd
      • U kunt de app nog steeds gebruiken door deze te downloaden in de Google Play Store

 


suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
68 ANTWOORDEN 68
profile.country.NL.title
Paulkokkie
Lid

Goedemorgen,

die update verschijnt bij mijn 55XE9305 niet.Ook niet wanneer ik het systeem vraag om te zoeken naar updates.

Nou vind ik dat niet zo heel erg, maar de vraag is eigenlijk.

Als ik die update wel ga uitvoeren, raak ik dan al mijn apps kwijt die ik via sideloaden er op heb gezet?

profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Tip!

Gezien de problemen met Oreo heb ik mijn automatische update uitstaan en blijf voorlopig bij Nougat. Mijn tv loopt op dit moment probleemloos.

Mocht je wel willen updaten dan adviseer ik je eerst de tv terug te zetten naar fabrieksinstelling. Daarna met de udate,die je kan downloaden via support, deze uitpakken en in de root naar je usbstick kopieren.

Usbstick in je tv en updaten naar Oreo.

Vervolgens weer tv naar fabrieksinstelling terugzetten.

Succes mvg Hans

profile.country.NL.title
budinach
Ontdekker

Na update naar oreo  6.5830 werkt video en muziek apps niet meer, als ook film via pc streamen werkt ook niet meer,vind geen apperaat.

Kan ook niet meer terug naar firmware 6.5629 die wel goed werkte.

Fabrieks instellingen terug zetten helpt ook niet.

Heb sony al geemaild ,wacht nog op antwoord.

Iemand een idee hoe ik de oude firmware terug kan zetten?

 

Gr Budina

profile.country.NL.title
Btdt1983
Ontdekker

Na de update naar Oreo gaat mijn tv (KD-55XE8096) na een nacht standby niet meer aan. Moet iedere ochtend de stroom eraf halen voordat hij weer aan gaat. Dit probleem is begonnen na de Oreo update! 

 

Is er een mogeljjkheid om te downgraden of herkent iemand dit problee.?

 

Mvg

David

Tags (1)
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

Heb je na de update wel de fabrieksinstelling uitgevoerd, want anders kan je dit soort problemen altijd verwachten.

Werkwijze voor de update toestel terugzetten naar fabrieksinstelling. Daarna update installeren (via usb) Daarna weer terugzetten naar fabrieksinstelling.

Een eenmaal geinstalleerde update kan je niet meer terugzetten.

Gezien de problemen met nieuwe updayes heb ik daarom de automatische update uitgeschakeld.

Kijk regelmatig op je toestel support van Sony.

MvG Hans

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Terug naar fabrieksinstellingen bij iedere update is lijkt mij te veel van het goede, moet dan alles opnieuw weer instellen en vele applicatie's uitschakelen!!!

 

Hier voer ik de "powerreset" uit voordat de update geinstalleerd wordt, na het installeren en het opstarten van de update wordt nogmaals handmatig de "powerreset" uitgevoerd.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Android™ 8.0 Oreo™ automatische update tijdelijk opgeschort - 14 februari 2019

Wanneer we een firmware-update uitbrengen, houden we de distributie ervan altijd nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat onze klanten genieten van een vlotte en aangename ervaring. 

Daarom hebben we besloten om de automatische firmware-update van Android 8.0 Oreo (v6.5830) even uit te stellen. We hebben immers vastgesteld dat onze nieuwste Android 8.0 Oreo update een geluidsonderbreking kan veroorzaken bij bepaalde Sound Bars, A/V-ontvangers (versterkers) of Home Theater Systemen als de TV voor een lange tijd in stand-by heeft gestaan. 

Indien u de update heeft gedownload en momenteel geen geluid hoort via uw audioapparaat, raden we aan om dit artikel te bezoeken met onze aanbevolen oplossingen.
De update is echter nog steeds beschikbaar als handmatige download via onze support website voor klanten die geen Sound Bar, A/V ontvanger (versterker) of Home Theater Systeem hebben, en toch de nieuwe functies van Android 8.0 Oreo willen ervaren. 

Opmerking: Als u een van de bovengenoemde audioapparaten gebruikt, raden wij u ten zeerste aan om te wachten op de volgende update, die dit potentiële probleem zal oplossen.
Intussen zijn onze technici druk op zoek naar de hoofdoorzaak en in de nabije toekomst zullen we een nieuwe firmware uitbrengen om deze afwijking op te lossen. Om op de hoogte te blijven, kunt u deze pagina regelmatig bezoeken of opslaan als bladwijzer.

Wij danken u voor uw begrip en verontschuldigen ons voor het ongemak.

 

Link

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fjvange
Ontdekker

Het heeft niet zo mogen zijn. Momenteel moet ik elke dag minstens 1x de tv opnieuw starten. Ik hoop dat er snel een fix komt en niet alleen voor de Sony Soundbar problemen.

mvg.

profile.country.NL.title
Btdt1983
Ontdekker

Fabrieksinstellingen heb ik gedaan! 

Momenteel moet ik nog steeds iedere dag de stekker uit het stopcontact halen om de tv aan te krijgen. Dit gebeurd meestal na een periode van 12 uurtjes.. Sony lijkt hier verder allemaal weinig aandacht aan te besteden! Sony moet zich schamen om hier gewoon zelf geen antwoord neer te zetten. Mvg

profile.country.NL.title
mennert
Ontdekker

Beste Sony-technici,

 

het zou aardig zijn als we nu, een maand na de opschorting, een verbeterde firmware krijgen zodat we weer dts mkv bestanden kunnen afspelen (5.1 mkv bestanden doen het wel bij mij op mijn HT-ZF9).

Op zijn minst zou het prettig zijn als we een richtlijn krijgen qua tijd wanneer deze beschikbaar zal zijn.

 

met groet, MJ