Deel jouw ervaring!
suc6 ermee,
73's
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voordat je vraagt kan je ook even de moeite nemen om op de ondersteuningspagina van je tv te kijken?
https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-75xf8596
MvG Hans
Hans thx, was ik even in de gauwigheid vergeten.
Ondertussen is de lijst TV-modellen bijgewerkt.
suc6 ermee,
73's
hallo, beste mensen
Heb net Oreo gedownload,mooie interface, en mooi beeld!
Er ontbreekt 1 ding, en dat is de mogelijkheid om hdr op YouTube af te spelen.
Van anderen heb ik gelezen dat dat wel het geval was op hun tv.
Hoe kan dit, heb een A1.
Na de firmware update werken de volgende dingen niet meer of niet meer goed zoals ze bij de vorige android tv software wel werken:
ARC problemen met passtrough (naar Sony AV receiver STR D1060 HDCP.2.2 compliant)
Plex blijft in veel gevallen bufferen en 5.1 audio signalen worden als stereo uitgegeven of soms helemaal geen geluid.
de officiele Video app van sony die altijd gewoon 4k HDR bestanden zonder problemen afspeelde inclusief de Dolby Digital en en DTS 5.1 audio kanalen. is haast onbruikbaar geworden, sommige films spelen helemaal niet meer, sommige films blijven bufferen op een ethernet aangesloten aansluiting. en ook hierbij geen goede audio decoding en soms helemaal geen geluid over ARC... hierdoor heb ik al meerdere malen een hard reset en factory reset moeten doen...
de update software heeft mijn tv in 1 klap zo goed als onbruikbaar gemaakt... ik heb mij niet aangemeld om een beta tester te zijn maar deze problemen 100% door toedoen van een waardeloze firmware update...
duizenden reacties op het internet met mensen met de zelfde problemen, en geen 1 directe reactie van Sony...
stel de mensen gewoon gerust dat er binnen twee weken een oplossing komt ofzo...
Hallo je kunt kodi proberen om als movie server te fungeren .
Ik gebruik deze nu ook en hij werkt erg goed beter dan Plex
van uit kodi kun je ook het geluid AC3 of dts of anders goed regelen .
Ik heb een JBL sound bar en die werkt met deze firmware net zo goed als met de voorige via ARC .
Ik heb daar gelukkig geen problemen mee
Kodi op de android tv store krijgt geen toestemming om 4k te laten zien, de app blijft manximaal 1080 hoewel hij wel de 4k bestanden afspeelt, krijg je geen hogere resolutie te zien dan 1080p.
ook hierbij trouwens switcht de update niet meer naar dobly digital of dts terwijl hij dat hiervoor wel deed..
een firmware downgrade is ook onmogelijk?
Dat klopt dat je de home screen in full HD ziet dat is ook bij de homescreen van de Sony tv zelf ze renderen deze niet in 4 k.
dus daarom zie je bij instellingen in kodi 1080p staan.
dat is normaal ook mijn Nvidia shield tv doet dit .
Waarom weet ik niet ik denk snellere interface.
Maar wat je afspeelde is zeker 4k.
Ik gebruik mijn boven Sony via een soundbar van JBL.
Beneden heb ik geen Sony tv daar heb ik een pana met 5.1 Marantz dus het geluid kan ik niet goed testen .
Ik zat ook op een forum in de US die melden dat kodi ook niet meer werkten.
Maar dat heeft Sony wel opgelost.
Anders had ik deze update niet gedaan.
Met dat geluid zullen ze ook wel fixen .
De eerste update naar 7.0 maakte ook dingen stuk dat is vaak met Android updates was ook zo met mijn shield tv.
Dowgraden kan volgens mij niet nooit iets over gelezen.
je kunt tot hij gemaakt is kijken voor nieuwe of gebruikte shield die doet het altijd en speeld alles af met het geluid dat je wild horen echt een top ding .
Daar kan de Sony Android nog wat van leren .
trage ding die mediatek processor die ze er in stoppen.
Zelfde probleem met de update naar Oreo 8.
5.1 geluid werkt enkel via Netflix, en hapert regelmatig.
De app van Sony die wel DTS kon afspelen werkt niet meer, app start niet goed, en geen 5.1 geluid
De Plex app pakt geen 5.1 geluid meer.
Welke instelling er ook gebruikt word PCM, AUDIO optie 1 of 2.
Speel nu via de Playstation zowel Netflix als Plex.
Ik hoop op een spoedige oplossing.
Maar gezien dat met de vorige update naar Nougat 7, DTS geluid al niet meer werkte buiten de Sony Video app heb ik geen ilusies.
Mijn volgende televisie word in ieder geval geen Sony meer.