Deel jouw ervaring!
Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )
Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.
Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.
Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!
Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.
Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!
Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.
Vandaag nog benaderd door iemand van de helpdesk. Nog wat informatie gegeven hoe e.e.a. is aangesloten. Men is er wel mee bezig, maar erg vlot gaat het allemaal niet.
Bedoel je soms het info-scherm met de resolutie en actieve (HDMI) ingang?
Het info scherm kun je uitschakelen in het menu: https://qnected.nl/advies/info-scherm-sony-tv-uitzetten/
Hoi jvdbroek88,
Helaas hebben niet alle televisies deze optie. De televisies met die optie hebben na het uitzetten ook geen problemen meer. Het gaat hier juist om de televisies waar je het niet kan uitzetten.
Dank voor het meedenken, maar helaas voor velen geen optie.
Groet,
Guido
Dag Fientje9,
Dank voor je bericht. Ik wacht in spanning af en ben heel benieuwd.
Groet,
Guido
Betreft een versterker Sony STR-DN1080 met een televisie Sony KD-65XF7596
Na de laatste update verschijnt er om de paar minuten een infobalk boven in beeld met de tekst HDMI 3 en de tijd .
Ik ben er wel achter wanneer ik de tv direct aansluit op mijn caiway kastje en dus niet via de versterker ARC uitgang de balk er niet is , dus probleem komt echt vanuit de versterker.
Tevens gaat de versterker soms spontaan aan terwijl ik niets doe.
Bij veel modellen kun je de info banner uitzetten via Home>instellingen>tv kijken>schakel info banner uit.
Sony komt medio april met een update waarin de info banner op alle modelen kan worden uitgezet.
Inmiddels heb ik ook contact met Sony hierover via Facebook ( https://www.facebook.com/SonyNederland ). Maar het schiet niet echt op. Terwijl het wel echt irritant is iedere keer die balk die erin komt. Misschien als meerderen daar even op 'chatbericht sturen' klikt en het probleem aangeeft?
Ik heb ook als antwoord gekregen om mijn apparaten rechtstreeks aan de TV te hangen via de HDMI poorten van de TV. En dan is het inderdaad voorbij. Maar dat is m.i. geen oplossing want de TV (of in ieder geval mijn 49XG9005) heeft geen digital throughput van DTS-HD en alles boven dolby 5.1. En het geeft een snoerenbende. En ik heb meerdere HDMI apparaten dan TV ingangen. Dus het is veel logischer om mijn receiver (Yamaha RX-V685) de centrale hub van alles te laten zijn en dan met 1 HDMI naar de TV toe.
Sony moet echt hun software debuggen anders dan vind ik het een matige prestatie voor zo'n goed merk.
Heb ik ook gehad met mijn TV uit 2016.
De Bravia KD-55XD8599.
Begon spontaan op onregelmatige tijdstippen op te treden.
Bleek uiteindelijk in de bekabeling tussen mijn AV receiver en TV te liggen.
Nieuwe kabel er tussen en probleem was over.
Succes.