annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
Tjokkie80
Ontdekker

Zelfde probleem (55ex9305) bij mij lijkt het opgelost te zijn door bij instellingen -> weergave en geluid -> audio-uitgang: - hoofdtelefoon/audio uit: op “audio-uit (vast)” te zetten

                - prioriteit van audio systeem: uit 

                - synchronisatie geluid modus: uit

 

misschien werkt dit ook bij jullie, hoop igg dat het weg blijft nu want het is niet om te doen anders

profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

dank voor het meedenken en heb het direct aangepast. Helaas voor mij niet de oplossing... ik hoop dat Sony zich aan zijn woord houdt en dat er uiterlijk 8/2 een update is. Dit is echt niet meer te doen. Ik heb zo’n spijt van deze aankoop sinds de update van november.

 

gr. Guido

profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Ik heb op dit moment de instellingen gedaan van Tjokkie80 ( waar mogelijk )
Alles uitgezet en daarna aangezet, sinds 20 minuten geen balk meer gezien, ik juich nog niet te vroeg, wacht nog even af.
profile.country.NL.title
Tjokkie80
Ontdekker

🤞

profile.country.NL.title
The_PyroPath
Ontdekker

Helaas geen oplossing gebleken. 

profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Na de instellingen van Tjokkie80 is het nog niet helemaal weg maar wel stukken minder.
Nu komt de balk af en toe een keer in beeld, maar niet meer elke 5 seconden.

Ergens belachelijk dat we zo lang op een update moeten wachten als zowat de hele wereld klaagt die een Sony TV heeft.
profile.country.NL.title
bloop1969
Ontdekker

Waar kan ik de info banner vinden wordt een beetje moe van die info balk.

profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Dat zit alleen in de OLED modellen, uitzetten zit niet in FULL ARRAY LED etc.
profile.country.NL.title
Tjokkie80
Ontdekker

Helaas bij mij ook niet de oplossing geweest, wel stukken minder dan voorheen (soms uren geen last van gehad). Ik zag echter wel dat ik bij mij de infobalk kan uitschakelen ondanks dat ik geen OLED heb (Edge LED). Heb dit nu ook gedaan en voor mij is het probleem opgelost nu.  

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Hallo,

Ik zelf heb het waarschijnlijk gevonden voor mijn Tv KD-43XG8305 en soundbar HT-ZF9.

Neem de afstandbediening en ga naar de knop HOME, daarna naar instellingen, dan naar weergave en geluid, en dan naar meldingen.

Deze indrukken ( bij mij ging hij zoeken naar de soundbar en zette het geluid gelijk op HDMI 1 van de soundbar )

Mijn tv en soundbar zijn gekoppeld via e-ARC dus alles loopt dus via de soundbar.

Het lijkt mij mogelijk dat dit ook voor een ander merk versterker geld mits deze ook via ARC  verbonden is.

De meeste redelijke nieuwe versterkers hebben een aantal HDMI poorten aan boord, dus ook e-ARC of gewoon ARC.

MIjn tv staat nu een aantal uren aan en heb de melding niet meer gehad.......

PPPPFFFF heerlijk gewoon, geen balk meer boven aan het beeld.

 

Triowens mijn tv draait op ANDROID 9

 

Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken.

Groet, Josh