Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Ik wil hem ook wel testen als jullie nog naar testers op zoek zijn.
Johan
Heh, ik snap het wel... maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet gek is wellicht een grotere userbase mee te nemen om te zorgen dat deze update niet nieuwe issues oplevert met andere gebruikers die hiervoor geen problemen hadden.
(De vorige update leverde ook problemen op voor mensen die daarvoor GEEN probleem hadden).
Maar als de code idd puur de smit module aanpakt is het hopelijk voldoende alleen deze groep mee te nemen.
Hoe dan ook, hopelijk lost dit alle problemen op. (zonder nieuwe te introduceren)
Hier met de quantis module oud Ziggo gebied ook problemen na de laatste update
Ik zie alleen maar de Smit module voorbijgaan!
FlipStone schreef:
Heh, ik snap het wel... maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet gek is wellicht een grotere userbase mee te nemen om te zorgen dat deze update niet nieuwe issues oplevert met andere gebruikers die hiervoor geen problemen hadden.
(De vorige update leverde ook problemen op voor mensen die daarvoor GEEN probleem hadden).
Maar als de code idd puur de smit module aanpakt is het hopelijk voldoende alleen deze groep mee te nemen.
Hoe dan ook, hopelijk lost dit alle problemen op. (zonder nieuwe te introduceren)
Dat doen we ook. Het is echter lastiger testen met zo'n specifieke eis qua provider. Vandaar dat we daar extra ervaringen bij kunnen gebruiken.
Wellicht weet je dat niet, of heb je het niet meegemaakt eerder. We hebben ook op oud-ziggo een herstart issue gehad een tijd geleden. Er is dus iets wat consistent terugkomt.
En de module maakt niet uit. Het is reproduceerbaar ongeacht welke module je gebruikt.
Hallo
Vinc_E
Ter Info
Ik moet zeggen dat onze tv eigenlijk wel goed werkt met deze firmware. Heb de eerste avond 1 keer een spontane reboot gehad . Tot nu toe, geen reboots/crashes of vastloopers . De tv is nu veel sneller/stabieler, .
Smit ver 1.3
Oud ziggo gebied.
Fixmeplease
Hier draait 3317 al meer dan een week perfect i.c.m. Caiway
Hier ook Caiway i.c.m. CI+ module. Heb de workaround toegepast, maar had wel problemen met het overschakelen.
Na het weer tijden goed gedaan te hebben, vanmorgen weer een fikse vastloper 😕
TV wilde met geen mogelijkheid aan, na het aanzetten gebeurde er eerst niets, later ging de led aan maar bleef het scherm zwart, zeker wel een minuut of 5. Ook 10 seconden op de uittoets hielp niets. Later kreeg ik wel beeld maar geen geluid, en ook reageerde hij in het geheel niet op de afstandsbediening, heb ook hiernog zo'n minuut of 5 gewacht, toen de stekker er maar uitgehaald... Voor nu doet hij het nog...
Hoop dat Sony binnenkort een update kan uitbrengen die deze tv's allemaal bug-vrij kan laten werken, ook al heb ik over het algemeen weinig problemen, degene die voorkomen zijn toch behoorlijk irritant en ongewenst.
Gisteren een HDD aangesloten en opnames gemaakt; prima. De laatste update werkt snel en goed nadat ik de C+ module aanpassingen heb gedaan. Mis wel de on demand functie maar als dat wordt gerepareerd lijkt het dat we een heel eind zijn. De laatste update heeft het zappen aanmerkelijk sneller gemaakt en geen vastlopers meer gehad.
Update niet geinstaleerd, las dat er veel problemen waren dus wij wachten nog even af.
wel andere probleempjes gehad
TV aangezet meteen naar de digitale uitgang om TV te kijken tot twee keer geen geluid wel beeld, na het wissel van kanaal was het geluid weer terug.
Verder geen problemen met Multimedia dingen ondervonden, Wij blijven zonder de Update nog steeds voorzichtig posetief 
Lees net op Tweakers dat er wat nieuws was