Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Nieuwe bug. Netflix loopt vast met foutmelding ui-800-3.
Na reboot de boel weer op de rails gekregen maar dit nog niet gehad sedert oktober met veel Netflix gebruik.
Al op deze foutmelding gegoogled???
suc6 ermee,
73's
Edit: verwijzing verwijderd.
amrnld schreef:
Ik zou toch maar eens kijken naar consumentenrechtspraak. Wat je hier neerzet heeft nogal wat gaten.
1. Sony heeft functionaliteit geadverteerd die niet aanwzig was. Dat valt onder incorrecte voorlichting. Dat ze maanden later de disclaimer hebben toegevoegd is leuk, maar niet afdoende. Daar hebben we gelukkig screenshots voor.
Sony heeft hier wél tijdig een mededling over gedaan, de geadverteerde functionaliteit verwijderd waar mogelijk en aangegeven wanneer het wel komt.
2. Dat niet alle gebruikers last hebben maakt niets uit. Iedere gebruiker kan voor zich een dergelijke claim neerleggen. Als je als consument een product koopt, heb je het recht dat het product naar behoren en volgens de geadverteerde specificaties werkt.
Dat klopt. Daarom raad ik ook om zelf contact op te nemen met de klantenservice als je hier verder mee wilt komen.
3. De software mag dan wel bijgewerkt zijn, dit is echter niet afdoende geweest voor de probleemgevallen. (In Duitsland geld overigens de consumentenbescherming zo dat als een fabrikant 2 x een niet werkende update uitbrengt, de consument het volledige bedrag can terugclaimen. Wat dat aangaat mag Sony nog blij zijn dat het hier niet zo werkt). Ik ben inmiddels 8 maanden verder en nog steeds is het einde niet in zicht.
Dit ben ik met je eens. Wat hier in Nederland dus speelt is dat niet alle gebruikers dezelfde klachten hebben. Met name de Oud-Ziggo gebruikers die via kabel/CI+ kijken, hebben het meeste last.
4. We weten niet of er HW matig iets rechtgezet moet worden. Een systeem met ondermaatse HW specs kan ook een oorzaak zijn. een ontwerpfout op de printplaat, of zelfs ee revisie van een chip, asic, processor of wat dan ook hoeft ook niet uitgesloten te worden (hoewel dat wel via SW correcties opgelost zou kunnen worden. Sony verstrekt geen enkele informatie.
Als het aan ondermaatse hardware specs gelegen zou hebben, kunnen er software updates er niks tegen doen. Tot nu toe is het niet voorgekomen dat we de melding ontvangen hebben dat een grote klacht niet verholpen kan worden. Dat het nog niet foutloos doorgevoerd is, is een ander verhaal.
5. Dat niet alle eigenaren van een Android TV problemen hebben is totaal niet relevant. Trouwens, niet alle eigenaren van een Android TV met problemen hoeven hier op het forum te zitten.
Dit is erg relevant juist. Er is een veel grotere groep mensen die juist niet klaagt.
Ik doel niet op de eigenaren die hier op het forum zitten. We meten alle klachten van de klantenservice, retail, online en wat ertussen glipt.
6 Er kan wel degelijk compensatie aangeboden worden als er een significante hoeveelheid mensen tegen dezelfde problemen aanloopt. Dit geld dan over het algemeen ook dat er dezelfde aanbieding wordt verstrekt aan de mensen die nog geen problemen ondervinden. Het is wel aan een vendor om te beslissen tot een terugroep actie, of dat er een "Break and Replace" policy wordt aangehouden.
Dat snap ik. Dan moet er alleen wel een significante hoeveelheid mensen getroffen zijn.
Als techneut heb ik een vrij hoge grens voor wat ik toelaatbaar vind voor een fabrikant om met oplossingen, pogingen tot, al dan niet met debug images, te komen. Maar als consument is die grens allang overschreden.
Wat wel klopt is dat je compensatie niet op dit forum moet zoeken en ook de vrijwilligers die ons proberen te helpen op technisch gebied niet voor het commerciele karretje moet spannen.
Ik begrijp wel dat je dit aangeeft. Je hebt geen ongelijk wat betreft de grens voor de consument.
Als Sony actie onderneemt voor alle Android TV gebruikers, dan zend dat een behoorlijke boodschap.
En eentje die niet overeenkomt met de werkelijkheid voor alle gebruikers.
Weet niet of die oplossing werkt op een Sony TV... Want je hoeft op de Sony tv niet aan te melden voor Playstation Network om Netflix te gebruiken.
Misschien dat dit helpt? https://help.netflix.com/nl/node/22213 En probeer anders dit:
Sign out of your device
Goed, hotfix is sinds gisteren gereed. Ik heb een vijftal mensen een DM gestuurd die problemen hadden of ze willen testen. Geen reactie.
Gezien het alleen oud-ziggo gebruikers getroffen heeft, is het belangrijk dat we zo veel mogelijk testen voor het live gezet wordt.
Zijn er mensen die willen helpen met testen? Zo ja, stuur me een DM.
Ik wil ook wel testen. Ziggo Zwolle C+ Smit 1.3
Moeten het specifiek mensen met issues zijn? Is het ook niet handig een aantal variaties mee te nemen om zo zeker te weten dat andere systemen niet nieuwe issues krijgen?
Ikzelf heb een Quantis CI+ 1.3 en zit in (oud?) ziggo gebied, dus zou dat kunnen testen.
Is de hotfix eigenlijk terug te draaien als user wanneer deze niet werkt? Ik vind het namelijk prima om te testen, maar niet zozeer als dat niet terug te draaien problemen op kan leveren 
(stond 'p e r s e' ipv specifiek, maar dat werd gecensureerd?)
De laatste opmerking van Flipstone is vanzelfsprekend zer belangrijk.
Ik zie net pas dat je me een dm hebt gestuurd. Heb hier geen notificatie van gehad dus denk daarom geen reactie.
ik wil graag meetesten mits er de mogelijkheid is om bij ernstige problemen terug te gaan naar een oudere versie. Ik moet zelf zeggen dat ik een SmArdtv ci module heb en nog geen problemen heb. Woon in "oud" UPC gebied
FlipStone schreef:
Moeten het specifiek mensen met issues zijn? Is het ook niet handig een aantal variaties mee te nemen om zo zeker te weten dat andere systemen niet nieuwe issues krijgen?
Ikzelf heb een Quantis CI+ 1.3 en zit in (oud?) ziggo gebied, dus zou dat kunnen testen.
Is de hotfix eigenlijk terug te draaien als user wanneer deze niet werkt? Ik vind het namelijk prima om te testen, maar niet zozeer als dat niet terug te draaien problemen op kan leveren
(stond 'p e r s e' ipv specifiek, maar dat werd gecensureerd?)
Het is een hotfix voor oud-ziggo gebruikers. Dus ja, specifiek is het juiste woord. Dat zijn de enige mensen op wie het impact heeft.
Je kunt niet terug, want dit is geldig als officiele firmware update. Als het werkt, wordt deze software als officiele release online gezet. Werkt het niet, komt er een nieuwe testversie met een hoger firmware nummer. Daar kun je vervolgens naar upgraden.