annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Ron-70
Ontdekker

Mijn TV (x8505c) werkt (na maanden) eindelijk redelijk goed na de update van januari, ik doe een nieuwe update van sony, mijn TV is onbruikbaar en dat is de schuld van Ziggo???? ja ja ik snap het.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Ik heb gisteren de Smardtv CI+ Module van Ziggo geinstalleerd. Zappen mag wat sneller maar verder ondervind ik geen problemen. Alle interactieve diensten staan gewoon aan. Gebruiks gemak van het opnemen heeft nog wat finetuning nodig maar het werkt tot nog toe prima bij mij.....? Hopen dat het zo blijft!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback,

Heb je bericht van gisterenavond gemist door de drukte, als ik de info van je CI+ module vergelijk met die van mij, heb ik het idee dat het verhuur model van Ziggo tegenwoordig dezelfde is als die van UPC toendertijd.

Zelf ben ik een voorstander van de CI+ module t.o.v. een Mediabox zodat iok gebruik kan maken van alle voordelen ivan het toestel zodat het niet een domme monitor wordt. Het enigste wat ik miste is de opname/timeshift functie, maar sinds afgelopen week is het maken van een opname ook beschikbaar i.c.m. een HDD.

Ben benieuwd of dat ITV nog aanwezig is i.c.m. deze CI+ Module.

Veel kijk plezier,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

Kun je mij vertellen wat dat ITV precies is dan? Ik heb me laten vertellen bij Ziggo dat Ondemand en dat soort diensten niet beschikbaar zijn omdat ik in oud upc gebied zit, is dat ITV?

Ik ben tot nog toe ook een voorstander van de CI+ Module. Scheelt weer een apparaat dus stroom verbruik. Daarnaast vond ik het beeld ook niet zo mooi van de Horizon Box op de Sony. Op de een of andere manier had ik een soort van Witte waas over het beeld zitten en die is nu niet meer aanwezig.

Dat ik geen on demand kan gebruiken lig ik zelf niet zo wakker van, gebruikte het op de Horizon box ook al niet en heb Netflix en Kodi nog!

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Moet zeggen dat het allemaal veel vlotter loopt na de laatste update ware het niet dat ik on demand etc heb moeten uitzetten. Wat ik niet bergijp is dat het voordien wel goed liep en na de laatste update zo in de war is geraakt. Kan niets zeggen over opnemen en PIP omdat ik dat nog niet heb geprobeerd. Mis 'on demand' wel erg en moet nu op de computer via uitzending gemist kijken wat natuurlijk kan maar niet de bedoeling was. Ziggo Zwolle C+ Smit 1.3.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

ITV is InteractiveTV of te wel OnDemand op het "oude" Ziggo digitale netwerk.

HbbTV is interactive TV op het "oude" UPC digitale netwerk.

Beide zijn d.m.v. van de rode knop te benaderen. In de HbbTV applicatie zit o.a. uitzending gemist.

In de loop van dit jaar wordt ITV op het "oude" Ziggo digitale netwerk vervangen door de HbbTV versie.

Op dit moment is de HbbTV applicatie actief op NPO1,2 en 3 en ook op de SBS zenders SBS6, Net5 en Veronica.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Nou, de oplossing voor mijn HDD probleem was achteraf gezien net zo simpel als dom... Omdat er bij de HDD een zeer korte kabel zat, had ik een usb verlengkabel gebruikt, en hier zat nu het probleem. Blijkbaar was de kwaliteit van deze kabel niet helemaal geweldig en verloor hij te veel aan voedingspanning voor de HDD. Hij ging wel draaien, maar ging klikken als je goed luisterde, net of hij niet op gang kon komen met lezen/schrijven. Heb hem daarna rechtstreeks op de tv aangesloten en tadaaa, het werkt. Daarna nog even getest om hem verschillend te formatteren, FAT32 of exFAT maakt allemaal niets uit, binnen enkele seconden is de HDD geregistreerd met de tv.

Echter nu het volgende, waar ik toch een stuk minder blij mee ben..... :devil: Nu krijgt mijn tv ook na het tot dusver altijd goed te hebben gedaan last van gekke verschijnselen. Heb sinds gister al meermalig het volgende gehad:

- Infobalk blijft staan

- Zappen naar andere zender, beeld wordt zwart, geluid van de vorige zender blijf je horen

- Complete vastlopers (herstart uiteindelijk wel na een 10 seconden de uitknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden.

Heeft mijn tv nu ook last van alle problemen waar ik al zoveel van heb gelezen maar tot dusver (gelukkig) geen last van heb gehad? Hoop dat Sony snel met een update komt die dit op gaat lossen!

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Vergeet mijn bericht over de @SMIT op oude ZIggo netwerk. Kom na het tikken van het beircht weer bij de TV en er staat plots de RODE knop. Je moet dus een engelen geduld hebben. OK. Ga weer verder testen.

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Volgens mij moet je dat ook bij Ziggo, tegen kosten, activeren. Ik moet het helaas uitzetten want anders gaat alles op tilt. Bij de voorlaatste software liep het prima dus pas op.

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

Dan heb ik toch HbbTV. Ik krijg op de genoemde zenders de rode knop en kan ook in uitzending gemist.. Werkt ook allemaal zonder problemen

@mr_rik

Soms kan de oplossing simpel zijn haha... En verlengde USB kabels geven helaas wel vaker problemen. Gelukkig dat je dit probleem nu opgelost hebt. Balen dat je nu een hoop andere problemen hebt...