annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je weet zeker niet hoeveel CI+ module's voor DVB-C DVB-S en DVB-T er in Europa worden gebruikt?

Dat "oud" Ziggo van zijn digitale netwerk en grote puinhoop de afgelopen jaren van gemaakt heeft, door zich van geen enkele CI standaard aan te trekken, Het is elke keer wat met het "oude" Ziggo digitale netwerk, terwijl andere in Nederland of Europa nagenoeg problemen ondervinden. De ene keer zijn het de Smit module's, de andere keer de Quantus module's of het zijn opeens de toestellen zonder dat er een update is voorbij gekomen en wat al niet meer waar het digitale TV kijken een groot drama is geworden.

Eigenlijk hebben we met de volgende partijen te maken, Sony - Digitale TV aanbieder - CI Module fabrikant - Smart kaart leverancier. Als me dan niet aan de standaard houden, komen de problemen vanzelf wel naar boven.

Ja, Sony had beter moeten testen hier in NL ze weten ondertussen dat het "oude" Ziggo digitale netwerk rammeld aan alle kanten, ofdat de firmware zonder problemen had uitgerold kunnen worden. Sony is niet alleen de schuldige aan de problemen die sommige van ons weereens ondervinden.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Als nu bekend is dat er verschillende netwerken, C+ modules etc zijn waarom zoekt Sony dan niet wat testers van alle categorien (kabel/C+) uit die de software van te voren op hun locatie uittesten en rapporteren.

Dat lijkt toch veel eleganter dan een niet goed uitgetestte release op het net te zetten. Gezien de reactie op het forum denk ik dat er genoeg mensen te vinden zijn ook met enige kennis van zaken.

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

Sorry pa3eia, maar je gaat nu wel erg kort door de bocht.

Hoe bagger dat netwerk van Ziggo ook moge zijn...

- ik ken geen andere TV serie die zoveel problemen heeft met CI+ modules als Sony.

- het werkte, jawel, vóór deze update _werkte het gewoon_

Hoe durf je dan in godsnaam de schuld naar Ziggo te schuiven. 

Als er iets Sony past op dit moment is het nederigheid en excuses maken richting klanten die al heel lang met veel problemen kampen.

Wijzen naar een andere partij is wel het laatste.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

lees eens de community hier door of de Ziggo community of het Ziggo gebruikers forum, daar staat alles de afgelopen jaren.

73's

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

Zijn die problemen zo hardnekkig als deze? Nee!

Heeft Sony alles gedaan wat in haar vermogen ligt om deze problemen te voorkomen? Nee!
Waren de CI+ problemen het enige wat er het afgelopen jaar schortte aan deze TV's? Nee!

Zolang je zelf niet foutloos bezig bent, is het niet de tijd om naar andere partijen te wijzen. 

Dat is minachting van je klanten. 

En boven alles, er is geen enkele reden om naar Ziggo te wijzen als de vorige firmware versie gewoon werkte en deze weer problemen introduceert. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

In oktober hadden we ook al deze situatie. Ik heb me toen bij SONY gemeld zodat ze hier op de bank konden komen zitten en zelf de problemen konden zien. En dat is toen ook gebeurd. Heb toen 4 dagen lang hier een SONY TV gehad met een notebook eraan. Dankzij deze testen zijn toen de problemen met het continue rebooten van de TV's en het in eens op zwart springen opgelost.

Kan nu wel melden dat ik in nov al de beschikking had over de firmware met opname optie. Mede denk zij mij is hierdoor de oplevering hiervan voor de kerst uitgesteld. Was echt een drama. Ik zat dan ook te wachten op de volgende versie die eind deze maand geleverd zou worden. Tot ieders verbazing en ook die van SONY Nederland, is dus plots deze versie al online gezet zonder dat ik deze eerst heb kunnen testen. De vorige versies waren dan ook speciaal voor de NL markt gemaakt en waren onder regie van SONY Europe. Deze versie is vanuit een andere tak van SONY gekomen. SONY Europe wist het ook pas 1 middagdag voor dat wij hem kregen dat hij ging komen. Met een paar testers vooraf hadden we deze problemen kunnen voorkomen. Al moet ik zeggen, dat in dit geval de kans groot geweest was dat ik een OK had gegeven, want ik heb dus een CI 1.2 van QUANTIS en hierbij speelt het probleem dus niet op het OUDE ZIGGO netwerk. Heb dan ook gisteravond dapper alsnog zitten testen en de software is behoorlijk stabiel. Technisch werkt het dus. Functioneel is het natuurlijk niet van deze tijd. En ook niet van 10 jaar geleden. De hele PIP en opname mogelijkheden zijn vrij knullig. Ik heb in oktober bij SONY al aangegeven dat er gekeken moet worden naar deze app van GOOGLE. LIVE KANALEN  Helaas is er voor gekozen om zelf iets te bouwen.

We kunnen ZIGGO niet van alles de schuld geven, maar dat ze zich niet aan de standaarden houden mag duidelijk zijn. Bij de samenvoeging van ZIGGO met UPC is er toch echt iets vreemd losgelaten op het netwerk. heb hier ook nog een oude SAMSUNG box staan, maar die moet je sinds die samengang iedere avond rebooten. Daarvoor nooit last. Ook nog bij een oudere SONY TV is de CI nooit meer gaan werken.

Nog even over de opname functie: Ik les over FAT32, etc. Volgens mij maakt het helemaal niet uit welk formaat het was. SONY formateerd de schijf in een eigen formaat. Hierdoor is hij daarna ook niet meer bruikbaar op welk ander device dan ook. Hang hem maar weer eens aan je PC. Je zal hem eerst af moeten melden in de TV. Daar wordt hij weer terug geformat in FAT32 ofzo. EN dan is hij weer leeg als je hem aan je PC hangt. Ik ben ook bang dat de TV en HD aan elkaar verbonden zijn. Je kan de HD dus niet zo maar meenemen naar iemand anders en daar aan de TV hangen. Kans is dus groot dat als je TV stuk gaat, je alles wat op je disk staat ook nooit meer kan lezen. Beetje doorgeslagen beveiliging. Iets saven voor later is hierbij onmogelijk gemaakt.  

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

@pa3eia

ik heb de ci module ontvangen. Staat ziggo op zit een UPC smartcard in 

Model: SmarCam-3 CI Plus ziggo manufactured by smardtv... Op hoop van zegen!!

profile.country.NL.title
1962430400001470
Ontdekker

De tv was voor de update redelijk stabiel, helaas ben ik weer te snel geweest met de update te installeren. Het drama met vastlopen van de tv is weer begonnen. Ik heb er na 8 maanden niet echt veel vertrouwen meer in. Is er geen mogelijkheid om de vorige update weer te installeren?

profile.country.NL.title
DbijZiggo
Ontdekker

Tot de harmonisatie van UPC en Ziggo hadden de klanten van oud Ziggo anders geen enkel probleem. Daarna gedonder met niet werkende TV's, storingen op kabels en splitters die ineens niet goed genoeg meer waren, en bij veel klanten de signaalsterkte. Ziggo is daar nog steeds mee bezig. Recent merkte ik dat na onderhoud in de buurt bij mij de signaalsterkte ineens 10 punten hoger was dan voorheen.

De info balk werkt op zich nu goed. Maar je krijg hem wel erg veel vind ik. Als ik uit teletekst kom of uit de Guide krijg ik elke keer weer de info balk. Dat lijkt me overbodig. Verder merk ik lipsync problemen binnen Youtube, maar niet met alle video's.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mijn negatieve tijd over "oud" Ziggo heeft niks te maken met het aangeboden signaalsterkte/kwaliteit op de groene coax. Het heeft te maken met de niet aan de standaard configuratie van de opbouw van het digitale signaal. Het is niet gebaseerd op het afgelopen jaar i.v.m. met de fusie met UPC, al werd toe ook de invoering van de hoge frequentie's direct ingevoerd, waardoor de coax binnenhuis installatie bij een ieder op proef werd gesteld.

Jaren geleden in het begin van het digitale TV tijdperk al eens meegemaakt dat opeens de CI+ module van het ene moment op het andere moment niks meer decodeerde in geheel Nederland op toevallig ook een Sony Bravia V5500 op mijn weekend adres. De laatste keer met een bepaalde CI+ module in de zomer van 2015 gebeurde dit ook opeens weer en Sony kreeg de schuld voor een update, die jaren ervoor beschikbaar al was gesteld. Voor meer informatie, zie Ziggo-gebruikers forum CI+ module of de Ziggo Community.

Sony is niet het enigste merk wat regelmatig met problemen kampt met de CI+ modulevop het "oude" Digitale netwerk van Ziggo, de andere merken hebben hier ook regelmatig last van. Zelf gebruik ik vanaf de introductie  van de CI+ module op het Digitale netwerk van "oud" UPC de module in de TV toestel met volle tevredenheid, kan de afgelopen jaren (>6) geen enkel probleem met de CI+ i.c.m. geen enkel merk ook herrinneren, ook nooit iets gelezen op chelloo.com.

73's