Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Hey, handig... wist niet dat je direct iemand kon adresseren. Weer wat geleerd 
Ik heb zelf de KDL-43W805C. Registratie/formattering duurde bij mij volgens mij nog geen minuut, ging super snel. Zal anders even nakijken welke schijf het was, had een losse 3.5" schijf in een losse externe behuizing gedaan (zo'n usb3 geval wel). Dus power komt ook uit de tv...
De 32GB USB stick is te klein voor opname's, na het registeren blijft er namelijk iets meer dan 29GB over.
Er wordt ook voorgeschreven dat USB sticks groter dan 32GB te gebruiken zijn.
Ook hier nieuwe Toshiba HDD(USB 2.0 & 3.0) is gisteren ingebruik, daarvoor en willekeurige 64GB USB stick geprobeert. Alles werkte naar volle tevredenheid.
suc6 ermee,
73's
Ja, probeerde het ook maar even, is inderdaad handig 
Dus bij jou ook, net als bij @pcGerrit, maar een paar minuten. Mooi dat ik dat weet, als het dan lang duurt hoef ik niet weer bijna een uur te wachten 
WD schijf die ik heb is wel een USB3, maar in de tv zitten voor zover ik weet (althans bij de 43W755C) USB2 aansluitingen, zijn namelijk ook niet blauw.
@pa3eia Even ter controle, wat voor indeling had jij gebruikt voor je HDD/stick (NTFS, exFAT (wat bij mij niet werkt) of FAT32)?
Lijkt me idd geen punt... Ging er mij meer om dat de stroom ook door de tv geleverd wordt (geen losse power-adapter voor de schijf oid). Wie weet is het zelfs een usb2 behuizing die ik heb, zou ik vanavond even na moeten kijken...
Denk trouwens niet dat ik al te veel gebruik zal maken van het opnemen, zonder realtime pauze is het nut voor mij een enorm stuk kleiner. Hooguit af en toe een timer opname, al dan niet voor iemand anders. Helaas...
Nee, ik was er ook vanuit gegaan dat het een timeshift opnamefunctie zou zijn, dus wat dat betreft is het zoals het nu is sowieso nog niet hoe het hoort te werken. Wellicht dat ze hier bij een volgende update meer uit kunnen halen. Maar goed, dan moet mijn schijfje wel kunnen worden geregistreerd eerst 
ik heb een 500gb wd en daar stond nog wel data op. Registreren binnen een minuut of 2 zonder problemen. Ik heb de KD-55X8509C. Welke USB poort de schijf zit weer ik niet, tv hangt aan de muur en heb hem op de tast aangesloten, blijkbaar in een keer de goede poort.
Als ik thuis ben zal ik eens kijken of de pc kan zien welke indeling de schijf heeft gekregen. Zou een 1tb schijf misschien te groot zijn??
@Supernovasx Thanx, dat zou fijn zijn. Als het goed is kan de TV HDD's tot 2TB aan, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe het kan dat als jet geluid via HDMI (arc) poort geleverd word en de speakers staan op tv-speakers ingesteld, dat het geluid via de hdmi kabel op de Soundbar HT-RT5 harder is, dan wanneer ik in de speaker instelling selecteer dat het audiosysteem het geluid moet leveren, dan kan je met een afstandsbediening wel de opties van de soundbar bedienen, maar je hoort gewoon dat het geluid met dezelfde niveau zachter word?
Op 17 februari 2016 werd een firmware vrijgegeven (versie 3.317) die tot doel had de stabiliteit en de algemene prestaties van Sony's Android TV te verbeteren.
Het spijt ons ten zeerste u te moeten meedelen dat we op een technisch probleem gestoten zijn in Nederland, hetgeen zich vertolkt in afwijkend gedrag bij het gebruik van de TV.
Uit voorzorg en in het belang van al onze klanten, hebben we besloten om de release van de firmware - die rechtstreeks als download op het televisietoestel beschikbaar was - op te schorten. Dit om verdere problemen te beperken en ons toe te laten de oorzaak van het probleem ten gronde te onderzoeken.
Ons team van ingenieurs onderzoekt dit momenteel met de grootst mogelijke urgentie. We doen al het mogelijke om dit op te lossen en houden u op de hoogte van verdere ontwikkelingen en firmware-updates.
Onze oprechte excuses voor het ongemak. We willen u graag bedanken voor uw geduld
En diegene die het.al geïnstalleerd hebben zijn alweer de dupe, hoeveel mensen hebben nu alweer problemen!!!!!
Uit voorzorg en in het belang van al onze klanten ????????? is wel kort door de bocht dit had nooit mogen gebeuren!!!!
Denkt Sony nu echt door dit bericht neer te zetten dat mensen denken ach vervelend zeg, we wachten wel even op een nieuwe update.
SCHAAM JE SONY, JULLIE SPELEN AL MAANDEN MET DE MENSEN DIE EEN SONY TV HEBBEN GEKOCHT.
:smileydevil::smileydevil: