Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Had de HDD gisteren even als exFAT gewist op een pc in plaats van de Mac, ook dit heeft niets opgeleverd, zelfde verhaal. Na bija een uur zegt hij 'het registreren lukt niet, probeer het later opnieuw'. Zal hem nog eens proberen te wissen als FAT32, kijken of dit helpt. Snelformateren op pc moet genoeg zijn toch voor een nieuwe schijf? Of iemand nog andere ideeën? Had eigenlijk stille hoop dat dit niet zo'n probleem zou zijn, dacht USB HDD eraan hangen en opnemen maar, helaas...
Volgens mij is ex-fat niet ondersteund en volgens mij 16 en fat32 ondersteund. Fat32 zou prima moeten werken voor 1tb.
Dank je Dogan1982, als ik hem op de pc aansluit zie ik zo geen mogelijkheid om hem als FAT32 te wissen (zie alleen NTFS en exFAT). Zal het vanavond thuis op de Mac wel even proberen om als MS-DOS FAT te doen (is eigenlijk FAT32).
Zou je ook weten met welke indeling dit te doen, kan kiezen uit GUID, MBR en Apple-indeling, zit zelf aan MBR te denken, omdat dit meer pc gericht is.
Hallo pcGerrit, dank voor je uitgebreide reactie. Heb op de 43W755C helaas geen (blauwe) USB3 aansluiting (zitten alleen USB2 aansluitingen op). Heb hem dan ook aangesloten op degene met label 'HDD Rec'. Daarnaast volg ik jou routines om hem te registreren, maar kom telkens hetzelfde probleem tegen.
Ga het nog even als FAT32 indeling proberen vanavond, hoop dat dit werkt. Aangezien het een nieuwe schijf is en ik hem al (via pc en Mac) heb gewist (geformatteerd) lijkt het mij dat er verder geen data meer aanwezig is. Heb het wel op de pc als Mac als exFAT gedaan, dus zal even als FAT32 doen nog.
Welke indeling had jij voor je HDD, ook FAT32?
Ik heb gister een 750GB hd geprobeerd en die ging super soepel zonder issues (stonden nog bestanden op). Ik vermoed dat die NTFS geformatteerd was eigenlijk...
Zal zien of ik van t weekend anders even kan testen met fat32/ntfs formatting. Ik denk dat het niet uit zou moeten maken aangezien de tv hem toch weer formatteert.
Vreemd dat deze zo gevoelig is hiervoor...
mr_rik schreef:Hallo pcGerrit, dank voor je uitgebreide reactie. Heb op de 43W755C helaas geen (blauwe) USB3 aansluiting (zitten alleen USB2 aansluitingen op). Heb hem dan ook aangesloten op degene met label 'HDD Rec'. Daarnaast volg ik jou routines om hem te registreren, maar kom telkens hetzelfde probleem tegen.
Ga het nog even als FAT32 indeling proberen vanavond, hoop dat dit werkt. Aangezien het een nieuwe schijf is en ik hem al (via pc en Mac) heb gewist (geformatteerd) lijkt het mij dat er verder geen data meer aanwezig is. Heb het wel op de pc als Mac als exFAT gedaan, dus zal even als FAT32 doen nog.
Welke indeling had jij voor je HDD, ook FAT32?
Deze schijf had ik helemaal leeg gemaakt.
Er stond dus GEEN fat informatie op.
Ik moet nog proberen of ik deze schijf op een PC of Mac kan herkennen en of ik dan door tv opgenomen video kan afspelen.
Wat doet jouw TV met een bijvoorbeeld lege 32/64GB usb stick ?
Heb je nog andere usb hdd's om te testen ?
Mvg,
pcGerrit
Ja erg vaag inderdaad @FlipStone... Ik was er zelf ook een beetje vanuit gegaan dat het ook meteen out-of-the-box zou werken.
Hoe lang duurde de registratie (formatering) bij jou met je TV dan (en welke TV heb je)?
Deze schijf had ik helemaal leeg gemaakt.
Er stond dus GEEN fat informatie op.
Ik moet nog proberen of ik deze schijf op een PC of Mac kan herkennen en of ik dan door tv opgenomen video kan afspelen.
Wat doet jouw TV met een bijvoorbeeld lege 32/64GB usb stick ?
Heb je nog andere usb hdd's om te testen ?
Mvg,
pcGerrit
Helaas beschik ik op het moment niet over andere sticks of HDD's om te testen. Had specifiek deze WD gekocht, omdat dit over het algemeen erg goed zou gaan...
En hoe lang duurde het registreren met de tv bij jou?
registratie was iets van 5 minuten of zo.
In ieder geval geen uren. 
pcGerrit