Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
@Supernovasx Ja klopt, je zoekt het probleem vaak op de verkeerde plek 
Heb eerst (om te testen) de HDD even weer losgekoppeld. Het leek er een beetje op dat de problemen zijn begonnen sinds ik met de HDD bezig ben gegaan. Tot nu toe gaat het weer goed, ik hou het in de gaten.
Problemen die iedereen beschrijft lijkt er ook wel een beetje op alsof het systeem volloopt als de tv zich met 'te veel' taken bezig moet houden, en daardoor blijft hangen e.d. Net of hij niet zo veel tegelijk kan afhandelen, itv, apps, gecodeerde en ongecodeerde zenders, guide, usb apparaten, hdmi apparaten.
zat er bij de laatste update ook iets voor geluid???meende zoiets te lezen
Geen enkele last van de audio sync in de DVB-C mode i.c.m. een soundbar.
Ligt het de ingestelde beeld of geluid verbeteraars?
73's
Minimaal of incomplete berichtgeving? Ik ben allang blij dat er meer aandacht komt voor de doorlopende problemen die wij als consumenten ondervinden met de Android gebaseerde Sony TV's. ik ben inmiddels 8!! maanden onderweg en heb nog steeds geen stabiel besturingssysteem met alle geadverteerde en beloofde functionaliteit werkend.
Het probleem ligt niet bij Ziggo, gezien andere TV's (zo ook mijn oude) het probleemloos doet op het oude Ziggo
netwerk. Alle TV's hier in huis overigens.
Het kan best een probleem zijn tussen Android, Ziggo en de CI+ modules, maar met een beetje testen had dat
voor de release van de TV er wel uit moeten komen.
Ik wacht het nog wel even af of er nog wat stabielere versien komen op korte termijn, maar voor het jaar van bezit om is, gaat het gewoon naar de advocaat. Ik wil dan best ook nog wel het toestel perssonlijk aan de balie in Badhoevedorp afleveren met een grote sticker "Dead by Design".
Vreemd genoeg begon mijn tv (43W755C) na het aansluiten van een USB HDD ook last van allerlei vage dingen te krijgen (bij zappen zwart scherm en geluid vorige scherm, complete vastlopers enz.). Maar, eveneens vreemd genoeg
, werkt het nu allemaal weer vlekkeloos. Heb sinds gisteren de HDD weer aangesloten en tot dusver geen enkel probleem (zappen, guide, iTV van Ziggo, hdmi (film kijken/gamen), opnemen en terugkijken, apps), alles loopt (nog) prima, ik hoop dat dit zo blijft nu.
Ik weet zeker dat ze bij Sony op dit moment druk doende zijn met het oplossen van de problemen, want ook zij zitten natuurlijk niet te wachten op al deze ellende (met als gevolg veel negatieve reclame). Ik hoop dan ook dat ze bij een volgende update veel van de stabiliteitsproblemen kunnen oplossen, om zich daarna weer vol te kunnen storten op extra/andere functionaliteiten (zoals o.a. timeshift recording).