Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
Hier hetzelfde gehad!
Het zappen blijft goed gaan. Alleen kreeg nu een vastloper toen ik op de home knop drukte. Niets werkte meer. Kon het toestel wel uitzetten door de powerknop 5 seconden in te houden. Na herstart werkte tv weer.
Net de update uitgevoerd en hij pakt de Quantis 1.3 CI+ nog steeds niet.
Net weer met ziggo aan de telefoon gehangen en hun oplossing is om er maar weer een gewone ontvanger aan te hangen?!? Is toch van de gekke koop je een dure tv die ziggo gecerificeerd is met een ziggo gecertificeerde CI+ module met het voordeel dat je niet nog zo'n stomme ontvanger in het zicht hoeft te zetten om te kunnen zappen maar het werk gewoon niet...
Irritante is dat het 4 maanden goed gewerkt heeft en van het een op andere moment kapt de quantis module er gewoon mee...een nieuwe gekregen van ziggo maar die werkt ook niet...
Komt er hier aub een oplossing voor en nee ik wil geengewoon kastje eraan hangen...
Sony kom op!
IK raad aan om eeen @Smit cam module te gaan gebruiken. Deze werkt prima.
Welke TV heb je dan? Volgens Ziggo is je toestel niet gecertificeerd (of ik kon hem zo snel niet vinden op de Ziggo website).
dat is ook de module die ze van ziggo zouden sturen alleen net zeiden ze weer dat ze die niet meer hebben. Probleem is als ik de Smits module koop en die werkt ook niet, dan kan ik gaan kwartetten met modules en daar zijn ze een beetje te prijzig voor...
hij is verkocht als ziggo gecertificeerd (KDL50W809C - staat er niet bij overigens op de ziggo site) maar heeft ook 4 maanden zonder enige misstap gewerkt en van het en op andere moment niet meer...ik zet hem uit en een uur later doet ie het niet meer...
Hallo
Vinc_E
Ook hier niet helemaal goed. Gisteren avond van netflix terug na digitaal ging niet als bedoeld. Resultaat was en zwarte scherm met geluid maar dan wel een keer. Verder lijkt de tv wel wat stabieler?. Wat mij wel opvalt is dat het beeld minder is. Ik krijg de zwart waarden niet goed. Het beeld is feller, en minder scherp. Met het terug schroeven van de helderheid krijg ik geen goed beeld.. Er zit en waas over het scherm. Voor deze update was het en goed beeld met prima zwart waardes. Heb en fabrieks reset gedaan maar het blijft hetzelfde. Het lijkt of de backlight of agc te hoog staat.
Heb alles geprobeerd qua instellingen maar het lukt niet om het waas weg te krijgen..
Trouwens ook met bluray, definitie, diepte en zwart zijn veel minder.
Was dit de bedoeling met deze update?
Ben ik de enige?
Fixmeplease
Ik heb een KD-65X8505C. Heb ook een KDL-65W855C gehad en daar werkte een Quantis CI module ook niet in. In beide werkt de @Smit prima. Ziggo Replay TV werkt ook goed, wel traag in de menu's.