Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
| Feature | Geplande Update |
| Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
| Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
| HDD opname | Zomer 2015 |
alles al meerdere keren gecheckt, module kan er op een manier in en dat is dan heel leuk als de ziggo medewerker vraagt: 'kan je het toch andersom proberen' Het rare is dat als ik de module erin stop, dat dan de zenders die ik zonder module kan ontvangen, blokken gaan vertonen..
Ga toch maar op zoek naar een smits module...is toch triest dit, het is wel het laatste wat ik van Sony koop en ik zal iedereen ook ten sterkste afraden Sony aan te schaffen het product is gewoon niet klaar.
Het schijnt bij meer tv's zo te zijn dat de ene module beter werkt dan de andere.
Het gaat de goede kant op met de firmware, hij mag nog stabieler en sneller. EN de missende functies moeten worden toegevoegd.
Zojuist weer de issue gehad dat plots 't beeld en geluid weg valt, Infobalk komt in 't zwart scherm tevoorschijn en rechts onderin "Gecodeerd signaal kan niet worden weergegeven" of iets in die trant. Door door te zappen en terug te gaan, of opnieuw op de zender zetten met de afstandsbediening komt het beeld terug, of na anderhalve minuut wachten komt het vanzelf weer.
Ik weet niet of dit komt door plots een slecht signaal van Ziggo, of door problemen in de TV.
Het is in ieder geval nog niet verholpen na de laatste update. Heeft iemand anders dit probleem ook? Het komt hier ongever 1 a 2 keer per dag voor.
Ik heb nog een irdeto Smit module paarse stikker
Zou die goed zijn?
Nee is een oude. Je moet een nieuwe gebruiken, de 1.3 versie.
Ik heb ook de secure plus Smit module met een blauwe sticker
Is die wel goed
Ik heb de nieuwe Smit module versie 1.3, werkt prima! Af en toe krijg ik een kleine verstoring in het beeld en geluid, 3-4 maal per uurZiggo On Demand werkt ook prima.
Graag zou ik nog zien:
-Opnemen op de Hard-disk
-EPG: De eerste twee kleur toetsen (Rood en Groen) voor bladeren door het EPG menu, nu moet je regel voor regel scrollen, duurt soms erg lang voordat je de lijst door bent.
-EPG: zonder wegvallen van het geluid naar de EPG en terug naar het programma (soepeler schakelen)
-Weet iemand of en hoe ik Repay-TV kan gebruiken op deze TV of kan dat alleen via de Horizon Box ?
Hierbij een update naar aanleiding van de nieuwe versie V3.155.
Toestel: KD-55x8509c
CI+ module: Quantis v1.3
Netwerk: Ziggo Den Haag
Software versie: v3.155
Opgelost:
1. Hij blijft nu netjes op en neer gaan binnen de favorieten 1 lijst.
2. Slaat de 'tussenliggende' kanalen over.
3. Info bar gaat nu netjes weg.
4. Geen problemen meer ondervonden.
5. Geen problemen meer ondervonden.
Nieuwe issues:
6. Hij blijft over verschillende kijksessies niet de favorieten 1 vasthouden. De volgende dag, moet weer favorieten 1 als kanaal modus 'geselecteerd' worden. Een kleinigheid, maar ik verwacht instellingen welke bij het op standby zetten ingesteld zijn vastgehouden worden.
7. Infobalk, tijdens het kijken naar de programma informatie middels de I+ knop. Soms staat er meer informatie dan welke weergegeven kan worden in de infobalk. Bijvoorbeeld de filmplot en 'IMDB info'. Met de op/neer kan gescrolled worden. Wat deze versie doet is voor 1s. de extra informatie laten zien en gelijk weer terug. Ook een kleinigheid.
Al met al een behoorlijke verbetering en kom hier de kerst wel mee door.
Hallo
Even melden dat hier niet alles goed is .
Zappen is beter, van hdmi/netfflix terug naar digitaal gaat goed, geen crashes zo ver.
De tv reageert beter, dus wel verbeterd.
Ik heb het volgende probleem, voor deze update had ik en scherp beeld via hdmi. Nu niet. Ik heb de melding gehad van mijn bluray speler dat de hdmi porten 8 bit zijn, terwijl de speler uitstuurt met 12 bit. Deze melding had ik niet met de vorige software, en het beeld was veel scherper met meer kleur en dieper zwart. Volgens mij moet hdmi 2.0a 10/12/14 bit zijn met 18gb. Ik heb nu met upscaled 4k en onscherp wazig beeld,dat was niet zo met de vorige firmware.. 1080p ziet er beter uit ??
De porten staan ingesteld op uitgebreid.
Ik dacht dat sony de porten had geupdate naar hdmi 2.0a.
Heb sony de hdmi porten en downgrade gegeven (terug naar 1.4)om de tv stabiel te houden vraag ik me af?
Het kan ook dat het aan onze tv ligt. Ook met tv kijken via digitaal is er en lichte waas over de scherm, of agc te hoog staat, detail in de achtergrond is weg.
Krijg het niet goed met beeld instellingen, ook niet met rgb instellingen. Er blijft en te lichte achtergrond.
Is er nog iemand met het zelfde probleem?
Fixmeplease