annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Toch ook maar een klacht naar Sony verzonden, alhoewel ik het antwoord al wist. Overigens moet ik zeggen dat de televisie zonder de internet koppeling goed werkt, als een gewone televisie. Het youtuben etc. doe ik via tablet\pc naar mijn chromecast, werkt ook prima. Het lijkt er op dat het het Android dus niet goed overweg kan met de Sony software\ hardware, 

Reactie Sony:


Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te horen dat de reset geen verschil maakt.

Sony neemt de klachten van haar klanten serieus. Op het moment is Sony bezig met de aangekaarte problemen te verzamelen om voor deze zo snel mogelijk een passende oplossing te bieden.

De eerstvolgende update staat geplant op 24 december. Een overzicht van geplande updates kunt u vinden via de onderstaande link:

http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

amrnld
Lid

Sony neemt de klant dus blijkbaar niet serieus of heeft hun eerte lijns support niet helemaal ingericht. Na de mail die ik onving heb ik nog teruggemailed en kreeg weer een antwoor waar ik:

a. Niets mee kan

b. Onacceptabel vindt.. Net alsof ik door het openen van een case de oplossing vertraag. Also die Support Rep met de code bezig is.

 

Ga er nog een mailtje aan wagen en dan is de koek op.

Het is zo simpel. Alleen maar zeggen:

"Wij laten op vrijdag weten wat de voortgang is"  Geen vooruitgang is ook nieuws tenslotte. Maar een "wacht maar weer af" houding zijn we wel aan voorbij.

 

Hier de communictie:


"
Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support. 

Het betreurd ons te moeten vernemen dat u onze service niet waardeert, Wij doen namelijk ons uiterste best om problemen zo goed mogelijk op te lossen.

Ik heb u mijn voorgaande email gestuurd daar wij de zaak verder aan het onderzoeken zijn. Dat betekent dat wij een oplossing zoeken voor het probleem dat u ondervindt.

Wat deze oplossing zal zijn is niet bekend, daarom onderzoeken wij de zaak eerst.

Wij vinden het vervelend dat u uw tv nog niet heeft kunnen gebruiken zoals dat wel zou moeten. Daarom doen wij ons best om dit probleem z.s.m. voor u op te lossen.

Ik vraag u dan ook nogmaals vriendelijk om niet meer op deze email te reageren, daar wij de zaak dan als een binnenkomende email moeten behandelen en dit het proces langer laat duren.

U krijgt z.s.m. een antwoord van ons over wat er gaat gebeuren.

Ons excuses voor de wachttijd.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

"

Dit was als antwoord op mijn onderstaande mail:

"

 

 
Hallo <SNIP>
 
Ik ben bang dat dit zo niet gaat werken. Ik heb al meer dan 3 maanden een TV aan de muur hangen die kuren geeft. Je klant dan vragen om maar af te wachten tot jullie met een update komen zonder verder enige info te geven, is verbijsterend. Ik kan dit ook niet verkopen aan mijn gezin.  En het is geen pretje om proberen te vertellen waarom een toestel van 3000 euro niet eens de basisfunctionaliteit stabiel geeft. 
 
Het heeft al te lang geduurd en ik verwacht een plan van aanpak. Te beginnen bij een acceptabele tijd te zetten bij 
"zo spoedig mogelijk". Ik wil best nog wel een beetje meedenken, maar mijn geduld is ondertussen wel ernstig op de proef gesteld.  
 
Dus nee, ik ben niet voldoende geïnformeerd. En het zal inderdaad wel eens lang gaan duren, maar dan via andere wegen. 
"

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Allen,

 

Zie mijn bericht in het FIRMWARE topic. Er is eindelijk GOED nieuws.

profile.country.NL.title
Villaf01
Ontdekker

Dit is erg goed nieuws. Ik ben benieuwd. Had al bijna de hoop opgegeven.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Bedankt voor jullie uitgebreide bijdrage. 
Alle gedetailleerde klachten zijn doorgezet en worden door Sony nagebootst en gelogd. Daarmee kan een fix worden uitgezocht en uitgebracht. 

Sony is druk bezig om dit op te lossen en neemt alle klachten hierover erg serieus. 
Ik heb gemerkt dat alle gedetailleerde klachten, alle andere issues ook omvatten (waar geen uitgebreide details bij gegeven zijn). 

Zodra er nieuws is over een fix, oplossing of ander advies, dan laat ik het meteen weten. 

Als je vragen hebt, reageer hier. Of stuur me een DM. 

niek1978
Lid

Tnx VinceE en 9005C!



Lijkt goed nieuws.

Mijn toestel is de laatste dagen van internet afgekoppeld geweest.
Was even stabiel en wel zo lekker, niet blijven hangen, geen scrambling etc.
Ik was opgelucht ook al kon ik geen gebruik maken van apps e.d.

Zojuist na 5 dagen toch de eerste error gekregen.

Ik was tv via ci module aan het kijken en wilde switchen naar hdmi 3
(popcorn hour, 1080p).dit duurde langer en uiteindelijk melding "geen
signaal".
Na rebooten (knop achterop) vond hij wel weer het signaal. Zonder de popcorn
hour te hebben aangeraakt... een oude bekende error...

Minder dan dit kan ik deze tv niet belasten.... 😞

Raar:
Bij eerder uit en weer aanzetten werd de wifi spontaan aan werd gezet,
terwijl deze door mij bewust was uitgeschakeld, maar na de reboot bleef de
wifi nu netjes uit.

Opvallend:
Inderdaad alle apps zijn actief, zelfs wanneer de tv losgekoppeld is van
internet...

Hopelijk heb je nu echt voet aan de grond en wordt er iets gedaan.
Hopelijk vindt het team een oorzaak.

Wordt uiteraard vervolgd.

Ik zou teruggebeld worden door de leidinggevende van de sony support
medewerker, maar ben nog steeds niet teruggebeld of gemaild...

Ik ben in ieder geval blij dat er eindelijk een positief bericht te vinden
is van Sony waarbij ik in ieder geval de indruk krijg dat we ergens gehoord
worden en dat er iets aan wordt gedaan.
Dat ze de info doorspelen aan customer support, zodat ze beter kunnen
reageren dan het huidige apathisch handelen..

Nu nog verlenging van de garantie als de ongemakken verholpen zijn...
profile.country.NL.title
c.tuynman
Ontdekker

Beste allen

 

Laten we hopen dat deze actie tot snel resultaat komt.

Het was tot nu toe roepen in de woestijn en word er door Sony naar mijn idee niet gekeken op deze site naar alle reacties. Na de laatste update op mijn KD-65X8505C hing er een Tv aan de muur van 2995 euro die bijna onbruikbaar is geworden (3x per avond de stekker eruit). Tv voorzien van Ci + module Quantis versie 1.3 zonder enige niet standaard app. Dit elke keer de stekker eruit is denk ik ook niet echt goed voor de levenduur van de Tv. Het plezier van de investering in deze Tv is na 3,5 maand tot een minimum beperkt. En dan nog eens dat je het gevoel door middel van mails en telefonisch contact met support in het bos te worden gestuurd is frustrerend. Ik heb dan ook gisteravond de problemen gemeld bij zowel KASSA als RADAR inclusief met de ontvangen en verstuurde mails.

Dit zal wel niet direct worden opgepakt maar wie weet wat het opleverd. Niet geschoten is altijd mis.

 

Succes met de acties

 

amrnld
Lid

@c.tuynman Als je nog meer testimonials nodig hebt, voel vrij om te vragen.

 

Ik heb inmiddels ook het toestel losgekoppeld van het netwerk, maar helaas toch ook weer vastlopers na een avond "normaal" gewerkt te hebben. Nu echter weer in een andere vorm en met een uur langere tussenpozen. 

Het beeld gaat i.i.g. niet meer schokken, maar het toestel geeft opeens de infobalk in beeld en reageert dan niet meer op de AB, behoudens de aan-uit knop, die na bediening het beeld op een soort van zwart zet. Het geluid loopt gewoon door. Daarna is alleen de stekker die nog werkt. Gisteravond even getest of het geen kleine vertraging zou zijn in het uitschakelen, maar na een half uurtje was ik het wachten zat. Dit gebeurd weer 2 tot 3 x ope een avond.

 

Ik heb inmiddels gevraagd of ik door een leidinggevende teruggebeld kan worden na de uiterst onproffesionele benadering van de Support Rep. Maar zoals verwacht, geen reactie. Ik heb inmiddels de leverancier ook aangeschreven en ingelicht over de gang van zaken en mijn onvrede met het toestel, de acties vanuit Sony en het uitblijven van de oplossingen/stabiliteit. Overigens, overal wordt mijn toestel (KD-65X8505C) geadverteerd dat het "Ziggo Certified" is. Dit is niet juist. Bij ziggo zijn alleen X85A modellen gecertificeerd. de X85B en X85C modellen niet. 

 

Inmiddels wel een dossier aangemaakt voor de rechtbijstand. Adverteren van niet bestaande functionaliteit en misinformatie. Daarnaast nu sinds 27 juni geen stabiel normaal werkend toestel (lees "niet eens in de basisfunctionaliteit van de TV", het TV kijken). 4!!! maanden en nog geen oplossing in zicht. 

Ik wil gewoon mijn aankoopbedrag terug wegens wanprestatie, of een ander (merk) toestel. Of ik daarvoor moet bijbetalen zal me worst zijn. Maar een Sony TV komt er bij mij niet meer in.

Ook de snelle prijsveralging en cashback actie blijven mij een doorn in het oog.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Jullie worden zeker gehoord. 

Officieel statement vanuit Sony:

We zijn ons bewust dat na de update van 13 oktober, een aantal van onze TV klanten ervaren dat hun toestel bevriest, terwijl naar TV gekeken wordt. We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak en we doen er alles aan om dit op te lossen, met de hoogste prioriteit. We zullen jullie op de hoogte houden van ontwikkelingen op de community en ook op de support site.

 

 

Edit: Om verwarring te voorkomen over Ziggo certificering. Geen van de 2015 toestellen zijn gecertificeerd. 

mauricebuiten
Ontdekker

 

Testen ze de software niet eerst voordat ze de update uitbrengen?

Mijn X8305C loopt na een uur of zo compleet vast, het beeld begint dan te 'trekken' en niets werkt meer.

Het enigste dat dan helpt is de stekker eruit.

Inderdaad niet wat je zou verwachten van een TV uit het duurdere segment....

Ik hoop toch echt dat ze hier nu heel snel wat op vinden.