annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om niet na een uur naar de X8305c te hoeven lopen kan je proberen om de "groene toets" 10 a 15 sec ingedrukt te houden, dan reset het toestel ook.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hier even een update over de "samenwerkeing" met SONY.

 

Gisteren een afspraak gemaakt met iemand van SONY om einde dag langs te komen. En dit is ook gebeurd. Hij heeft een "KD-43X8305C" meegenomen die nu voor mijn "KD-55X9005C" staat. Mijn eigen TV staat nu dus uit. De 8305 is voorzien van een kabel die naar een notebook loopt. Notebook staat nu continue logging op te slaan. Bedoeling is dat ik nu t/m maandag dit vervangende toestel gebruik. Dit toestel heeft precies dezelfde firmware versie als mijn 9005. Versie is: Pkg2.605.0052eub. Ik heb deze 8305 precies hetzelfde ingesteld als de 9005C. Kon de persoon dan ook direct een paar bugs tonen waar we last van hebben. Dat de INFO pagina blijft staan, als je pijltje naar recht dan doet dat hij meteen weer van de NEXT info terug naar NOW gaat, dat m'n kanalen op de ALGEMENE SAT zich zelf sorteren, dat ik bij het zappen op die SATS steeds even beeld dan zwart en dan weer beeld krijg. Dit zijn zaken die je in 10 minuten kan demo-en op een nieuwe TV.

 

De andere bug waarvoor de opstellign er dus staat is er 1 van de lange adem. Dus vandaar t/m maandag de logging. Gelukkig is gisteravond om 21.33 en 22.18 de TV vastgelopen. Echter, waar ik voorheen nooit het geduld voor had, na 3 minuten komt het beeld vanzelf weer terug. Dus heb nog geen RESET hoeven doen op deze TV. Maar heb in die 3 minuten de AB ook niet aangeraakt.

 

Vanmorgen (nadat hij uit een zeer energie rijke slaap was gekomen, 25 wat hele nag gebruikt) gaf deze gewoon beeld. Maar na ruim 1 uur liep hij ook weer vast. Wederom kwam de TV functie weer terug, maar de CI mudule had er geen zin meer in. Na 1 reboot kwam de module wel weer direct terug. Op mijn 9005 was dit donderdagavond wel anders. Hier heb ik hem 3 keer gereboot, totaal 20 keer mudule eruti en er weer in  en uiteindelijk van de stroom moeten halen om weer beeld op CI te krijgen. Dus nog niet overtuigt dat de hardware ook hetzelfde is in gedrag.

 

Dus wordt weer vervolgd.

 

Nog even een reactie op de 15 sec powerknop ingedrukt houden. Laat hem pas los als je de melding van TV gaat uitschakelen voorbij ziet komen. Doe je het eerder, dan gaat hij op zwart, powerLED blijft branden, maar daarna ben je hem echt kwijt. Alleen stekker is dan nog de oplossing.

niek1978
Lid

Fijn dat je ons op de hoogte houdt "kd55x9005c",

Heb je het vervangende toestel voorzien van dezelfde randapparatuur?

Mijn ervaring is dat ik eerder errors krijg met bijv usb stick erin en het toetsenbord erbij (ik heb het dus niet over hdmi bronnen)

Ben benieuwd.
Heb jij zicht op wat hij logt ?

Bijv dat tv hangt wanneer geheugen vol is en cpu max draait?
Ben benieuwd of jij aanwijzingeb ziet voor te lichte hardware...
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

kd55x9005c

 

fijn dat je ons op de hoogte houd! mochten er meer ontwikkelingen komen

dan hoor ik het graag.

 

Fixmeplease

ChrisMir72
Ontdekker

Ik ben ook erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

 

De laatste update was al wel een flinke verbetering en de update daarvoor, speciaal voor de CI+ gebruikers, was ook een verademing. Maar nog steeds kampt het toestel met performance problemen nadat hij een tijd aan heeft gestaan of uit standby aan is gezet. 

 

Op diverse plekken wel gelezen dat of zonder internet, of zonder de CI+ module, de problemen zo goed als verdwenen zijn. Zou me dus niets verbasen als de conclusie gaat zijn de de CI+ module bij aanwezigheid van internet de netwerk module aan het overbelasten is. Wellicht zijn na verloop van tijd vrijwel alle sockets bezet, waardoor Android zelf niet meer soepel kan draaien.

 

Komende week ontvangen we de Horizon box, dan kan de CI+ module er uit. Toch zie ik graag dit probleem verholpen om ook gewoon met de CI+ module tv te kunnen kijken. Niet voor niets voor betaald.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@ChrisMir72

 

Wat voor een CI+ Module gebruik je?

 

73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
ChrisMir72
Ontdekker

Quantis 1.3 CI+

 

Toestel: KD65X8505C

 

 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Mijn laatste update ik heb een 55x8509c met Quantis 1.3 module er in. Sinds de update heb ik 2 dagen problemen gehad met vast lopen. Daarna heb ik geen vastloper meer gehad terwijl ik toch veel tv gekeken heb en geprobeerd heb om te zappen. Na het vastlopen bij het opstarten kreeg ik een melding van tvbroadcom app die vast liep.

 

Misschien ligt het ook aan de zenders die bekeken worden? Laatste dagen voornamelijk foxsport gekeken en daarvoor voornamelijk de standaard kanalen zoals 1,2 en 3 en discovery. 

Het scramblen van het beeld heb ik helaas wel, om de zoveel tijd wordt het signaal een seconde of korter blokkerig en gaat dan gewoon verder. De infobar blijft soms nog wel staan en bij het zappen gaat de tv soms 2 kanalen omhoog in plaats van 1.

Als tv een tijdje niet aangeweest is kan het soms 1 minuut duren voor het beeld komt, geluid kan er dan soms wel al zijn maar beeld blijft dan zwart. 

 

Ik weet niet of dit een probleem is van de zenders, maar soms lijkt het geluid wel heen en weer te springen tussen surround en mono/stereo. Voornamelijk bij foxsport kanalen.

Heb de zelfde problemen als hier boven omschreven zoals:

 

- Het beeld begint te schokken en blijft stil staan geluid loopt door

- Bij uitzetten van de TV wordt het beeld zwart, geluid loopt door- 

- TV is niet meer op ander zender te zetten, en TV reageert niet meer op de afstands bediening

 

Het gaat hier om een KD-43X8305C met GEEN CI+ module (is niet nodig bij Caiway digitale TV)

 

 

Verder loop ik nog tegen een ander probleem aan:  

 

- De tv zender lijst is niet aan te passen (zenders verplaatsen  deleten). Heb de zenders geïnstalleerd met de optie overige provider (frequentie 369.000 Netwerk ID: 07271)

 

Als ik kies voor de optie UPC (met de frequentie 369.000 en Netwerk ID: 07271), kan ik de zender lijst wel aanpassen, maar is het beeld niet zo scherp (diverse malen geprobeerd en er zit echt kwaliteits verschil in).

 

 

 

Mij valt ook nog een aantal dingen op:

 

Als ik van zender wijzig naar NPO1, NPO2 of NPO3 zie ik na een paarseconden een tekst regel (zwarte letters) boven in beeld die van zelf naar een seconde weer weg gaat. Kan niet lezen wat er staat  zo snel gaat het!

 

Als ik de TV een harde reset geef (stekker eruit), zie ik bij het opstarten op de “HOME” pagina een aantal “snelkoppelingen” van APPS geïnstalleerd worden die gelijk ook weer verwijdert worden.

  

 

Heb ik ook nog een vraag, hoe kan ik de standaard APPS die op de tv voor geïnstalleerd zijn (en waar je voor gebruik moet betalen) zoals Google TV, Google music verwijderen ?  

amrnld
Lid

Ik zit nu aan 3 reboots per avond (2 x tijdens de WRC zaterdag, en dus een prachige try gemist :-(((((((  ).

Heb netwerk uitgeschakeld en diverse apps uitgeschakeld. Het probleem lijkt me erg persistent en frequenter te worden. Ik hoop dat e.e.a. snel duidelijk is.

 

Het is overigens wel erg jammer dat de Support engineer aan geeft dat ze liever niet van de klant horen omdat we dan de oplossing alleen maar vertragen. Maar resultaat is dan ook wel dat ze geen correlaties leggen tussn verschillende problemen onder verschillende omstandigheden.

Ik gebruik deze mail uitwisseling nu hier intern in de training voor mijn nieuwe support engineers als voorbeeld hoe het niet moet en mag.