annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
romeije59
Lid

Ook hier zelfde problemen nu na een x aantal uren laten we het op 2houden gaat het beeld schokken blijft even stil staan geluid loopt door..

Na de tv overnieuw te hebben opgestart door middel van de stekker er uit .Want de ook de afstandbediening reageert dan niet meer. gaat het weer goed tot dat we de tv gewoon uitzetten om naar bedje te gaan beeld gaat op zwart geluid loopt door, einigte oplossing de stekker er uit. 

 

Verder is het beeld geweldig mooi, geluid is ook prima maar al de dingen die ik hier boven beschrijf  bederven de pret helemaal 

 

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hallo Vince-E

 

55x9005c

Ci+ Neotion, met product-ID FE 02 0008 003E, SDK-versie r31853 en boot versie r30329, Download ID: (14:41 21/03/2013) (zo genoeg detail?)

 

Ook nog een @smit, maar die geeft een hele creatieve melding: "Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt." 

 

software v2605

 

Onderstaande staat ook al eerder hier in het forum, maar als het helpt door dit ook aan jou nogmaals te melden, dan maar even dubbel (sorry).

 

Wat er is opgelost is inderdaad dat er nu UHD SAT ontvangst mogelijk is. Zowel op Astra als Hotbird krijg ik nu totaal 9 kanalen in UHD binnen.

 

Maar echt vlekkeloos gaat dit nog niet. De interface om even een paar losse transponders te scannen is wel heeeeeeeel omslachtig. En dit levert dan de nodige dubbele entries op. Maar uiteindelijk is het me dus gelukt om 13 kanalen over te houden. Als je een SCAN hebt gedaan op 11111 Mhz, dan krijg je 3 kanalen. Fashion 4K, Fashion 4K preview (in HD) en Sat 1 Gold HD. Dus eigenlijk wil je alleen maar die Fashion 4K overhouden, want Sat 1 Gold HD is gecodeerd en de preview heb je al in echt 4K. Dus op 0101 zet je dan Fashion 4K, 0102 de preview en op 0103 Sat 1. Reboot nu eens de TV. Vervolgens ga je naar 0101 en inderdaad Fashion4K staat op 0101. Wacht 4 sec en ….. plots staat Sat 1 Gold HD op 0101 en is Fashion 4K verplaatst naar 0103. Ook weggooien van Sat 1 Gold HD levert op dat hij vanzelf weer terug komt. OK, er is nog een setting voor AUTO service aanpassing. Dus die voor alle 2 de SAT opties op UIT gezet. Maar nog steeds, gaat hij z’n eigen gang.

 

Ander probleem is (mogelijk te maken met het hier boven beschreven), als je nu dus 9 UHD kanalen hebt en je zapped van de 1 naar de ander, dan heb je beeld en na 4 sec gaat het beeld op zwart (alsof er een refresh van de zenderlijst plaats vind) en dan komt het beeld weer terug. Erg vervelend als je dus aan het zappen bent. Dit is alleen met de UHD kanlen. met gewone HD en SD kanalen is dit niet het geval. Kan dit aangepast worden? Nog 1 opmerking hierover: Nadat ik de TV een full Factory reset gegeven had, dacht ik dat het weg was. Maar na de reboot was dit weer direct terug. Dus als je het gaat testen, dus ook de TV helemaal uit en aan.

 

Ook de Channel info op alle kanalen heeft nog steeds een bug. Zat al in de vorige versie van de firmware, maar nu nog steeds. Als je b.v. naar RTL4 zit te kijken en drukt op de + toets (dus dat je kan zien wat er wordt uitgezonden), dan kan je het hele verhaal lezen waarover de uitzending gaat. Druk je op de pijl naar rechts, dan kan je zien wat er straks komt. Werkt goed. Echter, als je de TV nu een tijdje niet reboot, dan krijg je wel de NOW info, maar druk je op de pijl naar rechts, dan zie je 1 sec de NEXT info en vervolgens weer die NOW info. Alleen een reboot van de TV lost dit weer op. Via de Guide is de info wel te lezen, maar is wat omslachtig en onderbreekt het programma waar je naar zit te kijken.

 

De meest storende op dit moment is het hoge energie verbruik in Standby. Ik heb dit al eerder aan jullie gemeld en wil hiervoor nu een oplossing voor het einde van deze week. Dus welke instellingen moet ik doen om te zorgen dat de TV nadat deze met de AB in stand-by is gezet, max 1W verbruikt. Nu blijft deze b.v. in de nacht 30W trekken. Enige optie op dit moment is om de stekker uit het stopcontact te halen. Dit is niet volgens de SPEC's. Dus ASAP een handleiding hoe dit wel kan. In de Firmware waarmee hij werd uitgeleverd was dit namelijk wel het geval. Duurde 2 uur voor hij naar 1 watt ging, maar het gebeurde tenminste. Nu dus helemaal niet meer. Ik heb een ENECO TOON met slimme stekker, dus kan per minuut zien 9in een mooie grafiek) wat het verbruik over de dag is. Hele nacht dus een streep op 30W. Dat hij verbruikt als ik TV zit te kijken en als de kamer lichter is, dan nog meer, snap ik ook. Maar als ik ga slapen, moet de TV dat ook doen. Opname functie werkt toch nog niet, dus hij hoeft niet wakker te blijven.

 

Ook de door SONY aangegeven manier om de TV zover te krijgen dat deze na een REBOOT vanzelf weer op RTL4 HD terecht komt zit er echt niet in. Ook niet in deze FIRMWARE. Dus misschien dat het in de andere types wel mogelijk is, maar in de KD-55X9005C dus niet. Na een reboot komt hij altijd in het home screen.Zoals al gezegd, ik heb de TV een full reset gegeven, dus hij is zeker "schoon”.

 

Ook het plots vastlopen van de TV is en blijft zeer vervelend.Gisteravond 3 keer gebeurd. 2 maal bij gebruik van Ziggo en de CI+ module, maar ook 1 maal bij het kijken via de DREAMBOX naar een eerder opgenomen programma. Een reboot kost je ruim 3 minuten. Eerst krijg je dat hij een tijd bezig is om de "aanbevolen apps" te laden. Dan krijg je na een minuut de melding dat er geen apps gevonden kunnen worden en vervolgens na een minuut begint hij opnieuw te zoeken om dan de TV kijken app eindelijk te vinden. Als je daarna geluk hebt en kiest deze app, dan werkt de CI+. maar heel vaak moet je nog 3 maal rebooten of de module er 10 keer uit en weer in om het weer aan de praat te krijgen.

 

Wat wel verbeterd is is de verbinding van het geluid naar de AV versterker. In de vorige versie iedere5 sec een hik. Dit is nu weg. En ja, het beeld in 4K UHD is echt mooi. Dat is ook de reden voor de koop. Maar op dit moment beginnen de ergennissen toch wel heel erg te worden.

 

Ook ik wil graag helpen met BETA testen. Doe dit ook voor andere producten. B.v. forums als KODI en MINIX hebben speciale secties waarop je kan mee helpen om de problemen op te lossen. Dit gaat dan vaak samen met NIGHTLY builds die dus idre dag nieuwe versies leveren. Dat hier bugs inzitten mag duidelijk zijn, maar dan weet je tenminste wat er speelt en een dag later is er dan al vaak een oplossing. Zelfde verhaal voor de MINX box. Dus ik zie graag dat SONY dit ook gaat doen. De melding dat de volgende versie pas met KERST komt kan dus echt niet. Voor einde week moet er gewoon al een update zijn die enige verbetering geeft.

 

amrnld
Lid

Net antwoord gehad van Sony Customer Support op mijn case. Ik begrijp dat het probleem complex is, maar dit kan echt niet door de beugel. Ik word gevraagd om vooral maar niet te antwoorden op de support mail en dat ze me wel contacteren als ze eruit zijn. Als iemand in mijn team een dergelijk antwoord zou geven aan een van onze klanten, zat hij direct bij mij aan tafel voor een serieus gesprek. En de klant zou waarschijnlijk een boze mail sturen naar mijn baas of hoger in de boom. 

 

"

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support. 
In reactie op uw vraag willen wij u informeren dat wij helaas geen direct antwoord beschikbaar hebben.

Daarom gaan wij de zaak verder onderzoeken. Zodra wij een antwoord hebben zullen wij u daarover zo spoedig mogelijk contacteren.

Gelieve niet op deze email te reageren, dit laat het proces alleen maar langer duren voor beide partijen.

"

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik beantwoord toevallig net het item over de Firmware upgrade. Ik heb precies dezelfde e-mail gehad.

 

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.

In reactie op uw vraag willen wij u informeren dat wij helaas geen direct antwoord beschikbaar hebben.

 

Daarom gaan wij de zaak verder onderzoeken. Zodra wij een antwoord hebben zullen wij u daarover zo spoedig mogelijk contacteren.

 

Gelieve niet op deze email te reageren, dit laat het proces alleen maar langer duren voor beide partijen. Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Heb z'n naam maar wegelaten.

 

Dus de text is ook nog eens een CUT en PASTE geweest. Ik denk dat we maar eens even contact met de baas van deze TOKO moeten gaan zoeken. CIC is hier niet meer geschikt voor. Dit gaat hun boven hum pet. We moeten nu een directe ingang gaan krijgen bij de Software club. Er zitten te veel schakels tussen.

amrnld
Lid

Mijn antwoord:

"

Ik ben bang dat dit zo niet gaat werken. Ik heb al meer dan 3 maanden een TV aan de muur hangen die kuren geeft. Je klant dan vragen om maar af te wachten tot jullie met een update komen zonder verder enige info te geven, is verbijsterend. Ik kan dit ook niet verkopen aan mijn gezin.  En het is geen pretje om proberen te vertellen waarom een toestel van 3000 euro niet eens de basisfunctionaliteit stabiel geeft. 
 
Het heeft al te lang geduurd en ik verwacht een plan van aanpak. Te beginnen bij een acceptabele tijd te zetten bij 
"zo spoedig mogelijk". Ik wil best nog wel een beetje meedenken, maar mijn geduld is ondertussen wel ernstig op de proef gesteld.  
 
Dus nee, ik ben niet voldoende geïnformeerd. En het zal inderdaad wel eens lang gaan duren, maar dan via andere wegen. 
"
 
De naam van de engineer hoeft idd niet in beeld. Ik denk ook niet dat hij zelf met een dergelijk voorstel komt.
niek1978
Lid

Kd-X8507C
Pkg2.605.005eub
Ci 1.3+ module van quantis
Signaalkwaliteit 100
Signaalniveau 91
Profigold coax kabels die via apc verdeelstekker met beveiliging en netfilter naar de tv toe gaan. Daarvoor zit
Tractec signaalversterker.
Ziggo netwerk

Voeding tv via belkin powersurge gold met ruisfilter.

Bedraad cat 6 aangesloten op asus rt87u router.

Ik had een usb stick en logitech toetsen bord aangesloten maar loskoppelen en uitschakelen andere opties zorgde voor iets langere stabielere werking.
Wifi, bluetooth en wifi direct uitgeschakeld.
Alle beeldbewerking uitgezet (gebruiker, expert 1)

Na laatste update reageert het toestel sneller.
Kijken via hdmi (popcorn hour a300 1080p ) nooit reboot of vastloper gegeven bij tv.

Tv reageert na langer kijken via ci module trager , ook trager op afstandsbediening en als ik dan niet snel reboot gaat hij hangen. Meestal rebootte ik de tv voordat al eerder en voorkwam ik echte vastlopers.
Desondanks na reboot sprong hij spontaan op zwart na 2 min kijken via ci+module. Stekker eruit was enige optie.

Regelmatig scrambling( blokvorming in beeld) bij kijken via ci module. valt vaak samen met intreden trager reageren op afstandsbediening.

Opvallend:
3 dagen terug ethernetkabel losgekoppeld en tot nu toe geen enkele keer vastloper . ook geen scrambling meer gezien bij kijken via ci+ module! Gaat snel en soepel.
Mja geen dataverkeer en/of apps etc meer mogelijk. Tv en/of software lijkt het nu wel aan te kunnen...

Raar:
Na loskoppelen ethernet werd spontaan wifi en bravia wifi direct weer ingeschakeld..

Vraag:
het vollopen en vastlopen van de tv softwarematige of hardwarematige oorzaak? Minder belasting zorgt namelijk voor langer kijkplezier lijkt het.
Hoe kan je dat bepalen? Een soort taskmanager die processen, cpu belasting, netwerk en geheugenbelasting logt?
Dan weet je precies wanneer wat gebeurd en ook tijdens welke processen.
Ik ben gymleraar en geen techneut. Maar daar komen jullie vast wel uit toch?

Ik wil ook wel testen en meewerken aan verbetering iedereen wil toch een stabiele tv met werkende functies?!?

En dan kan ik eindelijk ooit genieten van netflix in 4k. Nu durf ik geen abonnement te nemen....
profile.country.NL.title
1962430400001470
Ontdekker

Model: Sony Bravia KD-X8309C

CI module: Quantis CI+ 1.3 op Ziggo

SW versie: v2605 

 

Mijn lachten

De Tv loopt vast na +- 1 uur als ci+/tuner in gebruik is.

Tv gaat langzaam reageren op de ab ,dan +- 1 uur helemaal niet meer. De toetsen op de tv reageren dan ook niet. Een harde reboot (stekker er uit)moet om het toestel weer normaal te krijgen. Zo is het moeilijk iets te volgen aangezien dit een paar minuten duurt!

Als je naar netflix gaat, dan gaat het geluid van netflix een de vorige kanaal door elkaar heen. En reboot werkt maar alleen tot de volgende vastloper .

Als de tv vast zit kan ik wel naar home , maar ook in home doet het toestel niks. Ik heb maar een stuk tekst gekopierd, aangezien de meeste mensen de zelfde klachten hebben. 

Funzke
Ontdekker

Ben nieuw in de community en hoop dat dit bericht op de goede plaats komt. Aangezien het nu op 32 pagina's van deze community gaat over de doffe ellende van deze android tv's reageer ik maar niet meer rechtstreeks naar Sony, dat heeft toch geen nut, je wordt met een kluitje in het riet gestuurd.

Ik ben teruggegaan naar de winkel die mijn tv geleverd heeft ( BCC ) en daar hebben ze tot op redelijk hoog niveau contact gehad met Sony en zelfs zij worden grof behandeld , kortom gezegd : zoek het maar uit, er komt tzt wel weer een update en dan zal alles goed gaan.

Ik heb dus maar besloten om een HUMAX kastje ( via hdmi 2 ) met tweede kaart te gebruiken om tv te kijken. Zelfs via de HUMAX kan ik TVPORTAL gebruiken om via internet enige APPS te gebruiken. Zappen is nu geen probleem en kan zo makkelijk via diverse favorietlijsten in de daarbij behorende GUIDE zappen, lekker snel en geen probleem, Sony zou hier een voorbeeld aan moeten nemen. Voor andere zaken zoals YouTube kan ik wel via mijn toestel doen dat is allemaal geen probleem.

Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering anders had ik nu direct er een zaak van gemaakt : Sony levert niet het product met de functies waarmee geadverteerd wordt en heeft niet aangegeven dat er in de toekomst via updates nog e.e.a. moet gaan werken. Wachten nu maar weer op de volgende update of een gezamelijke actie via RADAR of zo.

Overigens hebben ze aan BCC meegedeeld dat de komende update nog groter wordt dan de laatste, dus ze zijn zich wel degelijk bewust van alle problemen.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Hallo @Vince-E

 

Nog een toevoeging. Zojuist wederom een vastloper. Beeld staat helemaal stil en je kan geen kanaal meer voor uit of achteruit met de AB. Wat dus wel kan, is op de INPUT select drukken. Maar dit heeft niet echt veel zin. Beeld ga je niet meer krijgen. Wel de HOME toets werkte. Ik kon hier YOUTUBE kiezen. Deze ging wel beeld geven, al kon je zien dat deze het heeeel zwaar had. Geluid ging goed, maar build ging erg schokkerig.  Ik kon dan ook naar de APPS optie in het instellingen menu. Hier kon je zien welke apps er actief waren. Hoopte dat ik (net als op een tablet) even alle openstaande apps killen en gewoon de TV app opnieuw starten. Echter, ALLE apps die je ook maar kan verzinnen op het device zijn ACTIEF. Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Dus ook al gebruik je na de herstart geen YOUTUBE, VEVO, etc, ze zijn actief. Dat is op een telefoon en/of tablet toch ook niet het geval? Als ik dat doe dan komt die ook krakend tot stilstand. Ik vermoet dat er in de opstart iets fout zit. Hier wordt alles gestart wat niet niet nodig is. Kunnen jullie het zo maken dat alleen eerst het bare minimum gestart wordt? EN als ik Youtube wil hebben of Netflix, dan start ik deze zelf wel. EN als ik klaar ben, dan gewoon de app stoppen. Of de mogelijkheid dat ik ze eenvoudig kan killen.

amrnld
Lid

@Funzke  Ik zou toch wel blijven aandringen bij Sony en alle correspondentie loggen.

Ik heb zelf gelukkig wel een rechtsbijstandsverzekering. Vooralsnog wil ik Sony nog wel een kans geven op e.e.a. op een acceptabele manier op te lossen. De rechtsbijstand heeft best een lange adem. Zeker als er zich cases opstapelen.

 

Wat ik begrijp uit je mail, dan heeft Sony geen boodschap aan de consument en ook geen boodschap an hun dealernetwerk. Lekker bedrijf is dat. Wellicht eens een open brief naar Sony Japan of zo. Ze hebben het daar toch altijd over eer en respect?