annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
niek1978
Lid

Heb je het toestel al eens helemaal van internet afgesloten?

Ik heb mijn toestel losgekoppeld en nog geen troubles gehad. Zelfs geen scrambling tot dusver. Ik ben benieuwd wat het met jouw toestel doet.

Vreemd is dat mijn tv spontaan zijn wifi direct aanzette na verwijderen ethernetkabel terwijl dit was uitgeschakeld...

Door verbreken verbinding wordt dataverwerking beperkt en daarmee wordt belasting op de tv beperkt enz enz.

Natuurlijk niet de bedoeling bij een smart tv van >1700,- maar misschien wijst het Sony in de richting van een oplossing. Het wordt steeds duidelijker dat het een softwarematige fout is in oa geheugendump oid is of te zwakke hardware.
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Helaas vandaag weer een standaard reactie ontvangen van Sony dat ze een monteur willen langssturen om het probleem te bekijken. Terwijl er meerdere mensen deze issues melden. Ik zal vanaf nu ook de mails hier posten aangezien ik steeds meer ontevreden wordt over de service van Sony.Volgens mij lezen ze het forum niet. Misschien toch maar eens kijken hoeveel mensen deze issues hebben en iets starten zodat ze weten dat het niet 1 of 2 personen zijn die deze issues hebben.

 

 

Hierbij de mail:

 

Geachte heer Zijderveld,

Bedankt voor uw contact met Sony Support.

Vervelend om te horen dat de update de problemen niet heeft opgelost.

Ik begrijp dat een oplossing wenst, wat ik u kan bieden is een thuisservice. Een monteur van ons service center komt het euvel dan evalueren bij uw thuis.

U kunt zich voor de thuisservice aanmelden via onderstaande link:

https://www.selectro.nl/aanvraag/homeservice_plannen.aspx?brand=general

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Yannick
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

 

 

 

profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ja wat ik gedaan heb, afgelopen zaterdag, is de fabrieksinstellingen weer
terugzetten en hierbij aangegeven internet niet te koppelen.

Deze zaterdag en zondag, had ik totaal geen problemen meer, geen reboot?s,
geen trillerig beeld, geen zwart beeld met alleen geluid.

N.a.w. van een bericht gisteren, dat het casten weer mogelijk was, heb ik
gisteren weer Internet gekoppeld, en raad eens ik kreeg weer dezelfde
problemen als voorheen. Sinds gisteravond 23:00 uur heb ik weer de
fabrieksinstellingen en internet afgekoppeld, en tot dusverre loopt het weer
prima.

Maar zoals je zegt je koopt een dure Android Televisie niet om deze als
gewone televisie te gebruiken. Ik plaats deze reactie ook op kieskeurig dan
weten ge?nteresseerd klanten wat ze kunnen verwachten van dit toestel en wat
hoe Sony reageert op deze klachten.

Grt Peter
profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

De tv's zijn in deze periode 300-500 euro om laag gegaan. Verder is er een cashback actie van 100-500 euro op de tv's. Terwijl de personen die de toestellen al paar maanden gebruiken helemaal niets krijgen voor de beta testing.. 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

niek1978

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar net even anders. Met mijn tv 55x9305c gebruik ik en externe ziggo decoder op hdmi sinds zaterdag en tot heden geen vastlopers en de tv blijft stabiel en snel. Internet staat gewoon aan,  bekabeld .

Als ik de tuner ga gebruiken met ci+ loopt de tv binnen een half uur compleet vast, zwarte scherm, ab werkt niet, de toetsen op de tv reageeren ook niet, het geluid blijft wel aan, zelfs als de tv in standby gaat . Een harde boot via de stekker en dan gaat het even weer.. Het vreemde is dat de tv wel naar home gaat met een vastloper maar kan verders niks in de home menu .

Denk zelf aan en interface fout tussen hardware/software of buffer overflow.

Ik ga vanavond weer beta testen ,ci+ tuner proberen met de internet verbinding eraf. Wie weet?

 

Fixmeplease

 

 

amrnld
Lid

@Fixmeplease:  Same here. En dit is begonnen met de laatste update. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De meeste klachten hier wil ik prima opnemen, maar die moeten echt gedetailleerder omschreven worden. 

Het moet nagebootst kunnen worden, voordat er een fix voor gevonden kan worden. 

Als je nu nog een issue hebt met de software van je toestel, reageer op mij met de volgende data in je reactie: 

TV model
Software versie
CI+ module versie
Gedetailleerde omschrijving van je het probleem, zodat het nagebootst kan worden. 

 

Sony is bezig om zoveel mogelijk te verhelpen met een nieuwe update. Dus als nu zo duidelijk mogelijk aangegeven kan worden wat er mis is, dan kan dit meegenomen worden voor een fix. 

amrnld
Lid

Ga jij meer doen dan Sony support?

Maar goed;

 

Model: Sony Bravia KD-X8505C

CI module: Quantis CI+ 1.3 op Ziggo

SW versie: v2605 (de laatste)

Probleem: Na 1 tot 2 uur  (soms sneller) TV kijken gaat het beeld schokken en loopt vast.  (symptoom datje ook ziet op computers als of je CPU 100% staat, of wanneer je een memory depletion hebt).

Audio loopt gewoon door. De TV reageerd dan traag of soms helemaal niet op de afstandsbediening. Een totale reboot is dan wat rest. Dit door of de groene knop op de AB een minuut ingedrukt te houden of de stekker uit het stopcontact te halen.

2 x factory reset uitgevoerd op de laatste SW. 1 x met alles aangesloten en 1 x zonder kabels.

In beide gevallen crashte het toestel tijden de initiele configuratie. 1 x nadat de digitale zenders waren gevonden en de 2e x nadat ik voor "muurbevestiging" had gekozen. In beide gevallen bleef wel de configuratie tot waar ik gekomen was in tact. In beide resets werkte ook de BT AB activering niet. Deze kon ik wel later toevoegen via het BT menu.

Ook blijft de TV soms enkele seconden tot bijna een minuut audio weergeven nadat de TV is uitgezet.

 

 

Ik waardeer je inzet, maar ik zie niet in wat het verschil gaat maken. Ik heb al een case open bij Sony.

Hoe duidelijk wil je de problemen omschreven hebben? We zijn gebruikers en beschrijven gebruikers problemen. Als je het nagebootst wil zien, komen de engineer van Sony maar een avonje TV kijken. Koffie, Bier en Chips op mijn rekening.

 

Ik denk dat e.e.a. hier al erg duidelijk wordt omschreven.  Graag zou ik vanuit Sony een initiatief zien dat alle issues centraal gelogged kunnen worden en dat ze de consument serieus nemen. Met een normale update naar de klanten toe. Persoonlijk zou ik graag terug gaan naar de vorige versie omdat deze i.i.g. langer dan 1-2 uur bleef werken. (Ook met een CI+ 1.3 Quantis module op een KD-65X8505C)

 

Links of rechtsom, het is buggy SW of HW met onvoldoende capaciteit. of een combinatie van beide.

By ons wordt gewoon de delta (of diff) tussen de oude en nieuwe secties in de sourcecode vergeleken om al

aanwijzingen te krijgen. Het kan best zijn dat er modules in Android zijn die de problemen veroorzaken. 

Ik wil best debug software draaien om e.e.a. terug te melden. Maar het is werkelijk onmogelijk dat met zoveel issues QA niets opmerkt (tenminste, niet al het QA proces goed loopt).

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo Vince-E

 

55x9305c

Ci+ ver 1.3 , smit

software v2605

 

De klachten

Tv loopt vast na +- 1 uur als ci+/tuner in gebruik is.

Tv gaat langzaam reageren op de ab ,dan +- 1 uur helemaal niet meer. De toetsen op de tv reageren dan ook niet. Dan krijg je en zwart scherm met geluid. Als de tv op standby gaat  blijft het geluid gewoon tijdelijk aan staan . En harde reboot (stekker er uit)moet om het toestel weer normaal te krijgen.

Als je naar netflix gaat, dan gaat het geluid van netflix een de vorige kanaal door elkaar heen. En reboot werkt maar alleen tot de volgende vastloper .

Als de tv vast zit kan ik wel naar home , maar ook in home doet het toestel niks..

 

Als ik de tuner niet gebruik en de ci+/module  verwijder blijft de tv gewoon goed, en dit is met internet aangesloten.

Met en externe decoder op hdmi werkt de tv sinds zaterdag prima.

 

Fixmeplease

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


amrnld schreef:

Ga jij meer doen dan Sony support?

Maar goed;

 

 


Ik waardeer je inzet, maar ik zie niet in wat het verschil gaat maken. Ik heb al een case open bij Sony.

Hoe duidelijk wil je de problemen omschreven hebben? We zijn gebruikers en beschrijven gebruikers problemen. Als je het nagebootst wil zien, komen de engineer van Sony maar een avonje TV kijken. Koffie, Bier en Chips op mijn rekening.

 

Ik denk dat e.e.a. hier al erg duidelijk wordt omschreven.  Graag zou ik vanuit Sony een initiatief zien dat alle issues centraal gelogged kunnen worden en dat ze de consument serieus nemen. Met een normale update naar de klanten toe. Persoonlijk zou ik graag terug gaan naar de vorige versie omdat deze i.i.g. langer dan 1-2 uur bleef werken. (Ook met een CI+ 1.3 Quantis module op een KD-65X8505C)

 

Links of rechtsom, het is buggy SW of HW met onvoldoende capaciteit. of een combinatie van beide.

By ons wordt gewoon de delta (of diff) tussen de oude en nieuwe secties in de sourcecode vergeleken om al

aanwijzingen te krijgen. Het kan best zijn dat er modules in Android zijn die de problemen veroorzaken. 

Ik wil best debug software draaien om e.e.a. terug te melden. Maar het is werkelijk onmogelijk dat met zoveel issues QA niets opmerkt (tenminste, niet al het QA proces goed loopt).


Bedankt voor je omschrijving. Daar kunnen we wat mee :slight_smile:

 

Veel van de problemen die genoemd worden, bevatten meer aannames dan informatie. 
Wat je hierboven hebt geplaatst, is alles wat nodig is zodat het issue bekeken kan worden. Waar het precies aan ligt, kan dan ook achterhaald worden. Een discussie over software en hardware is niet nodig, want niemand kan zeggen waar het aan ligt met zekerheid. Kijken via CI+ modules is geen simpele toepassing en daar zijn meer dan genoeg issues van te vinden helaas. 

Een monteur die langskomt en het probleem logt is een mogelijkheid, als het probleem niet nagebootst kan worden op een andere manier. 
Wat ik doe is zorgen dat dit bij de juiste mensen gemeld wordt. Misschien klinkt het niet heel bijzonder, maar het is wel zeker effectief. 
De huidige update is voor een groot gedeelte gebouwd op basis van feedback uit Nederland. De heer TCViper heeft zeer veel info bijgedragen bijvoorbeeld, wat nu daadwerkelijk een fix gekregen heeft :slight_smile: