annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
ralph1976
Lid

Hier werkt het ook weer! Is hier nu in update voor langs geweest? (de cast functie)

 

EDIT: Was dus opgelost middels een update van de chromecast app en lag dit keer niet in de software van de Sony zelf.

niek1978
Lid

Hallo,

Allereerst een klein lichtpuntje. De tv losgekoppeld van internet en al 2 dagen geen reboot nodig wauw!

Kortom hoe minder de tv wordt belast des te langer hij het vol houdt. Te lichte cpu /geheugen of geheugenlek in het systeem dus mede de oorzaak.
Lees dit ook sony.

Nu heb ik antwoord van sony....

Het antwoord van sony is algemeen en gaat niet in op de inhoud van het probleem.

Ik ga er er nog een belletje aan wagen maar ik vrees dat ze het zelf niet helemaal weten. Laat staan dat zij toezeggingen willen doen over eventuele compensatie.... Wordt vervolgd...



Geachte heer .....

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support. 

Het betreurt ons te vernemen dat u ontevreden bent over uw Sony product. 

Het is vervelend te vernemen dat u verkeerd bent ingelicht over de beschikbare functies door uw dealer. Op de Sony ondersteuningspagina staat beschreven welke functies in de toekomst beschikbaar zullen worden. 

http://www.sony.nl/support/nl/article/77121

Wat betreft de updates:

De android televisie is meer dan een televisie; het is een apparaat met een besturingssysteem te vergelijken met een computer/telefoon. Uw telefoon en computer hebben updates nodig om hun werking te garanderen en te verbeteren, uw android televisie ook. 

Wat betreft de ziggo problemen:

De werking van een CI+ module wordt in twee richtingen bepaald.

Allereerst moet een televisie CI+ geschikt zijn, wat betekend dat de televisie geschikt is om een CI+ module te ontvangen.
Ten tweede moet de CI+ module op zijn beurt weer geschikt zijn om in de televisie gebruikt te worden.

Sony heeft in haar televisies ingebouwd dat deze een CI+ module kunnen ontvangen. Echter gaat uw provider over de module zelf en of deze geschikt is voor de televisie (de certificering).


Desalniettemin betreurt het Sony dat u zoveel problemen ondervind met uw Bravia TV. Ondanks de door Sony gewaarborgde kwaliteitscontrole kan het helaas voorkomen dat een apparaat problemen heeft. Wanneer zich problemen voordoen, doen wij uiteraard ons uiterste best dit zo goed mogelijk voor u op te lossen. 


Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
amrnld
Lid

Wat een BS!!  verkeerd ingelicht door de verkoper? Moet ik dan een support pagina lezen voordat ik iets aan ga schaffen? De gepubliceerde specs zouden toch voldoende moeten zijn?

Ik ben klaar met Sony. Ze hebben nu opeens de specs pagina aangepast met een voetnoot over de USB HDD recording. Volgens mij heb ik nog een screenshot van het origineel en deze gaat ook naar de advocaat.

 

Sony wil gewoon niets doen en behandeld de consument als een stel idioten. Ben wel klaar met het hele merk.

BUG's komen voor. Ik heb daar geen problemen mee. Maar de manier hoe Sony met zijn klanten omgaat is ronduit belachelijk. Toch maar eens een FB pagina starten? Of richting de consumentenbond gaan? Een fabrikant die high-end toestellen verkoopt die de status van Beta nog niet zijn ontkropen en dan ook nog zich verschuilen achter allerlei wazige uitspraken is niet geloofwaardig meer. Die "updates" die alles beter moeten maken komen vooralsnog niet (en gezien de kwaliteit niet echt vooruitgaat, betwijfel ik of dat ooit gaat gebeuren). Een update de dag voor kerst uitbrengen om nieuwe functionaliteit te activeren? Werkelijk? Ik zou het niet installeren.

Wat ik wil, is een TV die ik als TV kan gebruiken zonder een reboot om de 2 uur. Dat is toch niet teveel gevraagd?

 

Ik las overigens op het UK forum dat iemand blijkbaar zijn geld terug heeft gehad. Wil ik ook wel. koop ik een non-Andoid TV en zeker geen Sony meer. Het is nog steeds het beste beeld, maar ik heb niet de behoefte om als een idioot behandeld te worden.

 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik heb vanmorgen een e-mail gezonden met al mijn bevindingen. Zie hieronder. En vervolgens het antwoord van SONY.

 

Hi,
 
Zoals ik vorige week al heb gemeld, inderdaad de nieuwe firmware is beschikbaar. Heb deze dan ook woensdagavond direct geinstalleerd.
 
Wat er is opgelost is inderdaad dat er nu UHD SAT ontvangst mogelijk is. Zowel op Astra als Hotbird krijg ik nu totaal 9 kanalen in UHD binnen.
 
Maar echt vlekkeloos gaat dit nog niet. De interface om even een paar losse transponders te scannen is wel heeeeeeeel omslachtig. En dit levert dan de nodige dubbele entries op. Maar uiteindelijk is het me dus gelukt om 13 kanalen over te houden. Als je een SCAN hebt gedaan op 11111 Mhz, dan krijg je 3 kanalen. Fashion 4K, Fashion 4K preview (in HD) en Sat 1 Gold HD. Dus eigenlijk wil je alleen maar die Fashion 4K overhouden, want Sat 1 Gold HD is gecodeerd en de preview heb je al in echt 4K. Dus op 0101 zet je dan Fashion 4K, 0102 de preview en op 0103 Sat 1. Reboot nu eens de TV. Vervolgens ga je naar 0101 en inderdaad Fashion4K staat op 0101. Wacht 4 sec en ….. plots staat Sat 1 Gold HD op 0101 en is Fashion 4K verplaatst naar 0103. Ook weggooien van Sat 1 Gold HD levert op dat hij vanzelf weer terug komt. OK, er is nog een setting voor AUTO service aanpassing. Dus die voor alle 2 de SAT opties op UIT gezet. Maar nog steeds, gaat hij z’n eigen gang.
 
Ander probleem is (mogelijk te maken met het hier boven beschreven), als je nu dus 9 UHD kanalen hebt en je zapped van de 1 naar de ander, dan heb je beeld en na 4 sec gaat het beeld op zwart (alsof er een refresh van de zenderlijst plaats vind) en dan komt het beeld weer terug. Erg vervelend als je dus aan het zappen bent. Dit is alleen met de UHD kanlen. met gewone HD en SD kanalen is dit niet het geval. Kan dit aangepast worden? Nog 1 opmerking hierover: Nadat ik de TV een full Factory reset gegeven had, dacht ik dat het weg was. Maar na de reboot was dit weer direct terug. Dus als je het gaat testen, dus ook de TV helemaal uit en aan.
 
Ook de Channel info op alle kanalen heeft nog steeds een bug. Zat al in de vorige versie van de firmware, maar nu nog steeds. Als je b.v. naar RTL4 zit te kijken en drukt op de + toets (dus dat je kan zien wat er wordt uitgezonden), dan kan je het hele verhaal lezen waarover de uitzending gaat. Druk je op de pijl naar rechts, dan kan je zien wat er straks komt. Werkt goed. Echter, als je de TV nu een tijdje niet reboot, dan krijg je wel de NOW info, maar druk je op de pijl naar rechts, dan zie je 1 sec de NEXT info en vervolgens weer die NOW info. Alleen een reboot van de TV lost dit weer op. Via de Guide is de info wel te lezen, maar is wat omslachtig en onderbreekt het programma waar je naar zit te kijken.
 
De meest storende op dit moment is het hoge energie verbruik in Standby. Ik heb dit al eerder aan jullie gemeld en wil hiervoor nu een oplossing voor het einde van deze week. Dus welke instellingen moet ik doen om te zorgen dat de TV nadat deze met de AB in stand-by is gezet, max 1W verbruikt. Nu blijft deze b.v. in de nacht 30W trekken. Enige optie op dit moment is om de stekker uit het stopcontact te halen. Dit is niet volgens de SPEC's. Dus ASAP een handleiding hoe dit wel kan. In de Firmware waarmee hij werd uitgeleverd was dit namelijk wel het geval. Duurde 2 uur voor hij naar 1 watt ging, maar het gebeurde tenminste. Nu dus helemaal niet meer.
 
Ook de door jullie aangegeven manier om de TV zover te krijgen dat deze na een REBOOT vanzelf weer op RTL4 HD terecht komt zit er echt niet in. Ook niet in deze FIRMWARE. Dus misschien dat het in de andere types wel mogelijk is, maar in de KD-55X9005C dus niet. Graag een bevestiging met schermprints van hoe jullie dit WEL voor elkaar gekregen hebben. Zoals al gezegd, ik heb de TV een full reset gegeven, dus hij is zeker "schoon”.
 
Ook het plots vastlopen van de TV is en blijft zeer vervelend. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor gaat komen.
 
Wat wel verbeterd is is de verbinding van het geluid naar de AV versterker. In de vorige versie iedere5 sec een hik. Dit is nu weg. En ja, het beeld in 4K UHD is echt mooi. Dat is ook de reden voor de koop. Maar op dit moment beginnen de ergennissen toch wel heel erg te worden. Ook als ik het FORUM van SONY bij jullie lees, ben ik zeker niet de enige. Dit is niet een SONY waardig product op dit moment.

 

------

 

En vervolgens krijg ik dit als antwoord:

 

Bedankt voor uw e-mail naar Sony Support.
Ik begrijp dat u nog altijd problemen ondervindt met uw tv.
Er wordt gewerkt aan nieuwe updates, wanneer deze uitkomen is momenteel niet bekend. Het merendeel van de problemen die u noemt zijn problemen waar we momenteel nog aan werken.
Echter geeft u ook aan dat de tv vaker blijft hangen. Kunt u ons aangeven in welke regelmaat dit gebeurt?
En wat gebeurt er dan precies gebeurt?

 

-----

 

Sorry hoor, maar hier heb je toch helemaal niets aan? Dit geeft eigenlijk wel aan dat SONY op dit moment ook niet weet wat ze er mee aanmoeten. Waar zij weken over aan het bouwen geweest zijn, heb ik in 3 uur zo getest dat ze voorlopig weer voor maanden werk hebben. Ik vind het niet erg dat ze met BETA's komen, van mij mogen ze zelfs net als b.v. bij KODI met NIGHTLY updates komen en dan af en toe alvast een RC. Dan kan je tenminste mee helpen om bugs op te sporen. Nu lijkt het alsof ze het alleen testen in een LAB omgeving en als wij er op los gaan dat het tijdens het 20.00 uur journaal al hangt.

niek1978
Lid

Net telefonisch contact gelegd.
Sony doet geen uitspraken of toezeggingen.
Ik kan me wenden tot de dealer om een toestel terug te brengen.
Sony zelf doet daar niets in was het antwoord.
Het is dat proberen of afwachten...
Maar als ik dat hoor vraag ik mij af of Sony wel bewust is van het eea.

Over de community werd gezegd dat je alle problemen snel op internet kunt vinden en dat op een community het al snel daarover gaat.
Duizenden toestellen worden verkocht en maar een paar op de community...

Misschien word er veel geklaagd, maar er zijn wel degelijk overeenkomstige problemen die ook oa in de UK voorkomen.
Daar kan Sony iets mee doen... Toch?
De waardering voor een update waarna de tv sneller reageert is er ook.
Volgens mij zijn we mensen die wel willen maar we zijn afhankelijk van de fabrikant...

Maar ik liet me niet makkelijk afschepen. Na 5 maanden zal een dealer ook niet zomaar het toestel terugnemen.

Na duidelijk beargumenteren wordt mijn mail nu doorgezet naar de leidinggevende van de medewerker die ik sprak. Zij nemen nog contact op.

Sony zal achter de schermen vast hard werken aan oplossingen, maar mag best iets betekenen voor mensen die al 5+ maanden met een beta toestel zitten.

Het gaat mij niet om een dikke vette compensatie.
Ik wil gewoon een stabiel toestel waarbij ik zorgeloos kan kijken naar de champions league of een ander programma. En ja ik wil nog wel even beta tester zijn als daar op zijn minst verlengde garantie tegenover staat.

Misschien toch helaas publiciteit zoeken als laatste optie?
Misschien kan ik dat screenshot nog wel eens nodig hebben...

Ik denk dat mijn reactie hier anders was geweest als sony meer innemend en inhoudelijk had gereageerd op mijn klacht.

Ik word teruggebeld...
Wordt vervolgd
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Heb net sony gebeld, weer een nutteloos gesprek met de standard antwoord er komen updates aan, en heeft u al een reset gedaan.

Sony heeft mij ook gevraagd om de vastlopers te filmen. Voor meer dan 3000euro en tv kopen en dan de klant vragen te helpen met de oplossing. Dat zegt al genoeg.. De volgende update met een eventuele oplossing is pas in december, een dan geen garantie dat de update werkt..

 

 Gewoon geld terug..

 

Fixmeplease

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@kd55x9005c

 

Staat "Update Guide in standby" niet aan?
Als deze functie aanstaat gaat het verbruik in standby omhoog.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Nee, die update staat uit. Ook besturing via IP staat al uit.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

En de power saving in verbruik-eco?

 

Wanneer heb je het verbruik gemeten, direct na uitschakeling van het toestel of na xx minuten?

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Ik meet het verbruik continu. Heb een TOON van Eneco en aan de TV zit zo'n slimme stekker. Dus in een grafiek kan ik per minuut het verbruik zijn. En het minimum is dus een mooie rechte lijn op 29 W. In het begin van de TV ging deze na precies 2 uur naar 1 W. Nu dus niet meer. Ook niet na een Factory Reset.

 

Die opties die in dat ECO menuu zitten hebben alleen betrekking op het gebruik als je zit te kijken. Van de week deze eens op 1 uur gezet. Als je dan de AB 1 uur niet aanraakt, krijg je een melding die je moet bevestigen. Anders gaat de TV op standby. Is pas echt zinloos.

 

Verder over gisteravond: 3 maal een vastloper. 2 maal bij gewoon kijken naar RTL4 HD met ZIGGO CI+ op oude netwerk. En 1 keer bij kijken via HDMI 4. Gekke is dat de keuze voor de input dan nog wel werkt, maar er gebeurt dan geen switch meer naar een werkend beeld.

 

Ook was ik na de 3de reboot plots alle kanalen kwijt van de ALGEMENE SAT. Ze stonden nog wel in de lijst, maar kwam zelfs na 2 keer rebooten niet meer op ALGEMEEN. TOen een scan op 1 transponder gedaan en vervolgens waren alle andere kanalen weg. Dus weer alle UHD's opnieuw moeten scannen.