annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Ron-70
Ontdekker

Hallo Niek.

 

Mooie mail en ik sluit mij hier volledig bij aan!

ik ben benieuwd naar de reactie van SONY.

 

Ron

Dogan1982
Lid

Goed initiatief @niek1978. Ik weet zeker dat er dat er veel steun zal zijn vanuit deze community. Dit probleem is niet alleen in Nederland. Als je de community bekijkt in andere landen zie je ook dezelfde klachten en teleurstellingen. 

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

@nienk1978. Heel goede mail. Ook ik heb speciaal voor SONY gekozen omdat ik al 30 jaar alle spullen van dit merk heb gekocht en altijd zeer tevreden. Maar op dit moment is de android TV niet SONY waardig. Dus af en toe voor Beta tster te moeten spelen vind ik prima, maar dan wel voor nieuwe zaken. Niet voor de basis zoals gewoon TV kijken. Dat had al stabiel moeten zijn voor ze de eerste TV op de markt brachten.  

Robs88
Ontdekker

Goed nieuws over casting..Bij mij werkt het casten weer!

amrnld
Lid

Iets gedaan of automagisch?

 

Helaas is het toestel bij mij totaal niet stabiel meer na de laatste upgrade. Na een tijdje (wisselt) wordt het beeld schokkerig en regeerd de TV niet meer op de AB. Gisteren nogal frustrerend tijdens de Rugby WC 1/4 finale NZL-FRA.

 

Zelfs bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen crashte het kreng 2 x. EN zoals verwacht, geen enkele verbetering. Het is net of er ergens een mega geheugenlek zit. En dan gebruik in niet eens de google login en ander functionaliteit. Alleen basic TV en geen verder poespas. 

 

Robs88
Ontdekker

@amrnld Zover ik weet heb ik er niks aan gedaan, had op de Engelse SONY forum ook al gelezen dat er daar meerdere mensen waren waar casten weer ineens bij werkt.  https://community.sony.co.uk/t5/televisions/2015-bravia-android-tv-issues/td-p/1949079/highlight/fal...

Ik maak zelf bijna alleen maar gebruik van apps en bij mij werkt de tv redelijk stabiel nu, het lijkt erop dat het tv gebeuren zelf voor veel problemen zorgt als ik zo de klachten lees.

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

amrnld

 

Wij hebben precies hetzelfde probleem. Fabrieks instelling doet niks behalve dat je al je instellingen terug moet zetten. De verkoop van deze tvs zouden ze stil moeten leggen totdat de toestellen stabiel zijn. Consumenten gaan vrolijk naar de winkel om een sony te kopen waar de verkoper deze toestellen de hemel in prijst terwijl men heel goed weet dat deze toestellen niet functioneren. Dit is gewoon schandalig .Philips had verleden jaar hetzelfde probleem min of meer. Of hun tvs nu werken? Memory leak bij sony nexus apparaten is bekend en beide draaien op android maar of dat relevant is ?

Probeer als het kan een externe tv decoder op hdmi. Heb er een geleend en sinds gisteren geen vastlopers, of dit zo blijft moeten we afwachten.

 

fixmeplease

profile.country.NL.title
1962430400001470
Ontdekker

Hallo, Niek ik sluit mij hier ook bij aan. Wat een terleurstelling deze tv. Ik ben benieuwd naar de reactie.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Had het al eerder geschreven, maar heeft iemand anders ook al eens gekeken hoeveel WATT de TV nog verbruikt als deze in Stand-By staat? Gisteren dus een Factory Reset gegeven maar nog steeds een minumum verbruik van 30W. Echt heel vreemd.

 

Inmiddels is wel het probleempje opgelost die ik eerder melde over de 4K ontvangst. Na de reset blijven de kanalen op hun positie staan en ook geen zwarte flits na 4 sec er meer doorheen.

 

ook het geluidsprobleem van Dolby als standaard output is nu opgelost. Kan hem weer op Audio Stand 1 zetten, zodat ook DD 2.0 geluid in Dolby wordt doorgegeven. De hik iedere 5 sec is ook verdwenen. Nu de overige problemen nog.

BOBPG001
Ontdekker

@Robs88 Bij mij is het icoon ook weer terug! MAAR bij het streamen naar de TV komen ondertitels niet mee.

Edit: De ondertitels zijn er wel maar lopen hopeloos achter bij streamen vanuit PLEX waardoor ze er niet leken te zijn. Bij streamen naar mijn losse ChromeCast module in zelfde TV zijn de ondertitels wel perfect in sync! Losse module even geleend uit TV van de slaapkamer. Ofwel de Cast optie werkt wel maar is nog niet helemaal 100%. Voor de firmware update waren de ondertitels wel goed!