annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
Ron-70
Ontdekker

En de spontane reboot is ook weer terug van weggeweest 

De usb update had dat bij mij verholpen maar nu al 4 keer een reboot gehad.

Dan zijn we terug bij af plus een paar bonus bug's er bij.......

 

Ik wil me geld terug!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@All,

 

Volgens het laatste nieuws zijn er wereldwijd problemen met de laatste firmware. Sony is nu samen met Google bezig opzoek naar een oplossing. Al voorgesteld om de v2333 te upgraden naar v2606 en deze online tijdelijk te zetten.

 

wordt helaas vervolgd,

toch een fijn weekend toegewenst,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

Eerst gematigd positief.

Nu steeds meer teleurstelling.
Geen randapparatuur (usb/toetsenbord) aangesloten geen apps gebruikt.
Bewust nog geen netflix genomen vanwege alle issues
Bedraad internet aangesloten, Bluetooth en andere poespas uitgezet.

Na bijna 2 dagen (lees: tv max 4 uur aan geweest) reageert de tv niet meer op afstandsbediening. De scrambling die zo nu en dan verschijnt wijs ik toe aan ziggo.

Knop op achterkant tv werkt gelukkig nog, na 20s reboot. Daarna reageert de tv weer normaal.

Dus met minimale belasting nog steeds niet stabiel dus.

Wat rest ons nog, de media opzoeken zoals tros radar?

Sony, vertrouwen was er, geduld en opportunisme ook, maar dat begint op te raken.

Jullie hebben dit forum, maar waar zijn jullie zelf en wanneer inhoudelijke reactie? Waarom lukt het niet? Hardware te zwak? Android OS werkt wel op de google tv......


Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
Robs88
Ontdekker

Ik weet dat ik de zoveelste ben die het meld maar hier werkt Google cast ook niet meer op kdl-43w755c.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een bedrijf als SONY updates als deze uitbrengt??? 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Helaas heeft het rebooten en factory resetten niet geholpen. Net na een dag werken zet ik me tv aan, duurt paar minuten voor ik beeld heb. Daarna crasht een app en heb ik beeld. Ik zap naar een ander kanaal en gelijk weer vastloper en springt naar home menu.

 

Ik ben al een tijdje in contact met sony om dit op te lossen en heb nu als enige optie aangegeven dat ze me toestel terug moeten nemen aangezien het toestel na 3 maanden niet functioneert en niet doet wat het zou moeten doen. Als ik daar geen passende reactie op krijg wil ik zeker kijken of we met een groep sterker staan met mensen die allemaal problemen hebben met deze serie tv's. Voor bedragen van boven de 1000 euro verwacht je een goed werkende tv en niet 1 die elke 5 minuten vastloopt of hapert. 

profile.country.NL.title
c.tuynman
Ontdekker

Beste Vincenzij

 

Zelf sinds begin juli in het bezit van de KD-65X8505C ter waarde van 2995 euro.

Een aantal weken gemaild met support over enige compensatie voor de ongemakken met de vele bugs in de software van deze tv. Dit naar aanleiding van een mail die ik kreeg met reclame voor accessoires met de

kop "Maak uw TV beter". Deze mail viel echt verkeerd en heb een mail richting support gestuurd met verwijzing naar de ontvangen reclame mail en dat Sony de problemen moet oplossen. In eerste instantie kreeg ik in de mail een voorstel tot verlenging van de garantie tot dat de problemen zijn opgelost. Mijn reactie was dat dit wel een erg magere compensatie was en dat ik dit voorstel in ieder geval schriftelijk bevestigd wilde hebben. De mail die ik hierop kreeg dat men hierover niet konden oordelen en werd doorgezet naar de productspecialisten en dat men opnieuw mij zouden contacten. Echter na 2 weken geen reactie en opnieuw een mail gestuurd met de vraag waar de reactie bleef. Reactie hierop was dat ze het vervelend vonden en opnieuw werd door gezet naar de productspecialisen. Weer twee weken gewacht en niets gehoord en weer een mail gestuurd waar de reactie bleef. Hierna werd ik na elke mail het bos in gestuurd dat ik maar contact moest opnemen met SELECTRO.

Ondanks dat mijn reactie was dat SELECTRO de software bugs niet kan oplossen (reboot, traag enz).

Sony is dus niet van plan om zijn consumenten te compenseren met deze nog steeds gebrekkige software.

Ik vrees dan ook of de nog ontbrekende mogelijkheden dan ook nog komen.

 

Grt,

 

Cor

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Obelix1959
Lid

Heb ook een 65X8505C na updaten probleem met de Subwoofer SWF-BR100.
Voorstel Sony natuurlijk Factor reset. Moet zeggen lijkt geholpen te
hebben. Dan moet ik verder constateren dat hij na de update beter is
geworden. Sneller, gids werkt beter en zelfs mijn vrouw viel het op dat het
beeld mooier is geworden, waardoor???. Hij is ook stabiel, nog geen last
van reboots gehad. De Google cast lijkt niet te werken, maar had dit ook
nog nooit gebruikt. Verder lijkt de LAN aansluiting ook niet te werken, ga
ik nog verder uitzoeken.

MV
rocdefrost
Ontdekker

Ziggo Replay TV werkt (nu) ook niet bij mij.......

niek1978
Lid

Hallo allemaal, Natuurlijk hoop ik op een gedegen oplossing. Hoop is er nog, vertrouwen is flink gedaald na 5 maanden gevuld met mooie kleuren en beeld, maar met nog meer problemen en reboots Ik heb sony de volgende mail verzonden en dit wil ik met jullie delen.Ik ben erg benieuwd naar het antwoord van Sony....

Beste Sony,



Bij het verschijnen van deze TV ging ons oude toestel
(philips) stuk.

Na een zoektocht kwam ik vanwege de beeldkwaliteit uit bij
de 55x8507C. Daar hebben we dan ook een behoorlijke cent voor betaald.

Lekker 4k kijken met surround op oa netflix, met heel goed
beeld en zelf dingen kunnen opnemen. dat zou wat zijn...



Het toestel heb ik gekocht op 3-07-2015 bij de Mediamarkt.



Na aanschaf blijkt het toestel niet stabiel. Functies
waarmee geadverteerd is blijken niet functioneel en de TV hangt soms en heeft
continu (onvoorspelbaar) diverse reboots / resets nodig.

Problemen met een CI+module en naast bestaande issues extra
problemen als je op een "oud ziggo" netwerk zit.



Ik heb nooit langer dan 3 dagen (in totaal max 6 uur tv
actief aan geweest) kunnen kijken zonder een probleem wat een reboot nodig had.

alsof de software niet klopt of de hardware te zwak
(geheugenbuffers ie vollopen en te weinig rekenkracht om het te verwerken en
dan hangt het systeem).



Alleen de software kan het voor mijn gevoel niet zijn voor
mijn gevoel omdat het wel werkt bij de google TV.....



Daarop heb ik mij aangemeld bij de community en ik ben niet
de enige.

In het begin had ik het volste vertrouwen in het toestel en
in Sony.

de kleuren en het panel zijn erg goed.



maar...vanwege alle problemen heb ik randapparatuur zoals
usb stick en toetsenbord losgekoppeld en maak ik geen gebruik van oa netflix.



Doordat ik de tv minder belast lijk ik iets minder frequent
een vastloper te hebben dan andere leden van de community, daardoor vermoed ik
dat het ook deels een hardwareprobleem is.



geduldig wacht ik iedere update af maar ondertussen daalt
mijn vertrouwen en geniet ik na dik 5 maanden! niet van het toestel zoals deze
hoort te functioneren. Ik erger mij steeds meer merk ik.

Een fantastisch panel met mooie kleuren is top, maar dan
moet de TV wel stabiel kunnen functioneren met de functies waarmee u
adverteert.



Na de laatste update reageerde het toestel sneller, maar
enkele functies zijn uitgevallen. Nadat de tv niet meer reageerde op de
afstandsbediening heb ik de tv gereboot en later op de avond volgde een
spontaan zwart scherm. Stekkers eruit was de enige optie.



De problemen zijn universeel en niet alleen door het oude
ziggo netwerk. regelmatig komt er scrambling (blokjes) in beeld terwijl het
signaal, kabels en sterkte voldoen. Misschien deels door het ziggo netwerk en
zijn tv bandbreedte maar mijn vorige (philips full hd) had nergens last van.



Als ik lees hoe de ondersteuning reageert op berichten
vanuit gebruikers maak ik me ernstig zorgen.



Lezen jullie de community wel goed door?

https://community.sony.nl/t5/televisies/android-tv-ondersteuning/td-p/1955964

en

https://community.sony.nl/t5/televisies/firmware-update-androidtv-2015-13-10-2015/td-p/2037484



Naast een aantal klachten omdat men iets niet heeft gevonden zijn er heel veel overeenkomsten in
problemen en allemaal willen we een oplossing en een naar behoren functionerend
toestel.



Ik heb / had een hoge pet op van Sony, maar ik wil naar een
oplossing of compensatie. Dadelijk komt het nieuwe model uit en dan heb ik nog
steeds geen goed functioneel toestel?

Hoe zit het met garantie ondersteuning?



Het tijdspad voor de komende updates loopt tot in december
om ?berhaupt functies waarmee geadverteerd is werkend te krijgen, maar
ondertussen is de BASIS niet goed werkend / stabiel.... wat heb je er dan aan?
Of is er licht aan het einde van deze tunnel, maar dat mag u dan ook vertellen
wat dat licht inhoudt!



Wat stelt u (Sony) voor oplossing voor?

Het standaard riedeltje van, reboot, kabels los, stekker er
20 minuten uit, fabrieksinstellingen terugzetten, google account verwijderen en
opnieuw koppelen etc etc zijn mij inmiddels vertrouwd en bekend. Daarmee kunt u
deze mail niet afdoen.



Garantieverlenging lijkt me een wel erg summier gebaar, want
ondertussen al 5 maanden met HEEL VEEL HOOP als b?ta tester met een gebrekkig
toestel.

Geld terug?

Gratis overstappen naar het nieuwe model straks, omdat we al
bijna een halfjaar B?ta-testers lijken te zijn?

Volgt er een hardware matige ingreep, zoals betere
CPU/geheugen of ander mainboard met eigen OS van Sony?





Graag hoor ik van u en de community ook!

bij het steeds uitblijven van een gedegen oplossing zal tzt
een grotere groep vanuit de community andere stappen moeten ondernemen helaas



Met vriendelijke groet,



Niek Poels
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Hallo Niek,



Heel mooi dat je Sony deze duidelijke mail (klacht) hebt verzonden. Ik zelf
heb veel Sony producten (gehad) waar ik nooit problemen mee heb gehad,
vandaar dat ook ik heel veel vertrouwen had in deze Sony Android Televisie.

Ik hoop dat Sony deze mail\klacht serieus neemt en met een duidelijk
antwoord komt zoals jij hebt voorgesteld.

Thx Peter