annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
niek1978
Lid

Analoog kijken uit noodzaak op een 4k televisie van pak em beet 1800,- ??

Sorry maar gaan we zo ver zakken?!?

Zonder gebruik van apps en randapparatuur (usb stick, toetsenbord) lijkt deze update wel wat te brengen. Stukken beter dan ervoor. Komende tijd apps en randapparatuur testen...

Ook ik moest wifi opnieuw handmatig uitschakelen, beeldinstellingen opnieuw invoeren.

Het valt me op dat ik de kleurruimte niet meer kan wijzigen (auto).
Ik gebruik verdee instellingen "gebruiker" en expert1 als instelling.

Nieuwe zaken zal ik melden.
Voor nu ben ik voorzichtig positief, maar ik lees dat ik een van de weinige ben...

Wanneer het k*t met peren blijft wil ik wel meebouwen aan een collectieve stap richting sony als ze zo in gebreke blijven....

Wake up sony!

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

 

Ik ben het met je eens, analoog op 4k sucks. Maar hij blijft wel stabiel dus het zit bij ons weer in de ci+.

Ga morgen de horizon box weer aansluiten , waardeloos ding trouwens, om te kijken of ik eventueel normaal tv kan kijken. Ik ben het ook zat een heb vandaag ook contact met sony gehad , we zullen zien wat er uit komt.

Denk er ook aan om de tv terug te brengen voor en ander merk, maar na 12 weken?

 

fixmeplease

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Je heb wel heelveel vreemde problemen,

 - AndroidTV i.c.m. CI+

 - Horizonbox

 

Waarschijnlijk de volgende in het lijstje wordt dan ...........

 

73's

 

ps. Nog steeds analoog aan het kijken i.p.v. SD?

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
amrnld
Lid

Zo, weer een dag verder en helaas, na enige tijd gaat het beeld haperen en reageert de TV niet meer op de afstandsbediening. stekker eruit is dan de enige oplossing. Het zelfde probleem doet zich voor bij het door de zenders heen wandelen. Het schakelen naar en van de EPG is traag en de TV reageert ook niet lekker op de afstandsbediening.

 

Het advies om maar analoog te kijken slaat natuurlijk helemaal nergens op. We praten hier over digitale TV's die meer kosten dan de gemiddelde thompson. De noodupdate heeft de CI+ problemen wel opgelost, maar de laatste update heeft meer problemen veroorzaakt dan verholpen als ik het zo lees. Natuurlijk kan het een probleem icm met hardware zijn zodat niet iedere gebruiker dezelfde problemen heeft. Maar dan moet er toch een nieuwere of andere HW revisie zijn. Ik zie totaal geen beweging in Sony buiten het "reset" "terug naar fabrieksinstellingen" en "wacht maar op de volgende update dan is alles beter... beloofd". Als de USB HDD recording update uitkomt op 24 december, dan lijkt het me niet dat het slim is om deze te installeren. Tenzij je met Kerst lekker met de familie zonder TV wil doorbrengen.

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

hallo 73s

 

Met analoog loopt de tv ook vast. Remote reageerd dus niet ,ook de toetsen aan de zijkant van de tv reageren niet.

Nog een voor het lijstje. Stekker er weer uit. De horizon box werkt ok maar het is gewoon mijn ding niet.

 

 

 

fixmeplease

MacGillie
Ontdekker

 

 

- Met de laatste versie weer vastlopers.

- Of een GUI die weer ergens blijft hangen en een AB welke niet lijkt te reageren.

 

SONY. Wat een enorme afgang die Android TVs, de versie van augustus was stabieler dan de laatst van oktober.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
vincentzijderveld
Lid

Kan iemand het zelfde doen als wat bij mij geadviseerd was. Het lijkt voor nu te werken en heb geen crash gehad nog na 2 uur tv kijken gisteravond.

 

Zet de tv aan. Maak alle kabels los van de tv en trek de stroom stekker er uit terwijl de tv aanstaat.

Wacht 10 minuten en start de tv dan weer op en sluit de kabels aan. 

 

Ik kreeg wel 1 foutmelding nadat deze opgestart was, maar ik had geen crash meer tijdens het zappen. Ik wil kijken of bij andere dit ook zo is. Ik zal vanavond weer verder testen.

BOBPG001
Ontdekker

I.v.m. het ontbreken van de 'Cast' optie (case: 13373598) ben ik zojuist door Sony gebeld met de vraag of ik mijn Google Account opnieuw wil aanmelden op de TV. Wat mij betreft een nogal overbodig verzoek aangezien dit bij het (2x) terugzetten van de fabrieksinstellingen sowieso al is gebeurd.
Toch Google Account opnieuw toegevoegd, zonder resultaat. Sony Support gaat weer verder zoeken, hopen dat ze dit keer wel met een zinnig idee komen i.p.v. meer van hetzelfde.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik kreeg persoonlijk bericht van Sony dat ze het probleem van Casten aan het onderzoeken zijn.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is niet alleen Google Cast wat niet meer werkt na de update, ook TV-Sideview, de afstandbediening na verloop van tijd. Terug naar fabrieksinstellingen en daarna een reboot geeft niet het verwachten resultaat.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!