Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
En 4k ondersteuning . Waar eerst kijken na 4k streams bleef hangen werken ze nu prima . En idd mee eens Nvidia shield werkt al tijden stabiel .
Op tweakers.net is men na de update van Kodi v17 teruggegaan naar v16 i.v.m. het ontbreken van diverse mogelijkheden.
suc6 ermee,
73's
Even een andere vraag aan de expert: hoe zit het met de Sony Android toestellen van 2016/2017 hebben deze geleerd van deze 2015 modellen? Ook ik heb zo gemiddeld eens per week een spontane herstart, is vervelend als je midden in een programma zit, je mist dan een minuut of 2 a 3, ook het casten werkt soms niet, na een fabrieksreset is het weer okay. Wat beeld betreft ben ik zeer tevreden, het geluid is ook redelijk, maar met mijn HC helemaal top! Ik ben geen techneut, ik ben een gemiddelde gebruiker, zoals de meeste kopende burgers:smileywink:
Wat betreft Kodi V17, De developers van Kodi zijn nu uit gegaan van de "standaard" die google hanteert in hun API.
Iets wat in V16 omzeilt werd door een door hun genoemde PCM Hack. Misschien heeft iemand het ooit gehad maar als je settings niet helemaal goed stonden op de TV kreeg je allen maar harde ruis.
Ik heb nu nog een Release candidate versie draaien waar ze de "PCM Hack" weer in gemaakt hebben, dit zorgt ervoor dat alles wat Dolby Surround of hoger is omgezet word naar Dolby surround. Tot nog toe werkt dit voor mij prima.
Het gaat om deze versie: (Rechtmuisknop en opslaan als) http://mirrors.kodi.tv/test-builds/android/arm/kodi-20170119-28c689e-notso*****ty-armeabi-v7a.apk
Juiste settings:
- Sync playback to display on or off does not matter
- Number of channels 2.0 (Change to 5.1 only PCM)
- Output configuration: Best Match
- Allow Passtrough
- Dolby Digital AC3 capable receiver
- Enable Dolby Digital (AC3) Transcoding
- Dolby Digital Plus E-AC3 Capable Receiver
@Supernovasx Hou er maar rekening mee dat de hack niet constant gemaakt gaat worden, ik volg het passthrough topic al maanden, het komt er op neer dat Kodi niet meer voor iedere fabrikant van dit soort hacks wil maken.
Het komt er gewoon op neer dat Sony en alle andere fabrikanten zich aan de standaard moet gaan houden, dat houft in, overstappen op Nougat en IEC implementeren.
Sorry hoor, maar een 100 Mbps aansluiting is inderdaad niet meer van deze tijd. En dat je gigabit niet nodig hebt is dus onzin. Op deze TV's is KODI prima te installeren. Een BLUERAY si inderdaad op een 100 Mbps prima af te spelen. maar ga nu niet op 8 of 16 speed vooruit, want dan loopt hij wel vast. Op m'n MINIX heb ik de app INTERNET SPEED geinstalleerd. Hierop kan je dan mooi in de bovenbalk zien wat op dat moment de netwerkspeed is. Bij 8 speed zie je die dan al snel naar 250 Mbps lopen. En bn dan ook blij dat in die MINIX WEL een Gigabit aansluiting zit. Ik zit er dan ook hard over te denken om binnenkort zo'n SHIELD aan te gaan schaffen. De MINIX is ook al weer ruim 2 jaar oud. Met een hoop getweak is het me uiteindelijk gelukt om DTS HDMA en Dobly ATMOS er door heen de sturen, maar 4K EN dit geluid gaat helaas weer niet. De SONY kan helaas helemaal geen HDMA, etc aan en met de nieuwste KODI is de DTS inmiddels er ook al niet meer. Hiervoor is minimaal Android 6 nodig.
Klopt wat je zegt maar voor nu werkt het. Kan ook nog altijd terug naar V16. Werkte bij mij ook gewoon prima... Maar ik heb bewust voor Android gekozen als OS vanwege het grote aanbod aan Apps. Achteraf had ik beter een LG of Samsung kunnen nemen met een losse media speler (Nvidia Shield ofzo)
Ik had eigenlijk dezelfde reden om een Sony tv te kopen .Phillps stond bekend als brakke Android . Dus denk pak een Sony destijds geen los kastje meer nodig voor de kodi .En mooi disign met die speakers aan de zijkanten dus ook voor mooi geluid geen AVR meer nodig .
Denk 2 vliegen in een klap hoop kabels weg en alles in een . Achteraf heb ik een shieldtv aangeschaft omdat het toh nog steeds onstabiel is . En had ik idd ook na andere Merken kunnen kijken .
Al moet ik wel zeggen dat ik het betwijfel dat er een Tv is die zon mooi geluid doorgeeft als die Sony x9305C . Meestal is Geluid toch een ondergeschoven kind bij tv's .Zeker als je net als ik er dan ook nog de Subwoofer bij hebt gekocht . Op dat gebied heb ik geen spijt .
Maar voor de Android had ik acheraf niet hoeven te kiezen . Een andere rede voor mij was ook mijn ervaring met een sharp tv .Daar waren ze zo smart om een update te geven .En jaar erop werkte de Youtube niet meer ivm . En De amerikaanse versie had er Netflix op . Europeese niet . Ik had zoiets Android kan dan wel de versie niet geupdate worden maar de apps wel . Ik kocht destijds een Phillps Bluray speler en die maakten het nog bonter . Na een update die ik 2 jaar later kreeg waarbij ik dacht wow das netjes . was ik op netflix na al mn apps kwijt . Dat was de update weghalen van alle apps .Ivm dat ze de afdeling verkocht hadden .
Je bent met Android TV gewoon veel vrijer qua je keuze.
Ik heb dan voornamelijk voor een Sony gekozen omdat deze qua beeldprocessing het beste is, de minste lag voor spelletjes en schaalt zelfs SD netjes op naar 4k.
Geluid van de tv interresseert me niet, daar heb ik immers een AVR voor met goede 5.1 speakers en towers aan de voorkant omdat ik toch graag luister naar muziek.
Ik snap ook goed dat als je voor een x93 gaat, dit een reden kan zijn om de AVR de deur uit te doen.
Bij de aankoop wist ik dat er een limiet van o.a. Kodi via je TV is, als met ARC of Toslink naar je AVR gaat, heeft dat een maximaal ondersteuning van AC3/DTS.
Aangezien ik wel aardig HiFi gek ben, wist ik dat er ooit nog wel eens een apart kastje moest komen zodat ik ondersteuning zou krijgen voor DTS-HD en TrueHD, laat staan voor DTS:X en Atmos.
Mijn grootste probleem is nu gewoon de stabiliteit ... dat mogen ze echt wel eens fixen, morgen maar eens aanmelden bij Support, dan ben ik toch de hele dag thuis, meld je het niet ... fixen ze het waarschijnlijk ook niet.
Dat support op de Tv zelf heb ik vanaf het begin al ingeschakeld .Zelfde rede als jij .Dat ze fouten zien en evt kunnen herstellen . En wat jij zegt die upscaling is echt prima dat was samen met beeld kwaliteit ook een van de redenen om deze tv te kopen .Kwam bij oled was me toen nog veel te duur .
Een ding wat ik toh nog niet weet is of je via bluetooth een surround set evt op aan zou kunnen sluiten dat zou wel mooi zijn .Zeker die X9305c heet al een goed geluid maar paar speakers acher mn bank zou het nog mooier maken .