annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Om de een of andere reden zijn de LAN poorten van Sony TV's gelimiteerd tot 100mbit. 

En dat het geluid over HDMI soms niet actief is, kan aan meer dingen liggen dan puur Android. Ik heb dit ook op een TV waar geen Android op draait namelijk. Geen fix voor behalve aan en uit zetten. 
Soms is mn receiver uit en aan zetten voldoende. Soms moet ik mn TV uit en aandoen. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Klopt als ik geen geluid heb dan idd even opnieuw opstarten . Heb al keer geprobeert hdmi erin eruit maar dat doet niks . Ja dat idee van max 100mb had ik ook .Niet dat het hinderlijk is want geen haperingen oid .Maar viel me op toen ik die shield een speedtest deed en erna die tv zelf . 

Qua beeld en geluid als het goed werkt en dat doet het meestal Ben ik goed tevreden .Sinds wij 1,5 jaar gelden die KD 55x9305c kochten staat de avr er werkeloos bij . Durf eerlijjk gezegd hardop te zeggen dat er geen een tv is die zon mooi geluid geeft .Zeker als je net als ik er ook nog die subwoofer bij hebt staan .

Het is niet alleen kommer en kwel ,Maar gisteren avond weer Youtube die blijft hangen en dan de tv weer zelf opnieuw opstart . Dan een Netflix die het niet doet zwart beeld en voor de rest niks . Dan denk ik dat hadden ze toch wel in die 1,5 jaar kunnen oplossen . Een Bug kan altijd Maar na 1,5 jaar mag je toch wel verwachten dat het zeker gezien oude android versie is smetteloos werkt . 

profile.country.NL.title
th33tjuh
Ontdekker

Ik heb inderdaad ook hetzelfde gedaan als jou ... er een Shield bijgenomen, werkt probleemloos en lekker snel.

Ook Kodi Krypton werkt gewoon met de passthrough, iets wat op de TV helaas niet meer zo is.

En dan voornamelijk omdat Sony er zelf een zooitje van heeft gemaakt en zich niet aan de standaard houdt.

We lopen helaas inmiddels alweer meer dan 3 maand achter op de amerikanen ... best erg na een jaar vol met problemen.

• herstart vaak uit zich zelf opnieuw op.
  • geen passthrough geluid, herstart verhelpt dit.

Dit komt helaas iedere week wel een keer voor...

@ehvwheelboy Qua snelheid over UTP, dat heeft niet alleen te maken omdat deze maar 100Mbit is, maar ook de CPU is beperkt.

Kijk maar bijvoorbeeld naar een Raspberry Pi, die zelfs de UTP verbinding ook nog eens via de USB bus heeft lopen, welke niet eens die 40Mbit haalt.

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

kodi werkt idd ook stukken sneller op de shield . Zodra de tv kodi (16) aan het updaten is dan kan je letterlijk niks . Verder werkt het bij mij wel prima op die tv alleen stukken trager . 

Op de Shield werkt het perfect heb er ook krypton op staan met Spinztv werkt prima . Ook leuk voor te gamen. Dat gaat op die tv ook niet echt .Had er een filpperkast opstaan . reageerd te traag . Daar heb ik met die shield geen last van . 

Zelf heb ik die tv met die speakers aan de zijkanten x9305c . Advies prijs was destijds 3499 euro . Als ik de specs destijds had kunnen vinden van die MTK processor en de 8 gig opslag dan had ik toch eens goed moeten na denken .Ook die 1,5 gig werkgeheugen is mager . Denk dat daar ook een van de problemen zit .Kijk eens bv in je kodi .Tv opstarten dan meteen kodi aan en rest niks .Dan geeft hij bij mij al 67% verbruik geheugen aan . nog 350 mb geheugen over als ik me niet vergis . Das krap . Mijn shield als ik die opstart en dan naar kodi ga zit ik rond de 50% en nog 1,5 gig geheugen ong over . Samen met een veel snellere processor . Ik zeg niet dat ik het bij het rechte eind heb , Maar vermoed combinatie processor /werkgeheugen krap is .Als je dan teveel vraagt loopt hij vast en start hij opnieuw op .Das mijn vermoeden .

profile.country.NL.title
th33tjuh
Ontdekker

Ik verwacht ook niet dat je er spelletjes op kunt spelen, maar ik verwacht wel een stabiel product.

Niet een die uit zichzelf herstart of die om de zoveel dagen een herstart moet krijgen omdat anders ARC niet meer werkt.

Ben wel benieuwd of je passthrough werkende hebt met Kodi v17 op je TV naar je AVR.

Vroeger deed zowel AC3 als DTS het...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is onmogelijk om het shield kastje te vergelijken met een TV toestel, komt een beetje overeen als dat je de "lelijke eend" met een Mercedes vergelijkt.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik gebruik mijn AVR niet meer . Die staat sinds die tv er werkeloos bij . Die tv die ik heb heeft die speakers aan de zijkanten en ik heb er een subwoofer bijgekocht . En dat klinkt echt prima . Ondanks dat ik nog een hkts 11 set van harman heb staan op een onkyo AVR . 

En dat herstarten heb ik ook .Maar niet vaak . Soms geen geluid van settopboxen . Tv herstarten dan werkt het weer prima . Had in het begin veel problemen met het connecten van die sony subwoofer . Maar dat werkt nu prima .

Die Shieldtv draait toch ook op android tv .Heeft alleen veel sterkere soc en meer werkgeheugen . Programma is hetzelfde . 

En als je op die TV geen games kunt spelen .Waarom zet je die als fabrikant er die dan op . Ik vind als je er iets opzet dan moet het ook fatsoenlijk werken . En ja snap goed shield is een Game consol . Das die tv niet heb het ook niet over zware games .Simpel flipperkasje 

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

@th33tjuhDaar maak je wel een scheve vergelijking...

Een systeem (moge het een computer of een tv of wat dan ook zijn) met een dedicated NIC kan je echt niet vergelijken met een Rasp Pi waarbij er een UTP verbinding over USB loopt. 
USB heeft enorm veel overhead dat snelheidsbelemmerend werkt, bovendien vraagt USB erg veel van een CPU. 
Bij een normale UTP aansluiting met eigen netwerkcontroller wordt dat 'werk' weggenomen bij de CPU. Dat is echt het probleem bij deze TV niet. 

Sowieso snap ik de discussie over de snelheid van de netwerkaansluiting niet helemaal.

Diensten als Netflix zullen bij een normale HD stream nog geen 10% van die 100mbps nodig hebben, bij 4K misschien het dubbele. Zelfs het lokaal streamen van een Bluray ISO trekt die 100mbps bij lange na niet dicht. 

Sony heeft wss op basis van kosten de keuze gemaakt om 'slechts' een 100mbps poort in te bouwen, die makkelijk te verantwoorden is, want 1000mbps is gewoon overkill. 

Verder eens dat Sony ons op software gebied redelijk laat stikken. Na bijna 2 jaar mag het wel eens goedkomen met die TV's... 

@pa3eia

Software matig gezien zijn de Sony Android TV's idd wel een beetje lelijk eendjes. :wink: 

Ik vind het tot op zekere hoog echter zeker wel te vergelijken, het zijn beide dedicated systemen waarop Android 7 kan draaien.

Sony zal meer werk moeten doen om alle TV features werken te krijgen, dat is waar, maar het is een keuze van Sony om daar niet meer mensen op te zetten om het sneller voor elkaar te krijgen. 

Ook de oude Shield heeft een update naar 7 gekregen als ik het goed begrepen heb. Bovendien heeft de oude Shield ook al een update naar 6 gehad. Waar de hele wereld  (ex Noord Amerika) nogsteeds op moet wachten bij Sony. 

Nvidia geeft het blijkbaar meer prioriteit. Dat zijn keuzes. 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Heb  een oude en nieuwe shield bijde zitten op android 7 . Nieuwe shield was al uit de doos android 7tv . De oude heeft hem ong 2 weken geleden gehad . Beide werken prima . 

Over die snelheid .Idd netflix gebruikt voor 4k

• Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD).
  • Ik was gewoon aan het testen .Ging me niet zozeer om wat voor snelheid maar viel mij gewoon op dat ik met mijn 500/500 glasvezel abbo niet verder kwam als 40 .Toen ik die shield testte kon ik er letterlijk een 0 achter zetten . is ook niet hinderlijk vroeg me alleen af hoe het kon .
  • Ja IDD als een systeem meer dingen nodig heeft zet er dan meer mensen op .Draait niet alleen over NL of EU .basis is de hele wereld met lokale apps . Ook ik vind dat na 1,5 jaar gebruk van die tv hij onderhand wel eens stabiel mag lopen . Daarom zij ik een paar paginas terug al .Ze hadden beter android 6tv kunnen laten schieten en meteen naar android 7tv kunnen gaan dan liepen ze misschien in de pas . Zoals het er nu uitziet lopen ze al een dik jaar achter . Dit is echt geen goeie reclame voor Sony . 

Al moet ik zeggen qua geluid zul je geen betere vinden als de x9305c . Prachtig . qua beeld ook goed te vrede .Qua software een ramp . 

Ook ik had al geschreven dat Philips oa een hoop problemen ondervind met hun android software .Dat was al bij de eerste versie android tvs en nu nog steeds ,. Misschien moeten ze eens ventileren waar nu het probleem zit .Enige duidelijkheid zou welkom zijn  . Nu tast je in het duister ., 

profile.country.NL.title
th33tjuh
Ontdekker

@ehvwheelboy Dan verwacht ik ook niet echt problemen met Kodi v17, de voornaamste aanpassingen zitten in de passthrough.

@PascalQR Heb je helemaal gelijk in, aan zo'n 40Mbit moet je genoeg hebben voor een Bluray ISO, laat staan voor Netflix oid. Het was niet zo zeer een vergelijking, maar wilde aangeven dat ook de CPU een belemmerende factor kan zijn, vooral bij dit soort SoC's.

@pa3eia Mijn vergelijking met de Shield is precies zoals PascalQR het aangaf, Nvidia heeft wel voor een stabiel product gezorgt, met reguliere updates, vorigjaar zelfs al Android 6 en sinds dit jaar versie 7.