Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Admin ik lees net dit bericht in homecinema.cl, enig idee wanneer deze uitrol in Nederland plaatsvindt?
Laten we eerst maar eens nog steeds afwachten dat Android 6 naar volle tevredenheid op de Android toestellen komt. Hou de overkant van de plas in de gaten, daar lopen ze meestal 3 maanden voor op de EU.
73's
Nog half jaar wachten op 6 en 2 jaar op 7 zeker. Waardeloos! En begin met een normale tv time-shift functie!
vind het ook allemaal lang duren,als ik eerlijk ben,heb hem nu langer als een jaar
Ik heb mijn kd 55x9305c nu vanaf augustus 2015 . En toh nog niet bugfree .Nu weer regelmatig met Youtube dat die blijft hangen en dan de tv opnieuw opstart .Geluids vervormingen opnieuw opstarten . Regelmatig HDMI dat hij een apparaat niet ziet . Andere hdmi kabel niks . Opnieuw opstarten en het werkt weer . Wat ik hier al gezegd heb na 1,5 jaar mag je toch wel verwachten dat het geheel bugfree is .
Heb afgelopen week ook maar voor beneden een shieldtv kasje gekocht . Nieuw model staat al android tv 7.1 op en werkt als een tierelier . Dit had in zn geheel niet nodig geweest ware het niet dat die software op de tv niet goed werkt . Dus weer 229 lichter .Ik had juist die tv gekocht om van de losse kasjes af te zijn . Oh en een bug die ook weer terug is .soms werkt de subwoofer niet .Ook hier opnieuw opstarten en het werkt weer wel . Soms dagen geen last van .Dan ineens werkt hij weer niet . Youtube kijk ik wel op mn shieldtv die is wel stabiel
Hallo iedereen,
Ik zit met een probleem. Vandaag hebben wij een nieuwe Sony Bravia aangeschaft, een van het nieuwste model met Android TV. Alles werkte goed, totdat de wifi eruit viel. Ik heb toen de WiFi verbinding met de TV verbroken bij de WiFi instellingen. Nu wil ik het wachtwoord weer opnieuw invoeren, alleen zegt de TV telkens dat ik mijn mobiele apparaat moet gebruiken om het wachtwoord in te voeren, terwijl dat én niet goed werkt, én niet eens mogelijk is omdat de TV niet met het WiFi netwerk is verbonden, en dus ook niet met mijn iPhone kan verbinden om via de remote app het wachtwoord in te voeren. Heeft iemand een suggestie om dit probleem op te lossen, zodat ik het wachtwoord gewoon met mijn afstandsbediening kan invoeren? Anders zal ik een netwerk kabel in mijn TV moeten stoppen, maar ik heb geen aansluiting dichtbij... Als iemand het serienummer van de TV of iets anders nodig heeft, kan ik die opgeven. Alvast bedankt!
Welkom op de community!
Heb je de tv al een keer opnieuw opgestart? Kun je ook nog een stap terug bij het invoeren van het wachtwoord?
Weet je zeker dat het over het wifi wachtwoord gast en niet het wachtwoord van je Google account?
Welkom in de Sony Community,
geef eens de "powerreset", de groene knop ongeveer 10 sec ingedrukt houden tot dat het toestel opnieuw opstart.
suc6 ermee,
73's
Ter info (uitrol Android 6/7😞 met de opmerking dat ik de communicatie van Sony zwak vind, de klant moet zelf maar zoeken wanneer er zaken in en op de planning staan. Het lijkt mij dat dit punt, de communicatie van Sony naar KLant (=Koning), een stuk beter kan.
Ik heb sinds 17 januari een shield tv aangeschaft deze draaid al op Android 7 .toh weinig problemen tegen gekomen .Enige is langzame youtube . Ben er nu heilig van overtuigd dat in het vervolg ik een domme tv koop ipv een smart tv . Mits dit mogelijk is .
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat en tv die me 3499 gekost heeft in 2015 .Nog geen dag perfect heeft gedraaid .Laatste klacht die ik nu heb . Met alle andere die ik al had .Is dat ik af en toe geen geluid over HDMI krijg .Opstarten en dan kan het goed weer dagen prima werken maar dit moet toch niet hoeven.
Dan Android 6 op de sony tvs van 2015 en 2016 .Ben blij dat wij die Amerikaanse update niet tegelijk hebben gehad .Een en al probleem tvs die niet meer opstarten en alleen paar min de stekker eruit om vervolgens weer te werken en dan weer zelfde klacht hebben .Denk dat dit de reden is dat Android 6 nog niet hier geintroduceerd is . Lees div US foras maar eens .
Ik begrijp best dat er wel eens bugs ergens in zitten .Maar 1,5 jaar een tv hebben en toh nog steeds bugs . Dat gaat er bij mij niet in . Laat ze maar een toptoestel maken zonder het smart gebeuren en een los kastje . En ik ben de eerste in de toekomst die zoiets koopt . Helaas niet te krijgen zover ik weet .
Dan nog een idioot ding . Ik doe een speedtest op mijn tvSony kd 55x9305c 40mb max (ik heb 500mb glasvezel ) die shieldtv zit op de zelfde kabel en splitter . 408mb . maw shield is 10x sneller bedraad hoe kan dit?