Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Na het controleren in de playstore onder mijn apps zie ik weer een update staan voor Netflix. Ik ga naar het menu en check onder software updates controleren, alles is bijgewerkt! Vervolgens ga ik naar apps updates controleren, alles is bijgewerkt!
Ik moet dus de apps zelf controleren en bijwerken. Mijn conclusie is toch dat er iets mis gaat. Zijn er meer modellen die hier tegen aan lopen?
PS nogaals het maakt mij niet en wil er geen probleem van maken, want ik weet wat ik moet doen. Het gaat mij meer om mijn bijdrage aan de ontwikkeling van Sony en preventief meedenken voor nieuwe gebruikers:smileywink:
Je kan er zelf voor kiezen of je de updates helemaal automatisch wil laten verlopen of dat je het liever zelf doet. Zelfde verhaal voor Firmware updates. En in sommige Firmware updates zitten ook al de laatste updates van APPS. Echter, het releasen van een firmware update kan soms een paar weken duren. In de tussentijd is er dan al weer een update op een app. Die kan je dus inmiddels al geinstalleerd hebben. Na de firmware update is het bij mij dus wel eens voorgekomen (ook op m'n telefoon) dat een oudere app is geinstalleerd dan dat ik al had.
mijn KD-55X9305C heeft af en toe het zelfde probleem .heb alles op automatisch staan en soms moet ik ook bepaalde apps handmatig updaten .
Is er al wat meer bekend over een update naar Android 6.0 waarin DTS & DTS-HD ondersteund worden? Met de nieuwe update naar Kodi Krypton V17 hebben ze de manier van aansturing van Audio aangepast. in de vorige versie werd de audi gedownmixed en pakte de versterker dit op als DTS signaal. Nu met V17 gaat dit niet meer op en krijg je alleen maar PCM naar de versterker...
in amerika is ie uit.
Dit jaar ook hier
Laten we het rustig afwachten, zodat daar de meeste bugs in de EU versie eruit gehaald kunnen worden.
We hebben 1,5 jaar geduld gehad met versie 5, nu hebben de meeste van ons eindelijk een naar tevreden toestel.
73's
Klopt, Ik heb na 1.5 jaar afscheid genomen van Sony. Niet alleen kregen de updates het toestel niet stabiel, tevens was de schreeuwende stilte van Sony een doorn in ijn oog.
Ik ben over gegaan naar toestellen van een ander merk (inderdaad, meerdere) en draai al een week zonder dat mijn netwerk uitvalt, de TV vastloopt, reboot of traag wordt. Dat is langer dan ik ooit op de Sony gehad heb.
Ik kon het geduld als "betatester" niet meer opbrengen.
Signing off.. Success.
Sony is niet schreeuwend stil geweest?
Sterker nog, als je er open voor stond kon je de software voor release testen zelfs. Het klopt dat de 6.0 software continu uitgesteld wordt, met als reden dat er unieke verbeteringen per land nodig zijn.
Hoe had je hem kunnen testen dan?
Van wat ik begreep was dat altijd een gesloten iets? Had daar best aan mee willen doen en bij willen dragen maar nog nooit meegekregen dat dat uberhaupt een optie was...
Ik ben de(on) gelukkige bezitter van een sony KD-55X9305 .
Een tv toen ik hem kocht die 3400 euro koste . Dat er bugs in zaten wist ik op dat moment want ik had dat al op amerikaanse sites gelezen die de tv al weken hadden voor wij hem kregen .Qua beeld en geluid perfecte tv durf haast zeker qua geluid te zeggen toh is er geen betere .
Maar qua software echt een ramp .Mensen mogen toch wel na bijna 1,5 jaar verwachten dat de tv stabiel is .Ook ik moet meerdere malen per week de tv rebooten ivm hangen of geluids problemen of vervormingen in het beeld .Of een netflix die hangen blijft . TV die ontzettend traag wordt .
Waar een Shield tv al op android 6 zit voor bijna een jaar en eigenlijk weinig tot geen problemen geeft (sterker nog de 17e komt android 7.1 uit voor de shield) .Heeft mijn tv nog steeds 5.1 met bergen bugs . Ik denk dat dat ook het probleem is van de schrijver hierboven ,Je mag toch wel verwachten dat een bedrijf als sony dit allang onder de knie heeft . En sneller met updates komt (niet bedoeld verbeteringen maar echte updates) .
Tevens mag ik toch van een bedrijf als sony verwachten dat als ik een tv heb van 3400 euro dat die na bijna 1,5 jaar smetteloos werkt .En de laatste android versie erop heeft staan .En ik verwacht niet dat als google morgen met android 8 uitkomt dat ik hem overmogen heb . Maar 3 maanden later wel .
Ook ik vind het toh ondermaats wat ze presteren qua verbeteringen in de roms . Gisteren zij ik tegen mijn broer .Joh koop een domme tv en los een shield tv erbij ben je beter af als een met een ingebouwde android . Want das niets dan ellende . Leuk te zeggen als je 3400 euro hebt uitgegeven voor een tv .Gezien de prijs blijft deze tv nog wel even hangen .Maar ik moet er toch in de toekomst wel over na denken of ik nog een sony pak . btw phillps is nog slechter hoor ik van meerdere .
Ik heb zelf de hoop gevestigd dat het ooit goed komt en dat niet over een jaar mijn 2015 tv met verouderde software zit die niet meer geupdate wordt .