annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waar voer je de reboot op uit?

Zoals ik het nu lees op je telefoon (Sideview vind de TV weer)

 

Router achter router?

Of staat het Ziggo modem in de bridge mode?

Denk toch eerlijk gezegd dat je daar toch het probleem moet zoeken.

 

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
zeilerd
Ontdekker

Deze week weer een aantal keer gehad dat mijn 756C aangeeft dat er geen internet verbinding is, terwijl dit wel het geval is. Reboot van TV lost het probleem tijdelijk op.

 

TV geeft aan dat er geen internet verbinding is. TV is met kabel aangesloten. WIFI van TV staat uitgeschakeld.

 

Netwerksituatie:

 

Router (FritzBox) > Gigabit switch > TV + PS4

 

Alles aangesloten middels CAT6 UTP.

Firmware versie TV: 3.395

profile.country.NL.title
MadTrackZ
Lid

Had van de week een keer dat ik opnieuw mijn code voor de Wi-Fi in moest voeren, verder geen problemen, dat eigenlijks ook niet echt.

Wel was het mij opgevallen dat mijn netwerk op moderate stond, na wat onderzoek bleek dat mijn Ziggo router waarschijnlijk na een update, de bridge modus uitgeschakeld had.

Mss is dit bij meerdere het geval was mijn gedachte?

 

Verder geen problemen ondervonden

niek1978
Lid

@pa3eia



Doorgaans reboot ik de TV om probleem met sideview te verhelpen.



Gisteren getest met het rebooten van mijn telefoon. Dit werkte ook.



In theorie lijkt het daarmee aan het thuisnetwerk te liggen.

Mijn router achter het modemrouter van ziggo staat in wireless router mode
(dus niet in access point of media bridge mode).

Alle bekende apparaten ontvangen van mijn router een statisch IP adres
binnen mijn thuisnetwerk.



Maar hoe kan het dat dit probleem met sideview er voor de laatste update
niet was?

Dat vraag ik me af.



Ik zoek dan als eerste bij de tv omdat er nergens binnen mijn netwerk
problemen zijn. Zowel connectiviteit als shares etc gaan goed.



Kan het ook zijn dat de sideview app niet helemaal lekker draait op android
6.01?

De smartphone is een LG nexus 5

de tv is alleen met een cat 6 utp aangesloten. Wifi staat uit.



Hebben jullie tips om dit te verhelpen?
iedere keer rebooten is niet fijn.



Ik heb mijn router al eens gereset en hij laadt dan automatisch de beste
modes in. Na detecteren stelt hij in op wireless router mode.



Opvallend:
de apps die ik niet gebruik op de tv en ook niet heb ingesteld verbuiken nog
steeds data. Netflix, opera, twitter etc etc.
zeilerd
Ontdekker

Zojuist weer geen internet verbinding volgens de TV, na een herstart ineens weer wel. Moet de TV nu bijna dagelijks gaan herstarten.

niek1978
Lid

Inmiddels heb ik een complete reset uitgevoerd op mijn router, op mijn
telefoon en ook op de tv.



Tot nu toe geen problemen meer met sideview. :slight_smile: waar de oorzaak lag weet ik
niet.
Eens kijken of dat na enige tijd probleemloos blijft.



ITV002 werkt nog steeds niet (ziggo on demand), wel die andere rode knop.
Shadowkid053
Ontdekker

Ik heb opeens de KIJK app niet meer. Vorige week was deze er nog. Zeer vreemd.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Doel je echt op de android applicatie? Of op de mogelijkheden onder interactieve TV? 

 

Of misschien dat het niet meer onder de Sony Select schil zit? 

Shadowkid053
Ontdekker

Ik bedoel dan ook echt de app. Staat onder het kopje; AANGERADEN.

 

Hier staan ook Netflix onder bij mij.

 

Echter is die sinds 3 dagen weer terug. Zeer vreemd.

niek1978
Lid

Update mijn problematiek met Video & tv Side View:


Wegvallende verbinding lijkt te liggen aan interferentie op de 5ghz band. Signaalsterkte is super,  er stoort sinds enige tijd wat anders op. Wat er precies stoort weet ik niet. Voorheen werkte dat prima.


Sinds ik alleen verbinding maak met de 2,4 ghz heb ik geen issues meer met side view.


Itv002 (ziggo on demand) werkt nog steeds niet, andere Hbbtv diensten wel.