Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Waar voer je de reboot op uit?
Zoals ik het nu lees op je telefoon (Sideview vind de TV weer)
Router achter router?
Of staat het Ziggo modem in de bridge mode?
Denk toch eerlijk gezegd dat je daar toch het probleem moet zoeken.
73's
Deze week weer een aantal keer gehad dat mijn 756C aangeeft dat er geen internet verbinding is, terwijl dit wel het geval is. Reboot van TV lost het probleem tijdelijk op.
TV geeft aan dat er geen internet verbinding is. TV is met kabel aangesloten. WIFI van TV staat uitgeschakeld.
Netwerksituatie:
Router (FritzBox) > Gigabit switch > TV + PS4
Alles aangesloten middels CAT6 UTP.
Firmware versie TV: 3.395
Had van de week een keer dat ik opnieuw mijn code voor de Wi-Fi in moest voeren, verder geen problemen, dat eigenlijks ook niet echt.
Wel was het mij opgevallen dat mijn netwerk op moderate stond, na wat onderzoek bleek dat mijn Ziggo router waarschijnlijk na een update, de bridge modus uitgeschakeld had.
Mss is dit bij meerdere het geval was mijn gedachte?
Verder geen problemen ondervonden
Zojuist weer geen internet verbinding volgens de TV, na een herstart ineens weer wel. Moet de TV nu bijna dagelijks gaan herstarten.
Ik heb opeens de KIJK app niet meer. Vorige week was deze er nog. Zeer vreemd.
Doel je echt op de android applicatie? Of op de mogelijkheden onder interactieve TV?
Of misschien dat het niet meer onder de Sony Select schil zit?
Ik bedoel dan ook echt de app. Staat onder het kopje; AANGERADEN.
Hier staan ook Netflix onder bij mij.
Echter is die sinds 3 dagen weer terug. Zeer vreemd.
Update mijn problematiek met Video & tv Side View:
Wegvallende verbinding lijkt te liggen aan interferentie op de 5ghz band. Signaalsterkte is super, er stoort sinds enige tijd wat anders op. Wat er precies stoort weet ik niet. Voorheen werkte dat prima.
Sinds ik alleen verbinding maak met de 2,4 ghz heb ik geen issues meer met side view.
Itv002 (ziggo on demand) werkt nog steeds niet, andere Hbbtv diensten wel.