annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Ook hier geen problemen, alles loopt prima.

tdw1989
Ontdekker

Ik had dit probleem ook met digitale optische kabel, het signaal kwam hier niet doorheen wat natuurlijk wel zo moeten werken. Ik heb alles nu aangesloten via de ARC van de reciever en TV. Het geluid wordt wel goed doorgegeven via HDMI, ik kan nu dus DTS en Dolby luisteren. Misschien ook een oplossing voor jou.

 

gr

 

Thomas

PepperNg
Lid

Toch nog een probleem hier met Cast, naast het nogaltijd bestaande probleem van volume verlagen audioset.

 

Casten werkt zo goed als nooit meer, behalve nadat ik de TV restart dmv powerbutton ab inhouden.

Kijk ik daarna weer even TV, zonder te casten, en wil ik daarna weer casten? Dan moet ik hem weer restarten want wordt hij niet meer gevonden.

Zo kan ik wel bezig blijven... Heletijd naar de afstandsbediening lopen, TV opnieuw opstarten, 5 minuten wachten tot de cast weer in 't lijstje staat en dan pas casten, wordt de tv erna weer ergens anders voor gebruikt en wil ik later weer iets casten kan 't hele riedeltje opnieuw beginnen...

 

Nooit zo extreem geweest maar pas na de vorige update begint me dit op te vallen. Voor de vorige update gebeurde dit ongeveer 1 of 2x per week, maar nu zo vaak per dag dat 't niet meer te harden is...

 

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hoe het misschien op te lossen is?....

niek1978
Lid

Ik maak geen/zelden gebruik van Casten.
Kan daar niks over zeggen.
Ik merk wel dat de app LiveView sinds de laatste update vaak geen verbindingmaakt met de TV.
Ik kan mijn smartphone dan niet gebruiken als afstandsbediening.
Ook hier moet ik dan rebooten of de stroom van de tv halen; dan werkt het  weer
Misschien zijn dit vergelijkbare issues? Beide kan een extern apparaat geen / niet goed verbinden met de TV.

55x8507C
Laatste firmware.
Wifi uit.
Bekabeld LAN op een ASUS rt-87u
Oud ziggo
Quantis 1.3+ met laatste sw update

Overigens is ITV nog steeds niet werkend hier..

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


kd55x9005c schreef:

Kom net thuis en zie dat mijn WIFI op m’n telefoon niet wil werken. Omdat ik dit dus al eerder had gehad, wist ik gelukkig waar ik het moest zoeken. Het is niet allee de WIFI, maar blijkt dat ik op geen enkele PC, notebook, tablet, of wat dan ook meer communicatie kan hebben. Dus een PING van de ene PC naar de andere werkt al niet eens meer. Enige manier om het op te lossen………. De netwerk kabel uit de SONY TV trekken. Daarna is alles weer normaal. Stop je de kabel weer in de TV, dan wederom alle devices geen verbinding meer. 


Zijn er mensen die dit specifiek herkennen? 

Zo ja, check de onderstaande vragen even dan kunnen we het nakijken. 

 

1.

Wat is specifiek het geval met het niet functionerende WiFi? 

-       Geen lokale verbinding tussen apparaten

-       Lokale verbinding actief, maar geen internet

-       Iets anders? 

 

2.

Heeft het toestel zelf internetverbinding als de andere apparaten dat niet hebben? 

 

3.

Als het toestel zelf op WiFi staat, komt dit probleem dan ook voor? 

 

4.

Is het issue verholpen bij een reboot van het toestel? Of alleen door de netwerkkabel eruit te halen?

En zo ja, hoe kan je het herproduceren? Netwerkkabel aansluiten? 

 

5.

Kan je zo veel mogelijk details delen over de netwerkomgeving? Denk hierbij dus aan apparatuur, structuur van het newerk, etc. 

amrnld
Lid

Ik zit tegenwoordig bedraad.

Maar dit heb ik ook al eens meegemaakt. Als je router STP of RSTP ondersteund, dan zou het op zich geen probleem mogen zijn.

Indien niet, dan ziet je hele netwerk je TV als STP gateway en zal het dus de traagste verbinding zijn. 

Niet gezegd dat dit het is, maar het lijkt verdacht veel op dit gedrag.

Robs88
Ontdekker

Een update van de afgelopen dagen, mijn tv doet de afgelopen dagen een beetje raar, 2 dagen geleden wilde mijn tv helemaal niet aan gaan met ab  (batterijen zijn wel vol genoeg) dus ik het de stroom kabel er uit gehaald en opnieuw ingedaan maar dat werkte ook niet. Ik heb toen via de knop op de achterkant de tv aangezet en daarna werkte de tv gewoon weer naar behoren.

Gisteren avond kwam ik thuis. En toen mijn telefoon met wifi verbond ging mijn tv led ligt automatisch aan en het beeld niet zonder dat ik dit wou of mijn sideview app had geopend ofzo, ook ging de geluidsinstallatie aan, heb de tv maar weer via de aan/uit knop op de achterkant uitgezet want reageren deed hij weer niet op ab.

 

Kdl-43w755c

PKG3.395.0105EUA

TV = bekabeld met internet 

Quantis module

Oud ziggo netwerk

PepperNg
Lid

Updates m.b.t. zowel Cast functionaliteit, SideView app, netwerk instabiliteit.

 

Ten eerste; problemen met Casten en SideView app zijn, zoals @niek1978 al noemde hier ook gerelateerd. Valt de ene service weg, is de andere ook niet meer te bereiken.

Verder had ik erg veel instabiliteit op het thuisnetwerk, mijn tweede router gooide me vaak eruit of verbrak internet connectie. Wanneer ik dan wifi naar het Ziggo Modem switchte werkte alles weer. Hierom en om het feit dat de TV direct aan het ziggo modem hangt had ik het nooit aan de TV toegeschreven, maar aan onze tweede router. 

 

Nu besloot ik echter de proef op de som te nemen en heb de TV ontnomen van zn LAN-kabel. De TV is nu met wifi connected en al 3 dagen houd Cast mogelijkheid en SideView stand. Ook heb ik geen enkele instabiliteit in het netwerk meer waargenomen. Aangezien het voorheen meerdere keren per dag voor kwam ben ik licht optimistisch en durf ik mn bevindingen nu ook te delen.

 

Op de specifieke vragen van @Vinc_E hierbij info van toen het nog fout ging, nudat ik dus verwacht dat het te wijten is aan de TV:

 

1. Wat is specifiek het geval met het niet functionerende WiFi? 

    Geen internet access meer op meerdere apparaten. Switch ik naar andere router (wifi modem van ziggo) dan werkt het na een minuut weer.

 

2. Heeft het toestel zelf internetverbinding als de andere apparaten dat niet hebben? 

    Het toestal had zelf wel internet verbinding, maar vanaf het moment dat de problemen zich voor deden viel Cast en SideView mogelijkheden weg, die bleven Offline tot de TV een harde restart kreeg.

 

3. Als het toestel zelf op WiFi staat, komt dit probleem dan ook voor? 

    Het toestel staat nu zelf op WiFi en waar het probleem eerst, bekabeld, meerdere keren per dag voor kwam, heeft het probleem zich nu al 3 dagen niet meer voor gedaan.

 

4. Is het issue verholpen bij een reboot van het toestel? Of alleen door de netwerkkabel eruit te halen?

    Bij de sitatie hier thuis werkte een wissel een ander wifi-netwerk uitgezonden door het ziggo modem zelf. Na terug switchen naar de AccessPoint router kwam na een minuut de connectie ookhier weer gewoon tot stand. Het oplossen van probleem met Cast en SideView werden alleen verholpen door een reboot van het TVtoestel.

 

5. Kan je zo veel mogelijk details delen over de netwerkomgeving?

    Ziggo WiFi modem-router Cisco EPC3928AD waar internet binnen komt. Hierop is/was de TV bedraad aangesloten en een tweede WiFi router ( AC1750 / Archer C7 ) ook bedraad aangesloten. Over het algemeen draadloze apparaten op de C7 aangesloten, maar Cisco van ziggo zend z'n eigen wifi ook uit op ander SSID.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt toch verdacht veel op een intern thuisnetwerk probleem.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
niek1978
Lid

Bij mij heeft alleen de Sideview app kuren.
Ik heb de app gewist, instellingen etc ook gereset en daarna op IP adres de
TV toegevoegd (de Tv krijgt van mijn router een statisch IP adres).
Heel vaak krijgt de telefoon geen verbinding meer met de TV. Heel irritant.
Ik dacht even dat het lag aan een app op mijn telefoon (Twilight,
schermoverlay na zonsondergang).
Maar na verwijdering van deze app hetzelfde probleem met Sideview.
Maar telkens na harde reboot vindt de Sideview app de tv weer.
Dit is m.i. na de laatste update ontstaan.
Ik kan met de TV moeiteloos mijn mediabestanden op het thuisnetwerk zien via
Kodi.

Mijn thuisnetwerk is in orde.
Laatste firmware op een 55x8507C. router rt 87u achter een technicolor modem
van ziggo.
Tv alleen bedraad aangesloten.

Heeft iemand een tip / oplossing mbt de Sideview app?
zijn er meer mensen met dit probleem.


Ik heb ook het verkeer geanalyseerd.
Opvallend is dat apps zoals opera browser, android browser, Netflix e.d.
gegevens versturen en ontvangen terwijl ik de apps niet gebruik(t) heb.