annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
petere6
Lid

Ik wou dit even hard gezegd hebben op deze Sony Website, er zijn mensen die
denken dat alles wat hier geopperd wordt legaal is!

Dat zou idd heel fijn zijn maar dat werkt dus bij mij niet. Ik heb dit lopen in andere topic. Ik kan alles casten behalve RTLXL. Het lukt wel op een tv in de slaapkamer met een losse chromecast2.  Ik snap het ook niet, het is trouwens niet specifiek op mijn toestel maar heb meerdere toestellen getest in de mediamarkt en geen enkele speelt RTLXL af. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat weet ik. Is een probleem specifieek gerelateerd aan jouw toestel. Niet iedereen heeft er last van. 

Ik heb het daarom ook geescaleerd voor je naar de klantenservice. Of dat snel een oplossing zal krijgen, weet ik echter niet.

Het is niet geheel specifiek voor mijn toestel want ik heb meerdere toestellen getest in de Mediamarkt 2x de 49inch en 1x de 43inch. Deze haddden het zelfde probleem. Ik had eerder tijdelijk de 8077 43inch voordat ik de 8307 49inch ging halen. De 8077 kon wel zonder problemen alles casten.

PS ik kom net achter dat ik de Ziggo Go app ook niet kan afspelen. Dit was superirritant ivm de wedsctrijd Badr tegen Ricco gister avond 😞 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het casten vanuit Ziggo GO is normaal mogelijk, alleen de laaste versie van Ziggo GO heeft nu de beperking dat het niet meer mogelijk is in de gemist mode.

In de MM het casten uitproberen lijkt mij eerlijk gezegd bijzonder, moet het toestel en de telefoon of tablet met hetzelfde MM netwerk zijn verbonden.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Ik ben me bewust van het feit dat gemist niet kan casten. Ik kon geen live uitzendingen casten, dit is gewoon mogelijk.

Het is idd heel bijzonder om dit probleem te testen in de MM. Ik ben miss bijzonder en ik denk altijd in oplossingen in plaats van problemen. Ik pak het liever aan ipv het uit te zetten en wachten op een oplossing. Ik heb de medewerker van MM gevraagd om in te loggen op mijn mobiel op het juiste netwerk waar alle tv's mee zijn verbonden. Op deze manier kon ik alles goed testen en had ik de mogelijkheid zaken uit te sluiten. Het ging mij om het feit of het specifiek om mijn toestel ging. Door te testen op meerdere zelfde toestellen wist ik zeker dat het een algemeen probleem was van dit type in zowel 49inch als 43inch. Ik wist inmiddels al dat de 8077 geen problemen gaf.

Het is inmiddels opgelost zoals in mijn eigen topic is te lezen. Ik ben dus erg blij dat ik het heb opgelost na weken er mee bezig te zijn geweest. Ik kan nu voor het eerst zeggen dat ik blij ben met mijn aankoop, want ik vond het niet echt een goed koop

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Niet heel gek dat het in de Media Markt ook niet werkt dan. Die krijgen wel de laatste software vaak, maar de apps zelf worden niet geupdate. 

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Maar is het niet zo dat als ze een softwareupdate krijgen dat dan de apps ook worden geupdate?

Je kan in het menu de opdracht geven te controleren naar sofware updates en updates voor de apps. Het is ook zo dat je dit automatisch kan laten doen waar hij ook op staat. Dit werkt dus niet helemaal voor de apps blijkt..

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Weet ik, ik doelde meer op de opmerking van Vinc_E, als ze een software update krijgen worden de apps ook bijgewerkt, dus dan moeten die op dat moment ook up-to-date zijn (uiteraard niet meer als die toevallig na een software update een app update krijgen, maar gezien de hoeveelheid software updates er geweest zijn zal dit wel net toevallig zijn geweest). Vandaar mijn opmerking.